Therm-a-Rest trekker chair

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
LadyHeather
Reisexpert

Therm-a-Rest trekker chair

Bericht door LadyHeather »

Aangezien ik komend weekend ga kamperen (het zou mooi zijn als het niet de hele tijd regent! ^O^ ) had ik vandaag weer eens een goede smoes om wat buitensportzaken langs te gaan en even rond te kijken ;)

Naast de aanschaf van een slaapzak compressiehoes/zak bij de Perry voor € 2.50 ipv een nieuwe slaapzak (Ik heb besloten mijn oude slaapzak nog maar even te houden en pas een nieuwe te kopen wanneer ik beter weet waar ik hem de komende tijd voor ga gebruiken, zodat ik niet na 2 keer gebruiken weer een nieuwe hoef te kopen) heb ik wel iets anders gekocht wat ik eigenlijk al heel lang wilde hebben. Namelijk een Therm-a-Rest trekker chair 8-)

Voor dit weekendje maakt het natuurlijk eigenlijk niet zoveel uit, dan kan ik ook best op de grond zitten. Maar metname bij een langere vakantie vind ik een stoeltje met een beetje rugsteun toch geen overbodige luxe :) Vroeger namen we vaak zo'n los opblaasbaar stoeltje mee
maar aangezien er toch al een Therm-a-Rest matje meegaat lijkt dit me eigenlijk veel handiger (of iig minder bagage..)

Ik ben er nu heel blij mee! Ik hoop dat dat na dit weekend nog steeds zo is >:)
Selalu mencari...
Dexter
Reisexpert

Re: Therm-a-Rest trekker chair

Bericht door Dexter »

Ziet er primah uit. Lekker achterover leunen, ben benieuwd hoe lang ie dat volhoudt :)
LadyHeather
Reisexpert

Ik ook! :) die stoeltjes waren overigens perfect, die gaan al JAREN mee...
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ziet er handig uit. zijn ze hoog genoeg in je rug dat je ook echt een beetje kan blijven zitten een tijdje?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LadyHeather
Reisexpert

bolletjeom schreef:ziet er handig uit. zijn ze hoog genoeg in je rug dat je ook echt een beetje kan blijven zitten een tijdje?
Ik heb hem nu alleen nog maar in de winkel en in de woonkamer uitgetest maar ik vind het echt lekker zitten. Vergelijkbaar met dat anders opblaasstoeltje wat ik liet zien. Je kunt ook zelf instellen hoe ver je de "rugleuning" naar achter wil hebben of hoe rechtop... De achterkant is vrij hoog, ongeveer tot waar de kapmouwtjes van mijn t-shirt ophouden net onder mn schouder (haha sorry voor de criptische uitleg ;) ). Misschien demonstreert deze foto iets?

Ik zal na dit weekend nog wel even verslag uitbrengen of ik nog steeds blij met de stoeltjes ben :)
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

oh, dat ziet er goed uit!
hoger dan ik dacht.
En...houdt het de kou aan je kont voldoende buiten???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LadyHeather
Reisexpert

Ja, ik denk het wel aangezien je therm-a-rest erin zit.. denk dat de isolatie vergelijkbaar is met wanneer je op je matje ligt of is dat een heel gek idee? je vouwt je therm-a-rest dubbel dus je hebt onder je billen zelfs een dubbele laag..

Een klein stukje van de tekst die bij de foto stond:
Insert the Therm-a-Rest mattress into the chair cover, fold it up and adjust the side straps until you get the seating angle that is most comfortable. It is set up in a snap. The insulation of the mat is so good that you can even sit on the frozen ground feeling warm and cozy. Since the back of the chair is high and you can stretch out your legs, you can sit for long periods of time without being uncomfortable. To transport it on the bike, simply roll it up.
Selalu mencari...
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Ziet inderdaad heel praktisch uit. Ik ben benieuwd naar je ervaringen dit weekend, als je morgen terugkomt? 8-)

Ik heb het wel eens gezien bij Bever maar niet uitgeprobeerd..

BTW hoe duur was die van jou?
Reizen maakt je rijk.
LadyHeather
Reisexpert

nou mn weekend texel was iets korter dan aanvankelijk in de planning stond en dus het testen van de chair ook ;) We hadden de tent nog niet opgezet en mn vriend werd ziek. (type overal spierpijn, wisselend heel warm en heel koud, overgeven..) dus na 1 nacht slapen in de tent terwijl het rond het vriespunt was leek het ons verstandiger weer naar huis te gaan...

maargoed, over de stoel. Ik heb er wel een aantal uur op gezeten naast de tent en het zat lekker! Ik vind het vooral lekker zitten met mn benen voor me uitgestrekt maar dat is ook bij die andere opblaasbare stoeltjes. Je kunt bij deze stoeltjes zelf bepalen in welke hoek je de rugleuning wil hebben, dus dat is een voordeel voor verschillende houdingen. Je kunt ook een beetje op je stoel naar achter 'wippen'/leunen (zpdat de stoel iets kantelt) zit ook erg chill. Je kunt ook met een gerust hart even opstaan en iets gaan pakken, de stoeltjes blijven gewoon staan en stijgen niet bij de eerste de beste windvlaag op. :)

voordelen van de stoel zijn:
+ zit lekker zacht en warm
+ goede rugsteun
+ als je het savonds uit elkaar haalt zodat je op het matje kan slapen blijft er weinig over om op te bergen (handig in een kleine tent)
+ in en uit elkaar halen gaat vrij makkelijk

nadelen:
- je moet goed oppassen dat je de stoel niet op scherpe dingen zet, je wil je thermarest niet lek prikken
- als je wil slapen/zitten met je eerst je stoel uit/in elkaar zetten.

volgens mij zijn de prijzen redelijk vast (iig bij de 3 winkels waar ik ze heb gezien) die van mij waren €31.95 per stuk.
Selalu mencari...
LadyHeather
Reisexpert

LadyHeather schreef:Ik vind het vooral lekker zitten met mn benen voor me uitgestrekt maar dat is ook bij die andere opblaasbare stoeltjes. Je kunt bij deze stoeltjes zelf bepalen in welke hoek je de rugleuning wil hebben, dus dat is een voordeel voor verschillende houdingen. Je kunt ook een beetje op je stoel naar achter 'wippen'/leunen (zpdat de stoel iets kantelt) zit ook erg chill. Je kunt ook met een gerust hart even opstaan en iets gaan pakken, de stoeltjes blijven gewoon staan en stijgen niet bij de eerste de beste windvlaag op. :)

voordelen van de stoel zijn:
+ zit lekker zacht en warm
+ goede rugsteun
+ als je het savonds uit elkaar haalt zodat je op het matje kan slapen blijft er weinig over om op te bergen (handig in een kleine tent)
+ in en uit elkaar halen gaat vrij makkelijk

nadelen:
- je moet goed oppassen dat je de stoel niet op scherpe dingen zet, je wil je thermarest niet lek prikken
- als je wil slapen/zitten met je eerst je stoel uit/in elkaar zetten.
Inmiddels heb ik de stoeltjes getest tijdens het 10 dagen kamperen in regenachtig Duitsland en ik ben nog steeds heel erg tevreden! Het zit zoveel lekkerder dan op de grond! (zeker als je langer dan 1 of 2 dagen weg bent) Lekker warm en zacht. De nadelen blijven wel hetzelfde:
- in en uit elkaar halen. Je moet gewoon sochtends besluiten: nu gaan ze in elkaar en savonds: nu gaan we liggen... eigenlijk is t dan ook zo gepiept
- zoals gezegd hadden wij veel regen en was de grond dus vochtig. Omdat ik geen in had in ranzigheid aan mijn thermarest matje hebben we een vuilniszak opengeknipt en daar steeds de stoeltjes op gezet. Op die manier bleek alles lekker schoon. En natuurlijk even goed uitkijken naar stenen ed..

Ik ben nog steeds heel enthousiast en ze gaan de volgende kampeervakantie zeker weer mee!
Selalu mencari...
Plaats reactie