toilettas

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
LadyHeather
Reisexpert

toilettas

Bericht door LadyHeather »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor toilettas jullie gebruiken en of dit bevalt (en waarom wel/niet natuurlijk :) ).

Ik had zelf zo'n toilettas die je kunt oprollen en dan dichtklikken, zoals deze maar dan een andere merk: Afbeelding
Toen ik hem kocht dacht ik "Oh wat handig" maar ik vond het in de praktijk echt een onding! Al die verschillende vakjes zijn fijn maar als je daadwerkelijk in ieder vakje iets stopt kan de toilettas niet meer opgerold worden :? het enige echt handige was de haak om hem op te hangen...

Inmiddels heb ik een nieuwe, namelijk deze: Afbeelding in het zelfde printje als mijn tas voor dagelijks gebruik :) Ik vind het een leuk ding, lekker stevig. Mooi groot vak waar alles in kan met een rits. en nog een apart vakje voor kleine dingetjes.. Hij heeft ook een bandje met een klik sluiting waarmee je hem ergens om kan hangen. Aangezien dat niet altijd mogelijk is heb ik hem zelf uitgebreid door de haak die aan mijn oude toilettas zat eraf te halen en die aan mijn nieuwe te maken. Ik ben erg blij met mijn creatie ;)

Wat gaat er bij jullie trouwens allemaal in de toilettas en wat gaat toch nog los in de backpack? Bij mij is dat sowieso de zonnebrand creme....
Selalu mencari...
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: toilettas

Bericht door Yvonnetje »

Je nieuwste toilettas ziet er handig uit. Waar heb je hem gehaald?
Zelf ben ik ook nog op zoek naar een goede, stevige toilettas die ik kan gebruiken.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ja ik ben ook benieuwd waar je ze (ook de oude) gekocht hebt en van welk merk ze zijn! Ziet er erg gaaf en handig uit!
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik begon mijn eerste reis met allemaal losse zakjes, tasjes en weet ik wat. Nu knal ik alles in mijn supergrote rijst-zak toilettas. Ideaal, dat ding is zo stevig als wat, alles pas erin en hij is gerecycled, daar hou ik wel van. Ik neem meestal wel nog een aparte 'natte' toilettas bij me, die ik mee naar de douche kan nemen.

Afbeelding
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Weet niet of ik me niet in een vrouwen topic meng maar ik heb die nieuwe toilet zak ook al een tijdje. Van NorthFace is die he? Vind vooral het haakje erg handig zodat je hem practisch altijd wel ergens kwijt kunt zonder dat je hele zooi nat en smerig wordt.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb deze toilettas maar vind hem eigenlijk wat groot, inmiddels gooi ik dus vaak mijn spullen los in het bovenste vak van mijn backpack..

Afbeelding
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Marije schreef:Ja ik ben ook benieuwd waar je ze (ook de oude) gekocht hebt en van welk merk ze zijn! Ziet er erg gaaf en handig uit!
Mijn oude heb ik gekocht bij Bever en is denk ik van Vaude maar dat weet ik eigenlijk niet zeker..
Mijn nieuwe is idd zoals Erik al zei van the North Face en die heb ik in hun winkel in de Kalvertoren in Amsterdam gekocht.

Ennuh Erik, is dit een vrouwen topic? :P mannen nemen toch ook toiletartikelen mee!? ;)
Selalu mencari...
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Ik heb ook zoiets als jouw nieuwste exemplaar, van Eagle Creek. Ideaal dat je dat ding op kan hangen en dan met dat spiegeltje: heel fijn voor contactlenzendragers zoals ik!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

LadyHeather schreef:Ennuh Erik, is dit een vrouwen topic? :P mannen nemen toch ook toiletartikelen mee!? ;)
Ja wij nemen wel toiletartikelen mee maar daar heb je meestal niet zo'n grote toiletzak voor nodig :) Ik houd altijd ruimte over in dat North Face ding :P

Ik heb ooit een foto gemaakt van de toiletzak voor een product test die nooit op de site is verschenen. Maar in dit topic komen de foto's mooi van pas :)
northface.jpg
northface.jpg (10.72 KiB) 5994 keer bekeken
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Ik kreeg als afscheidscadeautje op mijn werk een toilettas, een peperdure leren... hartstikke mooi maar niet zo praktisch natuurlijk. Met name de haak om m op te hangen mis ik vaak (oplossing: in een plastic zak stoppen).

Verder gaan de shampoo en zonnebrand inderdaad nog los in mijn backpack en inmiddels nog veel meer... toen ik vertrok paste alles netjes in die toilettas maar inmiddels zijn er spullen bij gekomen en een aantal grote verpakkingen waardoor er nog een tas met o.a. haarlak, schuim, borstel in zit.

Ach ja, zoals ik al zei het was een cadeautje. Had natuurlijk zelf nog een praktische kunnen kopen voor vertrek :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik durf het bijna niet te vragen.... maar kun je er eens een foto van maken? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe een dure toilettas er uit ziet :)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Hier een echte Safarica, voor 3 hele euro's ooit bij De Wit meegenomen. Met handige haak, maar in mijn geval zonder het spiegeltje wat er blijkbaar wel bij hoort te zitten. Maar goed, misschien was dat ook de reden waarom ie zoveel goedkoper was dan waarvoor ik hem nu op internet tegenkom. Wel praktisch, er kan (veel) meer in dan ik ooit nodig zal hebben, maar als ik bij een korte trip alleen het hoognodige meeneem kan je hem ook lekker plat maken.

Afbeelding
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Haha, als ik er aan denk zal ik het van de week even doen! Samen met die van mijn vriend want die kreeg er ook een. Maar hij is duur vanwege het leer, net zoals je bij gewone tassen ook hele dure leren hebt.
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Heb ze op internet gevonden: http://www.tonyperotti.com/framedef.php ... ucten.php3 (nummer 8005 en 8231).
Kon nog geen webwinkel vinden om ook de prijzen eens te checken want dat had ik eigenlijk nog nooit gedaan :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb een blackbear toilettas. dat is/was het eigen merk van Beversport (geloof ik).
Ze hebben hem nu in iedergeval niet meer. We begonnen ooit met eentje die bij een Axepakket zat en daar waren we heel tevreden over. Alleen had het vak een gaasje zodat je je spullen kon zien maar dat was ook redelijk kwetsbaar. Op een gegeven moment kwamen daar scheuren in. (kan te maken hebben met een scheermesje...).
Dus bij de nieuwe toilettas daar op gelet. Ook wilde we maar 1 groot compartiment omdat oprollen idd niet meer werkt als er in de flap ook veel vakjes zitten. In die blackbear zit wel een vakje maar daar doen we niet veel in.
De hoofdreden dat ik zo'n reistoilettas gebruik (zelfs thuis) is dat handige haakje!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie