Dag over, waar het beste te spenderen

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
KQmordack

Dag over, waar het beste te spenderen

Bericht door KQmordack »

Hallo,

Mijn vrouw en ik gaan 04 september tot 3 oktober 2010 naar Australie ^O^

De 1ste dagen zullen wij door brengen in Sydney en dan vervolgens vliegen wij naar Darwin, waar wij onze camper ophalen.

Onze route ziet er als volgt uit;

Datum Plaats Camping Type Camping
10-9-2010 Litchfield Big Four Camping
11-9-2010 Lake View Park Kakedu Nationaal park
12-9-2010 Katherine Big Four Camping
13-9-2010 Mataranka Mataranka Cabins and Camping
14-9-2010 Tennant Creek Big Four Camping
15-9-2010 Alice Springs Big Four Camping
16-9-2010 Yulara Nationaal park[/list][/list]
17-9-2010 Kings Canyon Nationaal park
18-9-2010 Alice Springs Big Four Camping
19-9-2010 Brisbane Big Four Camping
20-9-2010 Point Vernont Big Four Camping
21-9-2010 Point Vernont Big Four Camping
22-9-2010 Yeppoon Big Four Camping
23-9-2010 Emerald Nationaal park
24-9-2010 Airlie Beach Big Four Camping
25-9-2010 Airlie Beach Big Four Camping
26-9-2010 Atherton Big Four Camping
27-9-2010 Cape Tribulation Nationaal park
28-9-2010 Kuranda Nationaal park
29-9-2010
30-9-2010 Camper inleveren

Het format krijg ik niet goed geplakt vanuit excel, waarom weet ik niet, maar excuus hiervoor.

Op 19-09 vliegen wij van Alice Springs naar Brisbane, waar wij weer een camper ophalen om onze reis voor te zetten.

Nu willen wij bij point vernon walvissen gaan spotten en op airlie beach gaan snorkelen, alsmede de laatste paar dagen in Cairns.

Mijn grote dilemma is dat ik nog 1 vrije dag heb in het 2de gedeelte van onze reis en dat ik deze niet echt lekker kan thuis brengen waar wij deze het beste door kunnen brengen.

Ik weet niet of iemand suggesties heeft, is 1 volle dag genoeg voor Airlie Beach?

Alvast enorm bedankt

Alex
tijn1980

Re: Dag over, waar het beste te spenderen

Bericht door tijn1980 »

Ik heb geen flauw idee over welke plekken je het hebt, ik ben dan ook nog nooit in Australië geweest. Maar wat dacht je ervan om die dag gewoon niets in te plannen, en het gewoon zijn beloop te laten gaan? Je krijgt terwijl je met je reis bezig bent wel een ingeving over wat je nog wilt gaan doen op die laatste dag.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kan je ook van harte een nietsdoe dag aanbevelen!
Je schema is nogal strak dus zal behoorlijk vermoeiend zijn. plan die dag in om eens lekker te lezen, rond te lummelen, te winkelen. Vergis je er ook niet in in hoeveel tijd het kost om je camper leeg te ruimen en schoon te maken voordat je hem weer inlevert.

mocht je die dag toch in willen vullen dan zou ik een dag langer blijven in Kakadu NP en de hele riedel dus doorschuiven. Maar dat zal wel niet gaan want ik vermoed dat je al een vlucht en boekingen hebt. Airlie beach, tja, tis eens trand. Daar heb ik het na een halve dag meestal wel gezien. Het is ook niet echt een strand om aan te gaan liggen (vind ik).
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
KQmordack

Bericht door KQmordack »

bolletjeom schreef:ik kan je ook van harte een nietsdoe dag aanbevelen!
Je schema is nogal strak dus zal behoorlijk vermoeiend zijn. plan die dag in om eens lekker te lezen, rond te lummelen, te winkelen. Vergis je er ook niet in in hoeveel tijd het kost om je camper leeg te ruimen en schoon te maken voordat je hem weer inlevert.

mocht je die dag toch in willen vullen dan zou ik een dag langer blijven in Kakadu NP en de hele riedel dus doorschuiven. Maar dat zal wel niet gaan want ik vermoed dat je al een vlucht en boekingen hebt. Airlie beach, tja, tis eens trand. Daar heb ik het na een halve dag meestal wel gezien. Het is ook niet echt een strand om aan te gaan liggen (vind ik).
We hebben inderdaad alles al geboekt.

Ik ben het wel met je eens over die rust dag en echt een strand mens ben ik ook niet om daar de hele dag aan te liggen. Maar heb jij misschien een tip om dan ergens te relaxen aan de oost kust?

We zitten ook al 3 dagen in Cairns, dus het mooiste zou of in brisbane of ergens omtrent airlie beach
bolletjeom
Reisexpert

Mag ik vragen waarom je iedere keer kiest voor een Big four camping??? Er zijn zoveel meer opties en ik moet zeggen dat ik er 2 gezien heb en ze niet charmant vond. Erg groot en erg "zuid-Frankrijk".

Koop ter plekke een HEMA map. Dat is niet onze HEMA maar die van daar en dat is een zeer goede roadmap waar ook alle campings en andere belangrijke dingen goed op staan aangegeven zoals benzine stations etc.

2 dagen airlie beach is overigens wel leuk als je minstens 1 volle dag naar de witsundays gaat.
Ik kan Point vernont trouwens niet terug vinden. Geen idee waar het ligt (ook niet op de site van big four)

Als het walvisseizoen is wanneer jullie er zijn moet je absoluut naar Hervey bay.
bij het plaatjes 1770 (serieus, zo heet het..in de buurt van Agnes Water) is een mooi stukje rustige kust. kan je ook een mooie wandeling maken in bijv Eurimbula NP
KQmordack

Bericht door KQmordack »

bolletjeom schreef:Mag ik vragen waarom je iedere keer kiest voor een Big four camping??? Er zijn zoveel meer opties en ik moet zeggen dat ik er 2 gezien heb en ze niet charmant vond. Erg groot en erg "zuid-Frankrijk".

Koop ter plekke een HEMA map. Dat is niet onze HEMA maar die van daar en dat is een zeer goede roadmap waar ook alle campings en andere belangrijke dingen goed op staan aangegeven zoals benzine stations etc.

2 dagen airlie beach is overigens wel leuk als je minstens 1 volle dag naar de witsundays gaat.
Ik kan Point vernont trouwens niet terug vinden. Geen idee waar het ligt (ook niet op de site van big four)

Als het walvisseizoen is wanneer jullie er zijn moet je absoluut naar Hervey bay.
bij het plaatjes 1770 (serieus, zo heet het..in de buurt van Agnes Water) is een mooi stukje rustige kust. kan je ook een mooie wandeling maken in bijv Eurimbula NP
Wij hebben gekozen voor de big four omdat wij overdag veel reizen en bij veel dingen gaan kijken dat ik 's avonds van alle gemakken (stroom, water etc.) wil voorzien zijn.

De HEMA map is goeie tip, daar had ik ook al naar gekeken, maar is niet echt goed beschikbaar hier, (bol.com)

Point vernont = Herbey Bay, dus wij gaan hopelijk walvissen zien.

Bedankt voor je tips in ieder geval + erg leuke website heb je zelf Goed gedaan ^O^

Ik denk dat ik de vrije dag beter ter plaatse kan indelen, alleen gaan wij wel de boot reis voor herbey bay van te voren boeken.
bolletjeom
Reisexpert

De hemamap is ter plekke vrij makkelijk te krijgen. Sommige verhuurders hebben hem trouwens gewoon in de auto liggen.
Veel plezier daar!!!
Als je tijd over hebt rij dan even langs Bundaberg voor de rumfabriek en proef even een bundaberg gemberbiertje (alcoholvrij). De beste in de wereld!! en helaas niet te krijgen in Nederland.
Plaats reactie