Huidige situatie Bangkok

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jackie

Huidige situatie Bangkok

Bericht door Jackie »

Haai iedereen,

Dit onderwerp komt nogal vaak aan de orde in het forum, maar aangezien ik zelf een beetje een dilemma heb, dacht ik ik vraag even wat advies aan de reisexperts onder ons ;)

Ik ben een meisje van 19 jaar oud en ik wilde dit jaar heel graag in mijn eentje op reis. In eerste instantie wilde ik heel graag naar Australie, maar qua geld ging dit m uiteindelijk toch niet worden. Dus heb ik uiteindelijk gekozen voor een reis naar Zuid-Oost Azie! Omdat het toch mijn eerste echte reis alleen was, heb ik toch voor een georganiseerde reis gekozen. Ik vlieg 31 mei naar Bangkok. Als ik daar aankom, heb ik een transfer naar mijn hostel. Uiteindelijk overnacht ik daar en de volgende avond, vertrek ik met de bus naar het Noorden van Thailand. Hier zal ik een soort tour door de jungle maken van 5 dagen. Na die 5 dagen kom ik echter terug in Bangkok en dan ben ik een dag in mijn eentje. Die avond begint ook mijn officiele groepsrondreis van 28 dagen van Bangkok naar Bali ... en verblijf ik twee dagen in Bangkok.

Ik had en heb zoals jullie begrijpen super veel zin in deze reis! Alleen de gehele onrust in Bangkok heeft hier een beetje een schaduw over geworpen .. En mijn vraag is dan nu ook, is het werkelijk zo erg in Bangkok? Zeker nu met het negatief reisadvies en de instelling van het calamiteitenfonds .. vraag ik me af of het wel slim is om naar Bangkok te gaan? (ondanks het feit dat ik daar maar 3 dagen max ben) Ik ben naar mijn reisbureau geweest en die zeggen dat ik niet echt in dat gebied zit, waar de protesten aan de gang zijn. Ik ben niet echt bang ingesteld, maar heb toch een beetje het idee dat ik vrijwillig om problemen vraag ofzo haha ... Denken jullie dat ik Bangkok op dit moment dan maar beter van mijn reisagenda moet schrappen?

Groetjes,

Jackie
bolletjeom
Reisexpert

Re: Huidige situatie Bangkok

Bericht door bolletjeom »

ik denk dat je prima naar bangkok en thailand kunt. Zeker wanneer je georganiseerd gaat. Dan heb je toch iemand of een organisatie om op terug te vallen als iets niet lekker loopt.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je verzekering eventueel dingen niet dekt als er iets gebeurt in Bangkok.
Maar de kans dat dit je gaat overkomenis niet groot. De onrustten zijn in een beperkt gebied, Een menigte is makkelijk te herkenen (Zeker als ze allemaal rode shirts dragen 8-) ) en makkelijk te omzeilen.
Ga lekker en geniet!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
liquid_ice

Bericht door liquid_ice »

Het officiële reisadvies kan je vinden op de minbuza (ministerie van buitenlandse zaken) site.
Dit gaat van 1 tot 6 en Thailand heeft (maar had al langer) level 4.

Het reisadvies-niveau is niet veranderd, maar de locatie wel. Waar het eerst alleen een beetje rommelig was in een uithoek (uiterste zuiden) is het dan nu ook in de grote steden.

Op : http://www.thailandreisgids.nl/thailand ... nieuws.php
Kan je heel gemakkelijk het nieuws over Thailand volgen (verzameling van alle grote Nederlandse nieuws sites).

Hier stond wel ergens een verhaal over de reisverzekering die niet zou uitbetalen als je nu in Bangkok was, dat zou ik wel informeren voor jou eigen verzekering.
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

het lijkt mij dat als je redelijkerwijs kan aantonen dat, als je ongeval in bangkok niets met de demonstraties te maken heeft, je via je rechtsbijstands verzekering echt wel uitbetaling van je reisverzekering krijgt.

wtf he. als je camera wordt gejat tijdens een tempelbezoek, dan kunnen ze het echt niet op de roodhemden gooien, toch!?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

jij gaat er ook even van uit dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Volgens mij hebben niet veel mensen zo'n verzekering.
Verzekeraars zullen altijd alles doen om niet te hoeven uit keren. Of het nu terecht is of niet. sorry dat ik het soms zo negatief zie. Er zijn ook vast wel eens verzekeringen coulant....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie