weg in eigen land
weg in eigen land
Je kan niet continue op reis zijn - zaken als vrije tijd en geld zijn vaak toch beperkende factoren. Maar je HOEFT ook niet continue ver weg te gaan om leuke dingen te doen, en te ontsnappen aan 'de sleur' van het dagelijkse leven (met 150 kinderen in de klas heb ik van sleur sowieso geen last... ~O> ).
Wie heeft er tips en suggesties van leuke dingen die je kunt doen in eigen land, om er toch lekker even helemaal uit te zijn?
Wie heeft er tips en suggesties van leuke dingen die je kunt doen in eigen land, om er toch lekker even helemaal uit te zijn?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: weg in eigen land
Om zelf te beginnen:
Ik ga dit pinksterweekend een weekendje duiken in Zeeland. Nu doe ik dit wel vaker, maar dit weekend is toch net even iets specialer. Allereerst omdat het pinksteren is en het weekend een dag langer duurt, maar ook omdat ik dit weekend met 8 man een live-aboard maak op de Oosterschelde. Met zijn 8en verblijven we op een omgebouwd cargo-schip, waar we dus ook eten en slapen. Bovendien maken we elke dag 3 prachitge duiken, op plekken waar je normaal nooit komt. De sfeer op de boot en de vreemde omgeving maken dat je er even helemaal uit bent, heerlijk ontspannen! En het is ook fijn dat er voor je gezorgd wordt
Even een foto van vorig jaar, toen er ineens een zeehond naast me op dook.
Ik ga dit pinksterweekend een weekendje duiken in Zeeland. Nu doe ik dit wel vaker, maar dit weekend is toch net even iets specialer. Allereerst omdat het pinksteren is en het weekend een dag langer duurt, maar ook omdat ik dit weekend met 8 man een live-aboard maak op de Oosterschelde. Met zijn 8en verblijven we op een omgebouwd cargo-schip, waar we dus ook eten en slapen. Bovendien maken we elke dag 3 prachitge duiken, op plekken waar je normaal nooit komt. De sfeer op de boot en de vreemde omgeving maken dat je er even helemaal uit bent, heerlijk ontspannen! En het is ook fijn dat er voor je gezorgd wordt

Even een foto van vorig jaar, toen er ineens een zeehond naast me op dook.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben dit jaar al een weekend naar Zuid Limburg geweest en hoop daar in Juni ook weer een paar dagen te verblijven.. Dit deel van Nederland vind ik zo anders dan de rest dat het ook wel voelt als een beetje buitenland!
Daarnaast heb ik laatst over het ijsselmeer, de waddenzee en door Friesland heen gezeild, echt heerlijk!
de kust of één van de waddeneilanden doen het ook goed bij mij!
Daarnaast heb ik laatst over het ijsselmeer, de waddenzee en door Friesland heen gezeild, echt heerlijk!
de kust of één van de waddeneilanden doen het ook goed bij mij!
- bolletjeom
- Reisexpert
oh, genoeg leuke dingen te doen in Nederland. We gingen een paar jaar terug veel kamperen op de boerderij. Niet duur en beestjes om je heen. Leuk als je een flat hebt!
We zaten een keer in de buurt van Zutphen. dagje, stadje kijken, dagje boswandeling met kasteel.
Ook een keer in Noordholland. Dagje Alkmaar en bergen, dagje beemster
Terschelling was leuk maar qua geldbesparing schiet je er niet mee op. Weekend maastricht is ook niet goedkoper dan een weekend Riga of Krakow
We gaan ook wel regelmatig met een 2 voor de prijs van 1 bon naar de sauna. Heerlijk opwarmen en in een tuin in de zon liggen.
Vandaag nog een hond van een vriendin mee het bos ingenomen. Heerlijke boswandelingen zijn ook fijn!
Gratis dingen hoor ik ook graag!
Mooie wandelingen enzo.
We zaten een keer in de buurt van Zutphen. dagje, stadje kijken, dagje boswandeling met kasteel.
Ook een keer in Noordholland. Dagje Alkmaar en bergen, dagje beemster
Terschelling was leuk maar qua geldbesparing schiet je er niet mee op. Weekend maastricht is ook niet goedkoper dan een weekend Riga of Krakow

We gaan ook wel regelmatig met een 2 voor de prijs van 1 bon naar de sauna. Heerlijk opwarmen en in een tuin in de zon liggen.
Vandaag nog een hond van een vriendin mee het bos ingenomen. Heerlijke boswandelingen zijn ook fijn!
Gratis dingen hoor ik ook graag!
Mooie wandelingen enzo.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik vind de NS wandelingen vaak heel mooi. Mijn favoriet is die van Santpoort naar Zandvoort.
- LadyHeather
- Reisexpert
Ik was afgelopen weekend dus op Texel. Mooie (vooral als je verder weg van de ingang staat) en grote camping in de duinen: camping Kogerstrand. nog geen 100 meter van het strand en op loopafstand van de lidl en een super de boer voor je boodschappen
Met de boot naar Texel is trouwens ook erg goedkoop als je voetganger of motorrijder bent
(met de auto vind ik het dan weer niet echt super cheap)
Nog een mooie camping: http://www.quadenoord.nl/ Lang niet meer geweest maar ik vond het er altijd heerlijk rustig. Bosrijke omgeving. Zelf waterpompen bij een oude waterpomp
in Renkum dus...
NS wandeling is lang geleden! maar vond ik altijd wel heel leuk om te doen! moet ik weer eens gaan doen binnenkort!
Ik vind trouwens gewoon een dagje wandelen door het bos (Ik vind het Kaapsebos een heel fijn en mooi bos) of lekker naar het strand ook een goede manier om er even helemaal uit te zien. Dat kan wat mij betreft in ieder seizoen.
Niet echt "groen" maar ik vind een stuk motor (of auto) rijden en misschien ergens op een mooi plekje wat drinken ook altijd fijn om te doen. Als we er een lang ritje van maken en bv ergens nog een stukje wandelen kan ik daar echt even van ontspannen

Nog een mooie camping: http://www.quadenoord.nl/ Lang niet meer geweest maar ik vond het er altijd heerlijk rustig. Bosrijke omgeving. Zelf waterpompen bij een oude waterpomp

Dit is zeker fijn! Dit kan vrijwel altijd bij Sauna de Veluwe in Lunteren. Naast het station dus ook super goed bereikbaar per trein. Kleine maar fijne sauna, even bonnetje printen van de website en gaan! http://www.saunadeveluwe.nl/ weet niet of je die bedoelde of dat je een andere in gedachte had Bolletjeom?We gaan ook wel regelmatig met een 2 voor de prijs van 1 bon naar de sauna. Heerlijk opwarmen en in een tuin in de zon liggen.
NS wandeling is lang geleden! maar vond ik altijd wel heel leuk om te doen! moet ik weer eens gaan doen binnenkort!
Ik vind trouwens gewoon een dagje wandelen door het bos (Ik vind het Kaapsebos een heel fijn en mooi bos) of lekker naar het strand ook een goede manier om er even helemaal uit te zien. Dat kan wat mij betreft in ieder seizoen.
Niet echt "groen" maar ik vind een stuk motor (of auto) rijden en misschien ergens op een mooi plekje wat drinken ook altijd fijn om te doen. Als we er een lang ritje van maken en bv ergens nog een stukje wandelen kan ik daar echt even van ontspannen

Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
Sauna in Lunteren gaan we idd wel eens heen. die hebben altijd die actie.
Ook Veenendaal (even de naam kwijt) heeft dit soort aanbiedingen. Wanneer je op internet gaat kijken zijn er een hoop sauna's waar je zo'n kortingsbon gewoon kunt printen
Binnenkort gaan we met de verwenzegeltjes van de thee...hahaha. sneu hè? maarja, 3 zegels is 1 persoon gratis en er gaat wel een pakje thee per week doorheen dus heb ik gelijk 3 pakjes met actiezegels gekocht
Kom je ook weer eens bij een andere Sauna terecht
Wandeling bij Eemnes naar Eembrugge is ook leuk. Lekker door de weilanden tussen de schaapjes. Vorige keer een Lepelaar gezien.
Als het lekker weer is vind ik het ook heel leuk om te gaan kanoën en met een groepje vrienden willen we nog een keer een kytekart dagje gaan doen
Ook Veenendaal (even de naam kwijt) heeft dit soort aanbiedingen. Wanneer je op internet gaat kijken zijn er een hoop sauna's waar je zo'n kortingsbon gewoon kunt printen
Binnenkort gaan we met de verwenzegeltjes van de thee...hahaha. sneu hè? maarja, 3 zegels is 1 persoon gratis en er gaat wel een pakje thee per week doorheen dus heb ik gelijk 3 pakjes met actiezegels gekocht

Wandeling bij Eemnes naar Eembrugge is ook leuk. Lekker door de weilanden tussen de schaapjes. Vorige keer een Lepelaar gezien.
Als het lekker weer is vind ik het ook heel leuk om te gaan kanoën en met een groepje vrienden willen we nog een keer een kytekart dagje gaan doen
- LadyHeather
- Reisexpert
Oh ja daar ga ik ook wel eens heen (maar ik vind Lunteren eigenlijk leukerOok Veenendaal (even de naam kwijt) heeft dit soort aanbiedingen.

Grappig, ik zal eens wat beter zoeken naar zulk soort acties van andere sauna's, is wel prettig

Selalu mencari...
Eigen land, dat is voor mij België.
Afgelopen dinsdag: om 6h00 de zonsopgang gaan fotograferen in een natuurgebied.
Afgelopen donderdag: nieuw vogelgebied gaan verkennen om binnenkort foto's te gaan maken.
Afgelopen vrijdag: bezoek aan 2 verschillende natuurreservaten .
Afgelopen zaterdag: Fort Breendonk (= concentratiekamp kort bij Brussel).
Afgelopen zondag: wandeling in een natuurgebied.
Volgende zondag: kasteel en nationale plantentuin van Meisse ('s avonds filmpje - Robbie Hoed).
Volgende week: macrofotografie + photoshoppen.
(Tussendoor ook wat werken)
Afgelopen dinsdag: om 6h00 de zonsopgang gaan fotograferen in een natuurgebied.
Afgelopen donderdag: nieuw vogelgebied gaan verkennen om binnenkort foto's te gaan maken.
Afgelopen vrijdag: bezoek aan 2 verschillende natuurreservaten .
Afgelopen zaterdag: Fort Breendonk (= concentratiekamp kort bij Brussel).
Afgelopen zondag: wandeling in een natuurgebied.
Volgende zondag: kasteel en nationale plantentuin van Meisse ('s avonds filmpje - Robbie Hoed).
Volgende week: macrofotografie + photoshoppen.
(Tussendoor ook wat werken)
In feite is het Fort van Breendonk een doorgangskamp (en geen concentratiekamp), maar goed 

Het bos begint aan het einde van de straat en de boot ligt in de haven, zo'n 700m hier vandaan. Weilanden genoeg als ik naar Amsterdam (40 min) of Utrecht (30 min) rijd. Lekker mountainbiken en zeilen dus en de stad "om de hoek".
Ik prijs me gelukkig.
Ik prijs me gelukkig.
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Nederland heeft ook superleuke steden (ja, heb je haar weer met die stedentrips, gigi). Met Pasen ben ik in Maastricht geweest, mijn eigen stad Utrecht vind ik te gek om lekker doorheen te struinen en nieuwe dingen te ontdekken, maar van een dagje Amersfoort, Amsterdam of Breda kan ik ook zo blij worden!
Wat mijn vriend en ik ook weleens doen is een nachtje weg boeken op fietsafstand, zo zijn we al een keer in een leuk hotelletje bij Lage Vuursche terecht gekomen. Echt top. NL is ook zo gek nog niet!
Wat mijn vriend en ik ook weleens doen is een nachtje weg boeken op fietsafstand, zo zijn we al een keer in een leuk hotelletje bij Lage Vuursche terecht gekomen. Echt top. NL is ook zo gek nog niet!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vind Groningen en Arnhem ook leuk. Bij Arnhem kan je ook leuk wandelen.
We zijn ook eens op een camping in Woudrichem geweest. beetje bootjes kijken, molentje bezoeken, bbqtje houden en de volgende dag weer naar huis. Was erg leuk.
We zijn ook eens op een camping in Woudrichem geweest. beetje bootjes kijken, molentje bezoeken, bbqtje houden en de volgende dag weer naar huis. Was erg leuk.
Hmmm, had gisteren tussen mijn lessen door een berichtje getypt, maar da's niet op de site beland
Nog maar een poging....
Mijn afgelopen week:
- Vorige week woensdag ben ik naar Scheveningen geweest. Heerlijk uitgewaaid op het strand, letterlijk dan! Ik heb deelgenomen aan een proffessionele kite-workshop, en het was de bedoeling dat we op een gegeven moment met zo'n karretje over het zand zouden krossen. Nou, vergeet het maar! De wind was zo sterk, dat we ook zonder karretje al meters vooruit werden gesleurd!!!! En het was super!
Om daarna weer helemaal tot rust te komen : yoga met uitzicht op zee. Superontspannend!
- Donderdag ben ik naar Amsterdam geweest. in de oude kerk is de World Press 10 tentoonstelling, echt een hele indrukwekkende fototentoonstelling met alle nieuwsfoto's van het afgelopen jaar. Aanrader voor iedereen. En wie niet naar A'dam wilt: vanaf eind juni is de toonstelling in andere plaatsen te bewonderen. Zowel in binnen als buitenland.
- Vrijdag heb ik foto's van mijn vakantie uitgezocht. Ik ben nog steeds niet klaar....
Daarna naar Limburg.
- Zondag stond een dagje Zeeland op het programma. Lekker gedoken, en de duikstekken zo gekozen dat we geen last hadden van de drukte. Een dagje duiken is heerlijk ertussenuit voor mij, lekker niks aan je hoofd, zeker wanneer het zonnetje zich laat zien als afgelopen weekend.

Mijn afgelopen week:
- Vorige week woensdag ben ik naar Scheveningen geweest. Heerlijk uitgewaaid op het strand, letterlijk dan! Ik heb deelgenomen aan een proffessionele kite-workshop, en het was de bedoeling dat we op een gegeven moment met zo'n karretje over het zand zouden krossen. Nou, vergeet het maar! De wind was zo sterk, dat we ook zonder karretje al meters vooruit werden gesleurd!!!! En het was super!
Om daarna weer helemaal tot rust te komen : yoga met uitzicht op zee. Superontspannend!
- Donderdag ben ik naar Amsterdam geweest. in de oude kerk is de World Press 10 tentoonstelling, echt een hele indrukwekkende fototentoonstelling met alle nieuwsfoto's van het afgelopen jaar. Aanrader voor iedereen. En wie niet naar A'dam wilt: vanaf eind juni is de toonstelling in andere plaatsen te bewonderen. Zowel in binnen als buitenland.
- Vrijdag heb ik foto's van mijn vakantie uitgezocht. Ik ben nog steeds niet klaar....
Daarna naar Limburg.
- Zondag stond een dagje Zeeland op het programma. Lekker gedoken, en de duikstekken zo gekozen dat we geen last hadden van de drukte. Een dagje duiken is heerlijk ertussenuit voor mij, lekker niks aan je hoofd, zeker wanneer het zonnetje zich laat zien als afgelopen weekend.
- bolletjeom
- Reisexpert
kijk! dat bedoelde ik. Dit wilde ik eens organiseren voor een stel vrienden. Ik meen dat je een minimaal aantal deelnemers nodig hebt.Vorige week woensdag ben ik naar Scheveningen geweest. Heerlijk uitgewaaid op het strand, letterlijk dan! Ik heb deelgenomen aan een proffessionele kite-workshop, en het was de bedoeling dat we op een gegeven moment met zo'n karretje over het zand zouden krossen. Nou, vergeet het maar! De wind was zo sterk, dat we ook zonder karretje al meters vooruit werden gesleurd!!!! En het was super!
@jenny. via wie of wat heb je dit geregeld en wat kostte het etc???