tickets boeken onderweg

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

tickets boeken onderweg

Bericht door estelle »

Hallo allemaal,

Ik had een klein vraagje over tickets boeken onderweg. Ik ga namelijk voor langer dan een jaar weg. Neem geen RoundtheWorld ticket maar koop steeds enkeltjes. Ik heb er nu vast 2 geboekt bij Killroy travels. Nu zou ik onderweg dus ook vluchten moeten boeken. Kan bij Killroy dmv etickets etc. Maar ik weet nog niet zeker of ik wel een credit card meeneem. Hoe doen jullie dat? Vluchten onderwegboeken zonder credit card.

Sorry dat ik weer een nieuwe topic aanmaak, maar t is zo een wirwar van topics dat ik niet wist waar te posten. Misschien kan dr een extra subindeleing worden gemaakt om t wat overzichtelijker te maken.

Bedankt alvast.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hi estelle

er is niets mis met een nieuw topic aanmaken hoor, het is ook een nieuwe vraag, toch?

ik heb zelf een afkeer van creditcards maar heb er toch aan moeten geloven. simpelweg omdat het zo goed als niet mogelijk is om tickets te boeken zonder een creditcard ....en al helemaal niet de voordelige tickets

ik zou toch eens kijken of je ergen een creditcard kunt krijgen en die dan uitsluitend en alleen gebruiken voor de aanschaf van tickets.

ik weet ook niet of je een bedrijf als Kilroy wel nodig hebt om voor je te boeken. Via het internet vind je zelf vaak de beste deals en die kan je dan ook direct boeken

Enige tip die ik mee wil geven...ook als je onderweg tickets boekt moet je er soms nog flink optijd bij zijn. Let op vakantie seizoenen op populaire locaties of niet al te gangbare routes.

Wij hadden 6 weken voor onze gewenste vertekdatum heel erg veel moeite om nog een stoel te vinden van Bangkok naar zuid-Afrika, simpelweg omdat er niet zoveel vluchten die kant op gaan
In het zomerseizoen waren alle vluchten van Bali naar Australie al maanden van te voren bomvol...gelukkig wilde we die sowieso niet maar via timor.
Maar in Singapore hebben we om 18.00 's avonds nog een onwijs voordelig ticket kunnen vinden voor de volgende ochtend naar jakarta...dus lastminute kan soms ook heel goed

grotejs rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Estelle,

Ik ben zelf wel erg pro creditcard. Maar het is wel een betalingsmiddel waar je je hoofd bij moet gebruiken. Gebruik alleen je creditcard bij bedrijven die er vertrouwd uit zien. Zelf probeer ik altijd eerst zonder creditcard te regelen en als het dan echt niet anders kan gebruik ik hem pas.

Het is namelijk relatief eenvoudig om geld af te schrijven. Gelukkig beschermd de creditmaatschappij de klant altijd dus als je aan kunt tonen dat jij het geld niet hebt af kunnen schrijven word het vaak netjes gecorrigeerd.

Vaak krijg je bij je studenten rekening het eerste jaar na dat je overstapt op een "volwassenenrekening" een creditcard. Kijk dat eens na bij je bank.

Tickets kun je net als Rudi zegt gemakkelijk zelf regelen. Nu lijkt het super ingewikkeld maar zodra je het foefje 2 of 3 keer hebt gedaan draai je er je hand niet meer voor om. Voor de laatste prijzen kijk je op internet en kun je informeren bij mede reizigers die er mogelijk al geweest zijn of ook iets dergelijks gedaan hebben.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: tickets boeken onderweg

Bericht door Sjaak »

estelle schreef:Hallo allemaal,

Maar ik weet nog niet zeker of ik wel een credit card meeneem. Hoe doen jullie dat? Vluchten onderwegboeken zonder credit card.
Internet bankieren zou ook kunnen :)
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

een vlucht boeken via het internet met internet bankieren???

leg me eens uit hoe dat werkt?
heb altijd gedacht dat dit niet kon

gr rudi
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

ik zal je dat eens uitleggen.

als je een ticket online boekt betaal je "normaal" gesproken direct met een creditcard.

Ik heb mijn tickets van kilroy altijd via internet bankieren betaald.
Ik mailde met kilroy welke ticket ik wilde hebben, ik betaald via internet bankieren en een dag later had ik een eticket in de mailbox en klaar is kees.
Groet,

Sjaak
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dat kan wellicht bij Killroy, maar normaal niet... Zeker niet wanneer je rechtstreeks bij een maatschappij boekt die niet in Nederland gevestigd zit (en dus een buitenlandse rekening heeft). Vandaar dat ik toch maar altijd een credit kaart bij me heb op reis, ook al gebruik ik hem verder helemaal nooit. En zoveel moeite is het niet een credit kaart aan te maken, dit kan zelfs als student.

Ook is een credit kaart wel handig voor noodgevallen, lijkt me.

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hier nog een ervaring uit Brazilie: de binnenlandse maatschappijen accepteren nauwelijks creditscards (of alleen 1 soort en als je die niet hebt, heb je pech). Wat ik dus steeds deed is gewoon in een internetcafe de vlucht uitzoeken die ik wou hebben, en dan reisbureautje binnenstappen met de vraag of ze die voor me wilden boeken. Dat doen ze dan voor je, jij gaat pinnen, je komt met cash terug en je krijgt het (e)ticket.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Leuk email adres heb je trouwens estelle. Killer babe is lief? Oppassen voor Sjakie he, haha!
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

estelle

Bericht door estelle »

hahaha das afgeleid van een oud merk dat niet meer bestaat: Killah babe. Niet dat ik mezelf zon killerbabe vind hoor. Heb al enige keren gedacht maar weer een ander adres te nemen maargoed.

Allemaal bedankt voor jullie info! Ik neem wel een creditcard mee heb ik besloten.
Rudi je bent nu al in Thailand maar goede reis!
bolletjeom
Reisexpert

goed besluit! dat vind zlefs ik die anti creditcard is.
geeft je toch wat meer mogelijkheden voor het boeken van geodkope vluchten en in noodgevallen.

Ik ben nu in bangkok waar het met bakken uit de lucht komt zetten :(
maar ik zit toch bij de tandarts.....en daar mag je gratis internetten!!

ik vind de tandarts hier nu al leuker dan die in nederland!
Plaats reactie