Safari Kenia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

safari Kenia

Bericht door smooth »

Ik heb net een goedkoop ticket voor Kenia kunnen bemachtigen 398€ AMS - NAIROBI . 19 dec tot 1 jan

We gaan met 4. Al eens de LP van Kenia doorgelezen en het lijkt daar niet echt simpel om te backpacken...

We hebben ook maar 12 dagen dus gaan we proberen om alles van thuis uit al vast te leggen...

Safari's die ik vind op het internet zijn vrij prijzig (lees: massa's duur 0_0 ). Heeft iemand ervaring met safari's boeken via internet. Heeft iemand mss goede tips of eventuele maatschappijen / websites die ze kunnen aanbevelen

alvast bedankt
bolletjeom
Reisexpert

Re: safari Kenia

Bericht door bolletjeom »

hi smooth

ik wou dat ik je kon helpen maar dit is ook onze ervaring. Dat het ongelooflijk duur is. We hebben dan ook besloten om georganiseerd te gaan ( we hebben 3 weken) naar Kenia en Tanzania omdat we simpelweg niet voor hetzelfde geld onze eigen safari's kunnen regelen. als je dit forum doorleest kom je meer vragen tegen en ook wat links naar locale bedrijfjes waar mensen tevreden over waren
ben benieuwd met welke maatschappij jullie vliegen voor dat bedrag en welke route

Wij hebben soortgelijke bedragen gevonden met Qatarair maar dan zit je met een nacht in qatar en daar konden we geen betaalbare accomondatie vinden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
renate

Bericht door renate »

Backpacken door Kenia is goed te doen hoor. Ik denk iig dat het scheelt in prijs van een safari als je het ter plekke boekt. Als je op Nairobi vliegt zijn er voldoende backpacker plaatsen of budget hotels om te overnachten (en in de rest van kenia eigenlijk ook).
Ook kan je ter plekke makkelijk een safari boeken en bijv de volgende dag al vertrekken. Ik weet niet welk(e) park(en) je wilt bezoeken en of je alleen op safari wilt of ook nog naar de kust gaat? Het is bijvoorbeeld erg mooi om van Nairobi met de nachttrein naar mombassa te gaan...

Ik ben alleen bang dat de prijzen hoog blijven, een safari is helaas erg duur... Wij hebben in Nairobi een safari geboekt met 'best camping tours' (een goede, maar vrij prijzige organisatie). We hebben er voor 5 dagen te gaan en zijn naar de masai mara en lake nakuru gegaan. NOg een voordeel van ter plaatse boeken, je kan helemaal zelf bepalen hoe lang je naar welke plek wilt en makkelijk afwijken van het standaard programma en veel meer onderhandelen over de prijs. We hebben twee nachten in een tent geslapen (s avonds kampvuur en masai-krijger naast je tent snachts om het kamp te bewaken) en 2x in een lodge.

Succes met het boeken van je reis
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Helemaal met Renate eens. Als je in Nairobi bent, zijn er organisaties genoeg waar je een safari kunt boeken. Mijn ervaring is dat dit toch een stuk goedkoper is dan georganiseerd gaan. Destijds (ik meen 2005) waren wij p.p.1700 euro kwijt voor een maand reizen in Kenia/Tanzania. Dat is inclusief ticket, safari's, eten, drinken, etc.
Ik weet helaas niet meer via welke organisatie wij geboekt hebben, maar als je andere backpackers of het hostel vraagt, dan kunnen zij je wel verder helpen.
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hi,

Wij hebben onze safari bij Jockey Tours geboekt in Kenia. Hadden James als chauffeur/gids, was echt een hele goede dierenspotter en aardige kerel. Jockey Tours staat vermeld in de Rough Guide. Wij hebben het ter plekke geboekt en betaalden USD 80 per persoon per dag all-in (december 2008) (wij deden een 3-daagse safari masai mara en lake nakuru). Het is wel belangrijk dat je ONDERHANDELT. Andere mensen die bij Jockey geboekt hadden betaalden 100 USD per dag en er waren ook mensen die via een andere organisatie geboekt hadden en die betaalden 120 USD per dag voor precies dezelfde package.

Veel plezier in Kenia!
bolletjeom
Reisexpert

gewoon even ter vergelijking.
We gaan misschien met een groepsreis waarbij alle entree's, safari's en eten en natuurlijk de vlucht inclusief is. Een reis van 24 dagen Kenia, Tanzania en Zanzibar. We komen dan uit op een daggemiddelde van 72 euro (per persoon)
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Ik heb geen verstand van Kenia maar nu ik dit onderwerp lees valt het me op dat je misschien wel makkelijk ter plekke safari's kan regelen maar die lijken allemaal van korte duur te zijn. Terwijl Rudi dr 24 dagen toch best voordelig eruit ziet. Heb ik dat goed gezien? Of kan je terplekke makkelijk langere safari's/reizen boeken?
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

je kan het idd makkelijk daar regelen maar het kost soms wel wat meer tijd. Ze gaan bijvoorbeeld pas over 3 dagen en dat soort dingen. Als je daar geen zin of tijd voor hebt zou ik er misschien wel voor kiezen het hier al te boeken.

Het voordeel als je het daar boekt bij een local is dat hij er nog iets mee verdient ipv meneer Neckermann.

En tja verder blijft het sowieso duur om daar rond te reizen, vooral als je niet zo lang de tijd hebt. Je wil toch zo veel mogelijk zien en dat gaat het beste met toertjes en die kosten daar gewoon veel geld.

Denk dat het qua handigheid beter is om het vanuit NL te boeken en qua support locals en financien je net iets beter uit bent als je het daar doet.

Succes en veel plezier al vast.
bolletjeom
Reisexpert

1 van de redenen dat we uitkomen bij een groepsreis is omdat ik geen local organisatie kan vinden die me iets soort gelijks kan bieden.
Het liefst ga ik met een locale organisatie in een internationaal gezelschap een rondje maken maar ik kan dus alleen maar safari's van 2 of 4 dagen vinden die pas "betaalbaar" worden als je met 4 personen bent. Je blijft dan op en neer rijden naar Nairobi om verschillende van die pakketjes aan elkaar te plakken en zo verschillende parken te bezoeken.

De overland trucks schieten door Kenia heen en maken geen rondje. Dan moet je dus vliegen op 2 verschillende steden of zelf een flink stuk terug reizen ( een paar landen door). En toen ik die prijzen zag viel ik helemaal achterover. Dan bleken nederlandse organisaties vaak de helft goedkoper te zijn

En zoals ik al zei. We willen voor 1 keer het maximale uit onze korte tijd halen en dus geen dagen kwijt zijn met wachten op vertrekdata en het regelen van toers. We hebben maar 3 weken en wacht en regeldagen kosten ook geld ( je moet toch ook slapen en eten)
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door smooth »

Bedankt voor de reacties

wij vliegen met Air France vanuit AMS naar CDG (daar moeten we wel overnachten, maar F1 hotels zijn vrij goedkoop) en van daaruit rechtstreeks op NAIROBI.

het tarief 398€ gevonden via website www.openjet.nl. Een goede website om lage tarieven te vinden is www.momondo.com (vergelijkt heel wat verschillende websites) zo ook al vlucht naar jakarta gevonden voor 425€ deze zomer en vorige zomer 330€ naar Beijing.

Voorlopig ben ik het internet aan het afsurfen naar goedkope safari's, maar ik blijf toch rond de 80 à 100€ per persoon per dag uitkomen voor de budget camping safari's. Wat ik nog steeds erg veel vind. Ik blijf zoeken en hou jullie op de hoogte.
Moesten er nog tips zijn voor safari's, laat het weten?

Nog even dit : lijkt het jullie doenbaar om op 11dagen enkele parken in Kenia (Maasai Mara, Amboseli) en Tanzania (Serengeti, Ngorogoro) te combineren? Eventueel tips, ervaringen of aanbevelingen hieromtrent...
renate

Bericht door renate »

Ik ben zelf nu een paar keer naar Kenia/Tanzania geweest en tweemaal op safari geweest. De eerste keer heb ik de parken Masaai Mara, Lake Nakuru, lake bogoria (kenya) bezocht en later Ngorongoro/serengeti/lake manyara/tarangire. Dit zijn allemaal heel verschillende parken.
Zelf zou ik er niet voor kiezen om in 11 dagen deze 4 parken te bezichtigen. Qua tijd denk ik dat het net haalbaar is, maar het zijn toch wel grote afstanden die je tussen de parken af moet leggen, waardoor je een groot deel van de tijd onderweg bent naar een ander park. Daarnaast zou ik er persoonlijk voor kiezen om parken te bezoeken die heel verschillend zijn van elkaar. Het mooie aan Kenya en Tanzania is juist dat ze zo ontzettend veel verschillende klimaten/natuurgebieden hebben. Serengeti en Masaai Mara is eigenlijk hetzelfde park, alleen het ene deel ligt in Kenia en het andere in Tanzania. (en de poorten van het park liggen toch wel een stuk uit elkaar). De ngorongoro crater is wel ontzettend gaaf. Zelf vond ik lake nakuru (heel veel flamingo's) en lake manyara (heel veel apen) en tarangire (mn olifanten) ook erg mooi. Deze parken zijn heel veel groener en een stuk meer begroeid dan de grote open, wat drogere vlaktes van de serengeti en masaai mara.

Ga je naast de parken ook nog naar de kust? Kan ik je wel echt aanraden iig! (Lamu is echt gewelidg, een eilandje waar helemaal geen auto's rijden en alleen ezels...erg mooi)
Succes..
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Wij hebben toen bij 1 organisatie een langere safari geregeld (weet alleen de naam niet meer...). We hebben Masai Mara, Lake Nakuru gedaan en zijn vanuit daar naar Tanzania gebracht. Een zusterbedrijf (slechter dan de Keniaanse tak) verzorgde toen de trip naar de 2 parken die we in Tanzania wilden bezoeken. Het kan dus wel langer op stap gaan. Wij werden steeds aan andere groepen toegevoegd, maar het werd wel allemaal geregeld. Het kost alleen meer tijd om het voor elkaar te krijgen.
Maf

Safari Kenia

Bericht door Maf »

Heej,

Ik ga deze zomer naar Kenia voor vrijwilligerswerk en wil naast deze weken het liefst nog een safari doen (nu ik er toch ben...) Omdat ik maar een paar dagen heb wil ik deze het liefst hier al regelen in NL. Ook wil ik het liefst naar de Masai Mara, ook omdat dit het dichtsbij het project ligt. Maar ik ga ervanuit vanaf Nairobi te vertrekken.

Ik heb uit dit forum al een paar namen gevonden maar wie weet goede (en goedkope) safari's die je hier in NL al kan regelen?

tnx!
jaydee
Reisexpert

Re: Safari Kenia

Bericht door jaydee »

ik zou het echt gewoon daar regelen hoor. hoe je veel geld over!!!!
hariejak
Reisexpert

Re: Safari Kenia

Bericht door hariejak »

Ik zou ook terplekke regelen. Ik vond overigens lake Nakuru fantastisch mooi.
Plaats reactie