Ben jij in Khao Sok NP geweest

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Ben jij in Khao Sok NP geweest

Bericht door bolletjeom »

Hallo Allemaal.

Zoals het er uitziet mag ik een nieuwe reis gaan begeleiden.Van Singapore naar Phuket.
Ik kom dan ook op plekken waar ik nog niet eerder geweest ben. Natuurlijk kan ik googelen en de LP lezen maar ik ben benieuwd wat jullie van Khao Sok NP vonden. Welke plek ben je geweest? heb je een toertje gedaan dat je kunt aanbevelen? of een eetplekje dat je de moeite waard vond?
Eigenlijk alles wat ik ook kan lezen in de LP maar dan met een oordeel van een gebruiker.

Ik ben met name erg benieuwd of er ook werkelijk een kans is dat je iets van wild ziet in dit NP. De boekjes maken altijd van die leuke opsommingen maar in sommige parken ga je die dieren gewoon nooit zien.
Probeer maar eens een beest te spotten in Taman Negare, dat gaat je niet lukken op een 1 daagse tocht. Daar tegenover staat dat je in Khao Yai NP gegarandeerd wat ziet
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Re: Ben jij in Khao Sok NP geweest

Bericht door kohraya »

Ik ben er geweest, lang geleden, en lag met bijna 41° koorts in een boomhut.
In die hut heb ik een bidsprinkhaan gezien ... wauw! }:|
Toch even een tourtje gemaakt met een vlot (meer actie ging echt niet) en een python gezien.
Onderweg op straat nog een joekel van een slang van bijna 3m.
Dat was mijn povere jachtbuit, maar die is natuurlijk niet erg representatief.
bolletjeom
Reisexpert

nee, hahaha....en ook nog eens het enige dier dat ik niet hoop te zien :{
Wat denk je, is het wel een potentieel mooi park? of is het heel druk bezocht??
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik herinner mij er jammer genoeg niet meer veel van.
Te lang geleden en te ziek (de dokterspraktijk was wel iets wat ik niet vergeet, maar daar heb je niets aan).
Ik verbleef wel in een leuke setting (boomhutten met trapjes en loopbruggen), maar ik ken de locatie of naam niet meer.
Het karstgebergte met de weelderige tropische begroeïng vond ik toen wel mooi om te zien vanaf het riviertochtje.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey rudi,

wij zijn er 2 jaar terug heen geweest.
Voor ons was dit echt wel een zeer ontspannend en mooi stukje thailand.

We hebben een toertje geboekt bij khao sok rainforest resort. Wat helemaal geen resort in de zin van 'droomparadijsresort' is. Vrij aftandse kamers (zowel naar bed,klamboe als sanitair toe).
Wel heel vriendelijke staff,wordt uitgebaat door een familie. Ze proberen het echt wel naar je zin te maken.
Je kan diverse toertjes van halve dag tot meerdere dagen bij hen boeken. De gids noemt Mr. Bee.
Hier waren wij zeer tevreden over. Een goed engels sprekende man die veel weet mbt dieren en omgeving.

Wij hebben 2 nachten geslapen op het meer in een drijvend hutje. De toer bestond er vnl. uit om met een bootje het meer af te varen. Leuke omgeving met een soort karstbergen, vermolmde bomen. leuk om de mist in de bomen te zien hangen enzo.
Qua dieren zie je vnl. gibbons,longtailmakaken,andere apen,hornbills,diverse vogels, vleermuizen,insecten,...
Je kan ook een wandeling doen in het bos + grot bezoeken. Die wandeltocht was nogal kort en je zag er op enkele dikke,vette insecten,krabben geen dieren. Wel ritselende blaadjes van apen en apengeluid.
Bij valavond en in het donker speurden ze het bos,vanop het water af met een zoeklicht naar soort 'koebeesten' :-)

Toen hebben wij los van ons groepje (10 personen) maar 1 ander bootje gezien. 't was zeer rustig in het park.
Weet niet meer dan die korte 1.5 uur durende wandeling op het 'vasteland'. maar hetgeen op het water was alvast zeer de moeite waard en daar hebben wij 2 volle dagen van genoten.

Wij vonden dit mooier,leuker,rustiger... dan karstrotsen in Phang Nga (Thailand)
Een koppel die 1 jaar aan het trekken zijn, waar ik via mail contact mee heb, vonden dit mooier dan baai van ha long (vietnam)

Heb echter van hat yai Np gehoord dat er idd veel kans is om dieren te spotten.
Veel succes met de zoektocht naar een leuke route.
bolletjeom
Reisexpert

Bedankt voor je antwoord. je schetst een duidelijk beeld!
ondertussen heb ik ook al wat rond gezocht en de foto's zijn erg veelbelovend!
Ik heb er helemaal zin in *O*
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik heb er ook al terug zin in ... bij ons is het echter nog 1 jaar en enkele weken wachten. maar als we thailand langsgaan gaan we zeker terug langs. Hopelijk nog even rustig als enkele jaren terug. :-)
Plaats reactie