Vrijwilligerswerk maar geen geld voor vervoer

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Vrijwilligerswerk maar geen geld voor vervoer

Bericht door Erik »

Via de email kreeg ik de volgende vraag, en aangezien ik het antwoord niet weet hoop ik dat iemand anders de vraag kan beantwoorden:
Ik wil graag voor onbepaalde tijd vrijwilligerswerk doen in het buitenland. Echter het probleem is de kosten. Ik hoef geen salaris te ontvangen, maar in ruil voor mijn werk alleen maaltijden en onderdak.
Er zijn vele stichtingen die dit soort reizen/activiteiten organiseren, echter die vragen geld voor inschrijving, verblijf, etc....en dat heb ik dus niet!
Welke Stichting helpt mij om me te vervoeren naar waar-dan-ook voor vrijwilligerswerk in afrika, zuid-Amerika. Azie...etc.
Desnoods in een vrachtvliegtuig. Ik heb erg veel te bieden, zoals kennis van computers, talen, didactische achtergrond, ervaring in logistiek, ....
Ik ben direct inzetbaar.

Vriendelijke groet..
Allan

Bedankt

Bericht door Allan »

Hierbij de admin bedankt om mijn mailtje hier als topic te plaatsen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
bij voorbaat bedankt!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ken geen stichtingen die het geld hebben om vrijwilligers naar verre continenten te vervoeren (was het maar zo...), maar bij deze toch een paar adviezen.

1. Wanneer je in Europa wilt blijven, zou je in aanmerking kunnen komen voor het EVS programma. Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik dacht dat zij ook je vervoer betalen. EVS projecten worden o.a. aangeboden door SIW, zie http://www.siw.nl/buitenland/langweg/eu ... atures.php

2. Buiten Europa kun je wellicht in aanmerking komen voor een subsidie via Xplore, zie http://www.xplore.nl/.

3. Vraag aan familie, vrienden, collega's, bedrijven e.d. of ze je willen sponsoren

4. Of toch maar net als de meeste vrijwilligers hard sparen en dan op reis. Je hebt dan de mogelijkheid om ook iets van het land te zien waar je woont en werk, wat zeker aan te raden is. Want zelfs wanneer je vervoer naar het project gratis weet te regelen, dan heb je nog steeds geen geld voor excursies en vervoer ter plekke (buiten het project). De mensen voor wie je komt te werken hebben absoluut minder geld dan jij (hoe 'arm' je ook bent), je kan en mag dus niet op hen rekenen voor je vermaak. Bovendien dragen vrijwilligers vaak financieel een steentje bij om projecten draaiende te houden en dat kan jij niet. Wellicht heb je veel te bieden, maar dat hebben meer mensen. En zij kosten minder!

Succes,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie