Van Laos de grens over naar Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Van Laos de grens over naar Cambodja

Bericht door Essybess »

Hey,

Wij gaan over drie weken de grens over van Laos naar Cambodja. We hebben al gelezen dat dit mogelijk is en dat er ook busreizen vanuit Don Khon naar Siem Reap te boeken zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaan we dan toch nog eerst naar Phnom Phen en dan naar SR? Of is dit een rechtstreekse verbinding? En zijn de wegen een beetje begaanbaar? We lazen dat het beter was een pauze in te lassen halverwege zodat we niet ergens midden in de nacht gedropt worden. Maar we weten niet hoe de reis verloopt en of we wel ergens kunnen stoppen. We horen graag wat tips!!!

Alvast bedankt!!

Groetjes Esther
tom
Reisexpert

Re: Van Laos de grens over naar Cambodja

Bericht door tom »

van don khon naar SR is echt gestoord lang in de bus zitten! Je gaat sowieso via PP. Er zijn wel andere wegen richting SR die niet langs PP gaan maar deze zijn vaak slecht begaanbaar en een gereserveerde bus zal deze route zeker niet nemen. bovendien zal dat je waarschijnlijk geen tijd besparen.
PP is natuurlijk ook de moeite waard om te stoppen, al is t maar voor een dagje. tuol sleng (S-21) is een must, heel indrukwekkend, ook al bepaalt t wel een beetje de sfeer voor de rest van je dag.

Ikzelf vond de rit van don det naar PP al te ver. Ik heb overnacht in Kratie; veel mensen doen dit. niet echt wat te zien ofzo maar leuk stadje om wat rond te lopen. biertje bij zonsondergang over de mekong en dan kan je de volgende dag weer fris verder naar PP.
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik sluit me helemaal aan bij Tom. Lekker een stop inlassen in Kratie. Gewoon eerst PP doen en later SR
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Een slechte ervaring. Wij werden net over Stueng Treng met een man of 20 gedropt zonder enige aansluiting. Niet zo plezant. Eerst bij de grens wouden ze ons al met die 20 man en zak in een minivan van 8personen proppen en dan lapten ze ons dit. Heb nog net de minivansleutels kunnen rippen zodat die ook geen weg konden. Dan moest ie wel iets regelen. Ging de politie bellen wegens diefstal zei ie. Zei dat ie zijn gang kon gaan en nooit geen politie gezien :p . Na 3u zijn we daar dan toch weggeraakt. Wijzelf met 16 in een minivan van 12 voor 8u richting PP.

Wil ik maar zeggen, kijk uit met aansluitend op voorhand geregeld transport in Cambodja. Je regelt beter van punt A naar punt B en dan pas naar punt C .
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Vanuit Kratie kan je wel rechtstreeks naar SR zonder via PP te gaan. De weg is ondertussen vrij 'goed'.
In Kratie kan je eventueel de Irrawaddy dolfijnen gaan spotten.
Geregeld vervoer stopt vaak niet op de plaats waar jij wil, maar gewoon aan een guesthouse als eindhalte En ze willen wel eens opdringerig doen zodat je daar blijft slapen. Gewoon negeren.
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Essybess »

Nou....we zijn alweer een aantal weken verder...dus hier onze ervaring!

We zijn vanuit Don Det vertrokken richting Kratie. Hier wilden we dus overnachten om de volgende dag onze weg naar Siem Reap te vervolgen. Onderweg vroeg de guide waarom we niet in een keer door gingen naar Siem Reap. Volgens hem zou het moeilijker zijn om vanuit Kratie naar SR te reizen omdat er geen directe verbinding zou zijn. Na lang twijfelen hebben we er dus toch voor gekozen om in een keer door te gaan naar Siem Reap.
We gingen gewoon van het ergste uit. Na een tijdje werden we toch wel bang dat we waren opgelicht. (de guide was al eerder uitgestapt) We zouden worden afgezet in een stadje om daar een andere bus te pakken naar SR. Dit stadje reden we voorbij......
Dus wij en een stel anderen gingen verhaal halen bij de chauffeur...maar die kon geen woord Engels en zei alleen maar Pnhom Penh! Dus iedereen aardig over de mik.
Maar..gelukkig werd er een half uur later een stop gehouden om te eten en daar stond iemand al klaar om ons op te vangen en naar de andere bus te loodsen, We waren 's ochtends om 8.00 uur vertokken vanuit Don Det en 's nachts om 00.00 uur aangekomen in SR.

Een lange zit, maar toch echt aan te raden!!!

Een meisje die wel was uitgestapt in Kratie en die we later tegenkwamen in SR zei dat de reis inderdaad erg lang duurde en dat ze moest overstappen. Dus ik denk echt dat we er goed aan hebben gedaan!

Dus gewoon doen zou ik zeggen! (ik weet natuurlijk niet hoe andere tourbureautjes zijn)

Groetjes en bedankt voor jullie adviezen!!! :)
Plaats reactie