Visum aanvragen Cambodja / Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lizzy

Visum aanvragen Cambodja / Vietnam

Bericht door Lizzy »

Hai!

In de zomervakantie gaan wij 3,5 week reizen door Cambodja en Vietnam. Om geen dagen te verspillen aan het wachten op een visum, hebben wij gekeken naar het nu al aanvragen van een visum via de ambassade in Nederland. Maar is dit nodig? Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een visum bij de grens? Kost dit een half uur of een paar dagen? En wat kost het? Via de ambassade is een visum voor Vietnam namelijk 60 euro pp en voor Cambodja 30 euro pp.

Wij vliegen op Bangkok en willen via Poipet Cambodja in en vervolgens via Bavet naar Vietnam.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Groet,

Lizzy
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

het visum van Cambodia kan je aan de grens krijgen.
Het kan alleen zijn dat als je met een kant en klaar touristen busje van Bangkok naar Siem Reap gaat ze eisen dat je al een visum hebt. Dit is omdat ze geen zin hebben uren te wachten bij de grens totdat iedereen een visum heeft. bij burotjes op toeristen plekken kan je dit laten regelen.

het visum van vietnam moet sowieso van te voren gehaald worden. dit kan bij allerlei burotjes, in bangkok en phnom phen. hoe sneller je je paspoort terug wilt hoe meer je betaald. in 1 dag is dus mogelijk.
ik zou hem wel eerder in bangkok halen dan in phnom phen.
Weet niet precies waarom maar ik denk dat de kans groter is dat je hem dan ook werkelijk binnen een dag hebt.

Je kunt ook zelf naar de ambassades en als je tijd over hebt is dat leuk om eens te doen maar betaal gerust een eurotje of 2 extra om het voor je te laten doen en doe in die tijd iets leukers ( als je te weinig tijd hebt)

ik heb overigens gehoord dat een vietnam visum aanvraag in nederland 2 maanden in beslag neemt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is maar dan valt die optie misschien sowieso af

in 2004 kosste het visum voor Vietnam ons 26 euro pp en dat van cambodje 23 euro pp
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Volgens Reisbijbel.nl duurt de aanvraag van het Vietnam visum 3 weken in Den Haag of Brussel. Prijs +/- 62€. Je kan dit ook via internet regelen, maar dat kost je nog eens 25€. Geen idee wat het kost en hoelang het duurt als je het in BKK of PP regelt. Maar het kan misschien lonen dit na te vragen.
Met georganiseerde busjes de grensovergang van Poipet maken ... daar heb ik al verhalen van gelezen :? Ik heb het in m'n eentje gedaan en visum ter plekke geregeld. Afhankelijk van de goodwill (corruptie) van de ambtenaar betaal je 25 à  30 dollar en ben je een uur later de grens over.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

visa regelen in Bangkok of PP duurt 1, 3 of 5 werkdagen...afhankelijk van wat je wilt betalen. Volgens mij is de 1 dagen service nog goedkoper dan in nederland regelen.

ik herinner me nu dat ik het cambodja visa ook aan de grens heb geregeld. dit was op de mekongrivertrip vanuit Vietnam
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sofie
Contacteer:

Bericht door Sofie »

Hey,
Regel idd je visum pas als je daar bent, komt in ieder geval goedkoper uit dan thuis.
Kijk even hoelang je tijd wil doorbrengen in Bangkok. Als je daar enkele dagen blijft regel dan je visum voor Vietnam daar anders heb je nog tijd in Phnom Penh.
Check wel steeds dat het een 'official travelagent' is, er zitten sommigen die je gewoon oplichten en je paspoort 'verliezen'.
Aan de grens van Thailand-Cambodia mag het normaal geen probleem zijn om aan een visum te geraken. Bij mij waren er constant verhalen dat je je visum op voorhand moest halen maar heb nooit problemen gehad, in Azië moet je enkel een Vietnamees visum reeds op zak hebben bij de grensoversteek.
Het Cambodiaans visum kost 20US dollar maar verwacht maar dat er enkele dollars bij zullen komen bij de (corrupte) grenscontrole.
Hopelijk kan je verder,
groetjes
Bartje83
Vakantieganger

Re: Visum aanvragen Cambodja / Vietnam

Bericht door Bartje83 »

Veel busreizen rekenen een paar euro extra om het Cambodjaanse visum voor je te 'regelen' (je naam invullen).
Bij mij kwam de buschauffeur gewoon de paspoorten (en geld) inzamelen en bracht deze later met visum weer terug.
Plaats reactie