Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Roeliboeli

Canada

Bericht door Roeliboeli »

Hallo,

we willen met 2 personen deze zomer door canada en misschien een heel klein stuke USA reizen. We willen dit doen met een Greyhound discovery pass. Hoe goed is dit van te voren te plannen? Is de kans groot dat je altijd met de bus mee kan die je ook wilt nemen.

Als dit namelijk niet goed te plannen is, is het lastig om hostels ed te boeken. Hoe moet ik dat dan oplossen?

groet,
Roel
bolletjeom
Reisexpert

Re: Canada

Bericht door bolletjeom »

Dit was mijn ervaring met greyhound in de USA
Het systeem van Greyhound is vrij irritant. Zelfs als je van te voren boekt heb je nog geen garantie op een plaats in de bus. Je moet gewoon minimaal 1 uur van te voren in de rij gaan staan.
Dit was met name irritant omdat ik rond thanksgiving er was. zorg dat je van te voren weet of er feestdagen zijn want dan zijn bussen dus wel uitverkocht. Het is een beetje een dubbel systeem. Je kunt kaartjes kopen, die je geen 100% garantie geven maar een bus kan toch uitverkocht zijn ?!?!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Roeliboeli

Bedankt voor je reactie.
Maar het grootste deel van de bussen is gewoon te nemen als je maar op tijd van te voren in de rij staat?
Ik hoef me dus niet egt zorgen te maken dat ik een bus niet kan nemen op een dag?
Aangezien er vaak wel meerdere bussen rijden dus dan tog wel de volgende zou moeten hebben.

gr Roel
bolletjeom
Reisexpert

ik heb mijn kaartjes wel altijd een paar dagen van te voren gehaald. Meestal als ik aankwam in de stad kocht ik gelijk een kaartje voor vertrek
Ik weet niet hoe groot de kans is dat je een kaartje kunt kopen op de dag zelf. ik denk dat dit sterk afhangt van de route
Roeliboeli

Oww oke dan zie ik weinig problemen. Ik dacht dat het pas enkele uren van te voren mogelijk was om kaartjes met je discovery pas te halen.

Op de Greyhound site las ik dat er een verschil zit in kaarten als je in de USA wilt beginnen met reizen of in Canada zelf. De kaarten zijn verder wel gewoon het zelfde of niet? Ik weet niet of er verschil in zit met het halen van kaartjes per bus?

gr Roel
bolletjeom
Reisexpert

ik weet niet hoe het zit met de discovery kaartjes. ik haalde gewone losse kaartjes. En ik weet ook niet hoe het in Canada zit.
Wie weet komt er nog iemand antwoord geven op die vragen .....als de voetbalwedstrijd afgelopen is ;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

In Canada heb ik gewoon ter plekke de greyhound geboekt vanuit Vancouver, Ik zat er tijdens de Olympische Spelen en toen was er voldoende plek in de bus terwijl Vancouver wel overspoeld was met toeristen!
Plaats reactie