4 maanden Zuid-Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
sniffertje
Reiziger

4 maanden Zuid-Amerika

Bericht door sniffertje »

Wij zijn aan het plannen om 4 maanden naar zuid-amerika te gaan.
We willen of gaan landen in Rio of in Lima, we zijn er nog niet helemaal uit.

Wat willen we zeker gaan doen,
Zuid-Peru
Chili
Argentinie
Rio naar Iguazu of andersom.

Na de vier maanden vliegen we via paaseiland naar Australie.

Wat is verstandig om te doen en wat is ook daadwerkelijk te doen in 4 maanden.

Zaten zelf te denk aan via Rio richting Buenos Aires trekken, van Buenos Aires richting Peru gaan, en dan vanuit Peru naar het zuiden Chili / Argentinie .
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Re: 4 maanden Zuid-Amerika

Bericht door Jos »

In Zuid Amerika zijn de afstanden enorm, en je zult veel en regelmatig moeten reizen met het tijdsschema dat je hebt maar het lijkt me zeker doenlijk. Naar Paaseiland vliegen gaat het beste (of mogelijk alleen maar) vanuit Chili dus Santiago lijkt me rederlijkerwijs een einddoel. De richting die je voorstelt klinkt dan ook erg logisch. Jullie willen Brazilië meepikken? Zo niet dan zou Buenos Aires ook een goede plek zijn om op te vliegen.

Ik heb veel tijd besteed aan Noord Argentinië, Bolivia en Peru en die landen zijn werkelijk fantastisch mooi, dus ik kan het zeker aanraden om er heen te gaan. Waarschijnlijk wordt je overspoelt met adviezen wat je moet bezoeken, maar ik zal snel een paar highlights uit mijn geheugen opduiken.

Ik vond Salta en de regio er om heen in Argentinië erg mooi. Vandaar richting het noorden zie je het landschap dramatisch veranderen, je trekt langzaam richting de hoogvlaktes van Bolivia en Zuid Peru. In Bolivia zou ik zeker naar Salar de Uyuni gaan, Potosi en Sucre. Ik vond Oruro ook grandioos, maar het is minder touristisch. Copacabana aan het Titicaca meer is ook erg leuk. In Zuid Peru en het heeft een rustige grensovergang met Peru. In Zuid Peru zou ik zeker Puno (en de eilanden in het Titicaca meer!), Cuzco (en de regio!!! besteed veel aan die regio, super mooi!) en Arequipa bezoeken. Nazca is ook helemaal geen verkeerde uitstap. Als je niet in Lima hoeft te zijn zou ik het denk ik links laten liggen. Ik heb er een week gezeten en ik heb er goede herinneringen aan, maar de smog heeft me jaren van m'n leven gekost. In Noord Chili zou ik zeker naar de Atacama desert gaan.

Mocht je tijd en avontuurlijke zin hebben, tussen Salta en Mendoza (beiden in Argentinië) ligt de Ruta 40. Deze weg is praktisch volledig ongeasfalteerd en gaat door één van de mooiste gebieden die ik ooit heb gezien. Ik kan hem zeer sterk aanraden, maar de route is niet touristisch en moeilijk te bereizen zonder eigen vervoer. Ik heb het al liftend gedaan en het heeft me 3 weken gekost om van Mendoza naar Salta te reizen, al heb ik het ook erg rustig aangedaan en vooral veel genoten van de heerlijke wijn.

Succes met alles, het eten staat op tafel dus ik moet er vandoor :)
chantie_za

Re: 4 maanden Zuid-Amerika

Bericht door chantie_za »

wat een super vet plan! heb zelf ook rondgereist in argentinië en peru, ongelooflijk al zeg ik het zelf.. vond het erg veel om zelf mijn hele reis te organiseren en heb daarom veel hulp gehad aan Dos Manos Travel, een reisorganisatie die opereert in veel plekken in zuid amerika. misschien heb je er iets aan!
Plaats reactie