Zuid-oost Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
robertrch

Zuid-oost Azië

Bericht door robertrch »

Yeeu,

De plannen zijn daarom nu gericht op Laos, Cambodja en Vietnam met een evt. afsluiting op Bali. Qua exacte reistijd hebben we ongeveer 6,5 week. Ik vroeg me af welke volgorde en op welke manier jullie zouden adviseren. Het idee was tot nog toe om via de grens met Thailand Laos binnen te komen en dan vanaf Luang Prabang de Mekong rivier af te reizen. Ik heb nog geen idee wat dan de beste manier is om naar en in Cambodja te reizen en dan vervolgens verder te reizen naar Vietnam. In Vietnam willen we (met de trein?) naar boven reizen tot Hanoi. Eventueel met een laatste paar dagen ergens op een eiland.

We hopen dat jullie ons wat op weg zouden kunnen helpen. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door robertrch op 20 jun 2010 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
jaydee
Reisexpert

Re: Zuid-oost Azië

Bericht door jaydee »

ik snap bali niet helemaal eigenlijk. ligt nogal uit de route lijkt me...
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

ik ga waarschijnlijk, jaaa mn ouders zijn al iets opener :D, naar Bangkok. Of iig ik vlieg er heen, om vanaf daar te gaan reizen evt. in Cambodja. Ik weet het niet precies, maar volgens mij zijn alle grenzen naar Cambodja open en kan je daar ter plekken een visum aanvragen (20$, + pasfoto, heb je geen pasfoto maar wel zo'n nieuw paspoort met chip kan je die laten scannen voor 1$)
In Cambodja is Angkor Wat zeker de moeite waard. Je kan daar 3 soorten passen kopen, 1dag 20$, 3dagen 40$ en 6dagen 60$ (die laatste weet ik niet zeker) Ik vond zelf 1 dag meer dan zat, en je kan een tuktuk driver vragen om je een hele dag rond te laten rijden, die geeft ook aan wat mogelijk is en welke tempels de moeite waard zijn, welke niet, ben je eigenwijs en wil je je eigen route dan doet ie dat ook :P Verder ben ik niet gekomen in Cambodja, omdat ik vrijwilligerswerk deed en alleen de weekenden vrij had. Maar het schijnt dat Phnom Penh en daar dan de killing fields en t museum aldaar ook erg de moeite waard zijn. Evenals sihanoukville om lekker aan het strand te liggen. Verder weet ik het ook niet, maar Cambodjaanse mensen zijn onwijs lief!!

groetjes!! :D
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Wanneer er geen bijzondere reden voor is zal ik ook niet naar Bali gaan. Ik vond Bali een tegenvaller na 5 maanden ZO Azie! Dit zijn naar mijn idee de hoogtepunten in die landen, heb ze gelijk in de volgorde gezet waarin ik ze ben afgereisd (ik kwam vanaf Chiang Mai,Thailand Laos binnen):

Laos
-Luang Prabang
-The Loop (omgeving Tha Keak)
-Don Det (zelf ben ik na don det richting vientiane gegaan om vanuit daar naar Hanoi te vliegen)

Vietnam
-Hanoi van daaruit sapa en halong bay bezoeken
-Hoi An
-bezoekje aan meneer phong (zie tekst vietnam/hoi an op deze site)
-HCMC met Chi CHu tunnels

Cambodja
- Phnom Penh (waar je absoluut naar het museum en de killing fields moet gaan)
- Siem Reap (ankor wat)
- Sihanouville

Deze plaatsen zijn naar mijn idee heel goed te doen in die 6 1/2 week! Over deze plaatsen is ook veel geschreven op de site dus ik zou zeggen lees die artikelen en je weet denk ik waarom ik deze plaatsen zo mooi vond! In jouw geval zal ik naar Vientiane (laos vliegen van daaruit een rondje door de landen reizen. Dan zou je vanaf Cambodja in 1 dag in bangkok kunnen zijn en eventueel bangkok nog mee pikken.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

het is idd handig om de genoemde artikleen te lezen, het forum eens door te kijken (al je vragen zijn al beantwoord in eerdere topics) en een guidebook te kopen.
ter indicatie; ik heb negen weken doorgebracht in laos en cambodja (plus paar dagen thailand omdat ik daarop vloog). Dit was een mooie tijd om mij niet te hoeven haasten, maar korter had het niet moeten zijn. Met jouw tijd zou ik vietnam dan ook laten liggen (en bali al helemaal!)
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

De rust in Bangkok is wedergekeerd. Maak je daar nu maar niet al te veel zorgen om. Neem het op in je reisplanning en mocht het dan toch nog onrustig worden kan je dat altijd omgooien.

Je hebt in mijn ogen te weinig tijd om alles te gaan doen wat je wilt doen. Of je moet het leuk vinden om continue het gevoel te hebben dat je haast hebt.
ik vind persoonlijk niets mis met Bali al moet je wel zoeken naar charmante plekjes. Ik ben bijvoorbeeld niet in de buurt van Kuta en Denpasar geweest. Maar ikv ind Bali op deze reis wel een erg rare keuze. En ook een dure.

Wanneer je een lekkere strand/eiland afsluiter wilt op je reis zijn er ook voldoende opties in Thailand.

ik zou je willen adviseren om naar Bangkok te vliegen, noord Thailand te doen en dan naar Laos en Cambodja, aflsuiten op Koh Chang in Thailand en weer vliegen vanaf Bangkok.

Thailand: week 1: 2 dagen Bangkok, en de overige 3 dagen eventueel Kachanaburi of ayuthaya of Khao yai NP (ik reken 5 dagen omdat er 2 dagen verloren gaan als reisdag)
Week 2: Nachttrein naar Chiang Mai (lekkerder dan bus, leukere uitzichten overdag). Je kunt met 1 dag klaar zijn in Chiang mai of er een trekking van een paar dagen aan vast knopen. Maar je kunt ook mooie(re) trekkings doen in Laos. Aan het einde van deze week ga je dan naar Laos en pak je de slowboat de mekong af en reis je in 2 dagen tijd naar Luang Prabang.

Laos: hier heb je ongeveer 3 weken om af te zakken naar het zuiden

Cambodja: doe de avontuurlijke grens overgang met laos. Begin In Phnom Penh (of kratie als die bus rit je te lang is) en blijf daar 2 volle dagen. Dan door naar Siem Reap voor het aller mooiste en grootste tempelcomplex ter wereld: Ankor Wat. Veel mensen kunnen hier met gemak 3 dagen ronddolen.

Dan ga je naar Thailand en pak je een eilandje mee voor je laatste paar dagen. Koh Chang of Ko Samed (niet aan de kust gaan zitten in Thailand, naar een eiland gaan!)

Zoals je ziet is je tijd nu al op. je moet dus wel een planning maken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Skip Bali.
6,5 weken is al kort voor de drie landen die je noemt ...
Plaats reactie