Waar moet mijn slaapzak?
Waar moet mijn slaapzak?
Hallo allemaal,
ik ga aanstaande zondag (6-06-10) op survivalkamp met de klas.
Ik heb ook zo'n grote rugzak (echt zo'n survivalrugzag) waar ik mijn opblaasbare slaapmat al onder heb gedaan. Alleen ik weet echter niet waar ik mijn slaapzak kan doen? Er zit nergenst een rits of iets dergelijks waar ik mijn slaapzak in kan proppen. Mijn slaapzak zit in een hoes wat nogal glad is, ik heb al geprobeerd om hem tussen me riem te doen van me rugzak, maar dan glijd hij weg.
Heeft iemand enig idee waar ik mijn slaapzak kan doen? en met wat maak ik het dan vast?
mvg
Joyce
ik ga aanstaande zondag (6-06-10) op survivalkamp met de klas.
Ik heb ook zo'n grote rugzak (echt zo'n survivalrugzag) waar ik mijn opblaasbare slaapmat al onder heb gedaan. Alleen ik weet echter niet waar ik mijn slaapzak kan doen? Er zit nergenst een rits of iets dergelijks waar ik mijn slaapzak in kan proppen. Mijn slaapzak zit in een hoes wat nogal glad is, ik heb al geprobeerd om hem tussen me riem te doen van me rugzak, maar dan glijd hij weg.
Heeft iemand enig idee waar ik mijn slaapzak kan doen? en met wat maak ik het dan vast?
mvg
Joyce
Don't dream your life, live your dreams
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Waar moet mijn slaapzak?
over het algemeen doe je de slaapzak in het onderste deel van je rugzak. Vrijwel alle rugzakken hebben 2 delen. Een groot bovencompartiment en een kleiner onder compartiment. Daar gaat je slaapzak in
Sommige hoezen om slaapzakken hebben een soort koorden waarmee je de zak kan samendrukken. of waar je een touwtje doorheen kunt doen om hem zo aan de buitenkant te hangen. Zo te horen lukt dat bij jou niet.
Maar goed, probeer hem in het onderste vak te proppen, en als je nu denkt: dat kan niet want die zit al vol....dan heb je veel te veel bij je!
Als je een echt survival weekend gaat doen waarbij je ook werkelijk je rugzak moet dragen wil je tussen de 10 en 14 kilo bij je hebben, echt niet meer.
Sommige hoezen om slaapzakken hebben een soort koorden waarmee je de zak kan samendrukken. of waar je een touwtje doorheen kunt doen om hem zo aan de buitenkant te hangen. Zo te horen lukt dat bij jou niet.
Maar goed, probeer hem in het onderste vak te proppen, en als je nu denkt: dat kan niet want die zit al vol....dan heb je veel te veel bij je!
Als je een echt survival weekend gaat doen waarbij je ook werkelijk je rugzak moet dragen wil je tussen de 10 en 14 kilo bij je hebben, echt niet meer.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bedankt voor je reactie maar ik heb een ondervak...
Opgelost dus?Jr023 schreef:Bedankt voor je reactie maar ik heb een ondervak...

nee, ik heb er juist geen typfout sorry
Heb je bovenaan lusjes aan de rugzak hangen? Misschien kan je gewoon zelf twee stukjes touw zoeken en je slaapzak bovenop je rugzak vastmaken. Niet ideaal, maar beter dan los dragen natuurlijk 

Oke dankjewel. Ik heb mijn slaapzak erboven gebonden. Het is beter dan het gewoon dragen. Ik weet zeker dat het hele leuke dagen gaat worden. Heeft iemand ervaring met survivalen in de ardennen??
Ja en dat is gaaf!! Je hebt het weer ook nog eens flink mee dus je hebt geluk! Bij regen is het nog steeds leuk maar nog altijd wat minder.
Ik zou m'n slaapzak altijd IN mijn rugzak stoppen en vooral niet erbovenop.... Voor je het weet gaat het regenen en het laatste wat je wilt is een natte slaapzak!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
of vuilinszak eromheen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl