Reis outfit siberie
Reis outfit siberie
Beste reisgenoten,
Ik ga in oktober met de transsiberie express naar china, nu is het in rusland volgens mij vrij frisjes rond die tijd.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit traject in de winter hebben gedaan en wat voor kleding jullie aan hebben gehad bij temperaturen van -25?
Alvast bedankt
Ik ga in oktober met de transsiberie express naar china, nu is het in rusland volgens mij vrij frisjes rond die tijd.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit traject in de winter hebben gedaan en wat voor kleding jullie aan hebben gehad bij temperaturen van -25?
Alvast bedankt
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Reis outfit siberie
stap je uit, of niet???
in de trein is het bloedje heet als de kachels branden. buiten kan het knap fris zijn. Wij waren er in mei en er lag nog wat sneeuw. Maar wanneer je geen lange tussenstop maakt in bijv irkutsk hoef je volgens mij niet echt hele spannende dingen mee te nemen. Op de stations sta je maximaal een hald uur stil. Je bent nog warm van de coupé en trekt dat een aantal lagen over elkaar aan en hebt nauwelijks de tijd om echt door en door koud te worden.
in de trein is het bloedje heet als de kachels branden. buiten kan het knap fris zijn. Wij waren er in mei en er lag nog wat sneeuw. Maar wanneer je geen lange tussenstop maakt in bijv irkutsk hoef je volgens mij niet echt hele spannende dingen mee te nemen. Op de stations sta je maximaal een hald uur stil. Je bent nog warm van de coupé en trekt dat een aantal lagen over elkaar aan en hebt nauwelijks de tijd om echt door en door koud te worden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ben van plan om wel enkele tussenstops te maken van een paar dagen. Dan wil ik wel het een en ander zien voor zover dit mogelijk is. Ik vind het lastig een voorstelling te maken van dat soort temperaturen.. dus ik vroeg me af moet je echt goede thermokleding kopen of gewoon normale kleding en dan wat meer lagen
Ik vind thermokleding zelf als onderlaag, het fijnste en daar bovenop doe ik dan verschillende lagen. Thermokleding houdt mij iig warm omdat het op de huid zit.
- bolletjeom
- Reisexpert
Thermokleding is altijd fijn. Ik heb het vaak bij me. Draag het ook in minder koude landen onder een dunne broek.
Het kost wat maar als je het goed onderhoud heb je er ook jaren plezier van. Ook als je in Nederland gaat schaatsen, op een vieze winterdag als je op de fiets moet, met wintersport etc.
Het kost wat maar als je het goed onderhoud heb je er ook jaren plezier van. Ook als je in Nederland gaat schaatsen, op een vieze winterdag als je op de fiets moet, met wintersport etc.
Ik ben van plan om die kant op te gaan met het volgende:
Sneeuwboots - dubbel paar sokken
(Goedkope) Thermo onderbroek 3€ - Spijkerbroek - Regenbroek
Hemt - T-shit lange mouwen - dikke trui - Fleece jack - dikke jas
Dubbel paar handschoenen - muts - cappuchon
Onderschat ik nu de siberische winter?
Sneeuwboots - dubbel paar sokken
(Goedkope) Thermo onderbroek 3€ - Spijkerbroek - Regenbroek
Hemt - T-shit lange mouwen - dikke trui - Fleece jack - dikke jas
Dubbel paar handschoenen - muts - cappuchon
Onderschat ik nu de siberische winter?
- bolletjeom
- Reisexpert
lijkt me dat dit wel moet lukken. Zorg ervoor dat je dingen diep in je broek kunt stoppen zodat het niet tocht bij je onder rug en doen eventueel nog een sjaal om. Let op ritsen want daar tocht het.
neem ook een pot nivea mee om je huid te beschermen tegen snijdende wind.
neem ook een pot nivea mee om je huid te beschermen tegen snijdende wind.