Binnenkort begin ik samen met een vriendin aan onze rondreis van 7 maanden met als beginpunt Beijing. Omdat het steeds dichterbij komt beginnen de zenuwen en stress toch wel toe te slaan en kom ik zelf niet uit het volgende (en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen..):
We komen dus zoals gezegd aan in Beijing waar we een aantal dagen verblijven om vervolgens via Xi'an door te gaan naar Hong Kong. Vanuit Hong Kong willen we graag oversteken naar Hanoi en daar lopen we even spaak!
Natuurlijk regelen we voor China een visum maar dit vervalt bij aankomst in Hong Kong. Nu las ik dat je vanuit HK met verschillende treinen in Hanoi komt en dat lijkt me prima als vervoer maar: hebben we dan een double entry visum nodig? We komen dan immers weer door China!
Ook vind ik overal terug dat je voor de meeste landen een "uitreisticket" nodig hebt dus zodoende hebben we via AirAsia een goedkoop ticket naar Bangkok gevonden dat we willen boeken alleen als we EN een double entry visum moeten kopen EN een ticket naar Bangkok hebben dat we niet gebruiken EN uiteindelijk met de trein van HK naar Hanoi reizen dan hebben we dus driedubbel kosten!

Heeft iemand misschien tips en tricks wat nu de beste manier is om van Hong Kong naar Hanoi te komen zonder dat dit met dit alles zo'n aanslag op ons budget wordt? Het nodig hebben van een "uitreisticket" bij aankomst in China wordt namelijk ook nogal over getwist.. Ik hoor het graag!