trans pacific vlucht

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
daveevad
Contacteer:

trans pacific vlucht

Bericht door daveevad »

Op 19 augustus vertrekken wij voor 18 maanden op wereldreis. http://www.traveltheglobe.eu

Nu hebben wij nog een vraag waar we tot nog toe nergens een goed antwoord op gekregen hebben.

Kan iemand mij vertellen waar ik informatie kan vinden over een trans pacific vlucht vertrekkende vanuit Bangkok, Singapore of Australië met enkele stop-overs in bv.: Fiji, Tahiti, (Paaseiland)... en met aankomst in Santiago (Chili).
Ik heb gehoord dat wanneer men de tickets al in Bangkok of Singapore koopt deze een stuk voordeliger zijn. Klopt dit?
Is er iemand die dit traject al eens eerder gedaan heeft en wat was de prijs hiervan?

Alvast bedankt
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kan je niet echt helpen.
ik weet dat ik hier voor onze vorige reis ook over had gehoord en het vervolgens niet goed kon vinden.
Wel heb ik toen een verhaal gelezen van een Dame die zo'n ticket idd in Bangkok had gekocht en in Australie in de problemen kwam omdat het niet gezien werd als een onward ticket ofzo....
Was een beetje een vreemd verhaal maar ze is dagen druk geweest om een correct ticket te kunnen krijgen naar Zuid-Amerika en om dus ook eindelijk akkoord te krijgen om in Australie te mogen verblijven.
Was iets met data die nog verschoven konden worden of dat de maatschappijen in "de pacific" gevestigd waren dus de kans bestond dat ze de route niet zou afmaken en dus het gebied niet zou verlaten.
Heeeel vaag allemaal.
Toen we in Bangkok waren hebben we er vluchtig even naar gekeken maar omdat we nog niet zeker wisten of we wel naar Zuid-Amerika zouden gaan ons er niet echt in verdiept. Wat ik me herinner is dat wat we wel hebben gezien niet echt mega goedkoop was.

Ik ben onlangs opzoek gegaan naar tickets die ons relatief goedkoop naar Zuid-Amerika zouden brengen maar ben niet een trans-antlantic ticket tegengekomen zoals jij bedoelt.
Wel de gewone Round The World tickets die erg prijzig worden zodra Zuid-Amerika erbij in te passen is

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
daveevad
Contacteer:

Bericht door daveevad »

Misschien is het dan beter om in Bangkok (of ergens anders in Azië) een RTW ticket te kopen. :?:

Zijn de prijzen voor zo'n ticket in Azië goedkoper? :lol:

Of is het mss voordeliger om allemaal losse tickets te kopen? :?

We hebben enkel een ticket nodig naar:
- Australië vanuit Indonesië (dus is maar een korte vlucht)
- Z-Amerika (via Pacific) --> waarschijnlijk de duurste
- van Z- naar M-Amerika
- en dan nog 1 naar België.

Mss nog 1 of 2 vluchtjes in Z-Amerika, maar meer ook niet.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb nu een RTW ticket gekocht dat start ik Londen. Op de een of andere manier is het goedkoper als je een RTW in Engeland boekt.
Komen er natuurlijk nog wel kosten bij om van Nederland/belgie in Londen te komen ...
ik ga met de eurolines bus. Vanaf utrecht is dat 18 euro voor een enkeltje en met de bus betaal je geen torenhoge luchthavenbelasting enzo.

RTW tickets boeken in Azie.....
ik heb ze wel aageboden zien worden in Bangkok ( een steegje paralel aan Ko sarn Road) en die waren best goedkoop....maar nu ook weer niet heeeel veel goedkoper.
Vergeet ook niet dat je een deel van zo'm RTw ticket niet gebruikt omdat je na Belgie niet door vliegt naar Bangkok.

Wij hebben zelf in Indonesie een ticket gekocht naar Australie en toen in Australie een ticketOzz-> NZ-> Bangkok -> Nederland.

Het ticket van indonesie naar Australie is prima ter plekke te boeken. Let alleen wel even op hoogseizoen. want dan moet je er wat vroeger bij zijn als je wilt vliegen vanaf Bali
Zelf zijn wij gevlogen vanaf West-Timor op Darwin voor 140 euro pp

De vlucht die we in Australie hebben geboekt was wel redelijk prijzig. 1150 euro pp
Volgens mij kan je ook leuke tickets halen bij organisaties die zich richten op backpackers die naar Australie gaan zoals Travel active....en dan kan je een retourtje krijgen voor diezelfde prijs

vliegen naar Zuid-Amerika blijft een dure aangelegenheid. Daar ontkom je geloof ik niet aan.
En...waarom vliegen naar Midden-Amerika? Wat willen jullie gaan zien en hoeveel tijd hebben jullie???
Je kunt ook van Colombia met een leuk boottripje langs geweldige eilandjes naar Panama

Je kunt ook kijken of je vanaf Australie niet beter kan vliegen op LA en dan afzakken naar midden amerika en dan naar Zuid-amerika en daar een ticket Belgie kopen ( of andersom) want vliegen van en naar noord-Amerika is een stukje goedkoper dan van en naar Zuid of midden Amerika

Maar reken je niet rijk om een paar honderd euro als je door een andere landingsplek te kiezen 2 weken moet reizen door een gebied waar je eigenlijk niet wilde zijn...want iedere reisdag kost je ook geld.

Je kunt overigens vanuit Suriname redelijk goedkoop vliegen op Nederland!! ik denk dat dit wel eens de goedkoopste zuid-amerika vliegbestemming kan zijn vanuit Nederland ( komt doordat er natuurlijk vanuit nederland heel veel vraag is naar vluchten richting Suriname)
Je kan voor zo'n 250 a 300 euro een enkeltje krijgen via Martinair

groetjes rudi
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Hoi Rudi,

Via welke organisatie heb je een RTW ticket geboekt in Engeland?

Janneke
Janneke
Reisexpert

RTW incl zuid amerika

Bericht door Janneke »

Hoi,
Ik heb inmiddels zelf wat speurwerk gedaan. Het is inderdaad een stuk goedkoper om een RTW ticket te kopen in Engeland. Vanuit Bangkok kan ik je niet helpen. Maar misschien heb je wat aan onderstaande info.

Via www.roundtheworldflights.com zag ik tickets Qantas met 6 of 7 stopovers vanaf 845 pond - wat neerkomt op ongeveer €1250 euro!

Bijvoorbeeld een ticket waar ik zelf zeer in geà¯nteresseerd ben:
London-Bangkok over land - Singapore - 2 stops in Australie - 1 stop in NZ- Santiago over land - Lima - Londen afhankelijk van je vertrekdatum tussen de 845-1200 pond. (€1250-1770)
Ze bieden ook tickets aan met stops op fiji, paaseiland, cook islands. Ik heb nu geà¯nformeerd of het mogelijk is om zo'n stop bij bovengenoemde route bij te boeken en wat dat extra kost.
Even nog ter vergelijking via worldticketcenter kreeg ik als antwoord dat het beste ticket zou zijn de Great Explorer met als route:
A'dam - Helsinki - Singapore - Sydney- Auckland - Taheeti- paaseiland -Santiago (over land) Lima - Madrid - Amsterdam. En dat kost dus €2349 (alles excl tax) een énorm verschil als je het mij vraagt. Voorwaarde van alle tickets is wel dat je binnen een jaar terug bent.

Groet,
janneke
Erik
Site Admin

Re: RTW incl zuid amerika

Bericht door Erik »

Janneke schreef:Hoi,
Ik heb inmiddels zelf wat speurwerk gedaan. Het is inderdaad een stuk goedkoper om een RTW ticket te kopen in Engeland. Vanuit Bangkok kan ik je niet helpen. Maar misschien heb je wat aan onderstaande info.

Via www.roundtheworldflights.com zag ik tickets Qantas met 6 of 7 stopovers vanaf 845 pond - wat neerkomt op ongeveer €1250 euro!

Bijvoorbeeld een ticket waar ik zelf zeer in geà¯nteresseerd ben:
London-Bangkok over land - Singapore - 2 stops in Australie - 1 stop in NZ- Santiago over land - Lima - Londen afhankelijk van je vertrekdatum tussen de 845-1200 pond. (€1250-1770)
Ze bieden ook tickets aan met stops op fiji, paaseiland, cook islands. Ik heb nu geà¯nformeerd of het mogelijk is om zo'n stop bij bovengenoemde route bij te boeken en wat dat extra kost.
Even nog ter vergelijking via worldticketcenter kreeg ik als antwoord dat het beste ticket zou zijn de Great Explorer met als route:
A'dam - Helsinki - Singapore - Sydney- Auckland - Taheeti- paaseiland -Santiago (over land) Lima - Madrid - Amsterdam. En dat kost dus €2349 (alles excl tax) een énorm verschil als je het mij vraagt. Voorwaarde van alle tickets is wel dat je binnen een jaar terug bent.

Groet,
janneke
Hey janneke goed speur werk zeg! Ik ben benieuwd wat voor in formatie je krijgt op de vragen die je nog gesteld hebt! Houd ons op de hoogte!
bolletjeom
Reisexpert

ik heb via www.worldticketcenter.nlde "world Discovery" geboekt. En dan vooral omdat zei de enige organisatie waren die ik kon vinden die vanuit Nederland dit ticket konden boeken. alle andere organistaties vertelde me dat ik in Engeland contact op moest nemen met een reisorganisatie....en die engelse organisaties negeerde mijn "world discovery" verzoek en antwoorde me met een ander (duurder) aanbod.

Ik moest en zou de "world Discovery" hebben omdat hij aan mijn eisen voldeed. Hij kostte €1149
Uiteraard komen daar nog wel de kosten bij voor de luchthaven belasting!!!! onderschat dat niet.
JANNNEKE:Kan het niet zo zijn dat die al bij de quote van het worldticketcenter in zit??

Een ticket dat Zuid-Amerike aandoet heb ik nog niet gevonden onder de €2000.- en met paaseiland erbij vind ik de quote van worldticketcenter niet vreemd

Mijn vlucht ziet er als volgt uit:
Eerst met de bus voor € 18.- naar Londen
Londen -> New York
New-York -> Los Angeles
Los Angeles -> Fiji
Fiji -> Sydney ( waar ik niet uitstap) -> Singapore
Singapore overland Bangkok
Bangkok -> Londen

Ik betaal €1285 omdat ik niet in het meest ideale seizoen vertrek. En daar komt €426.- aan luchthavenbelastingen bij dus in totaal kom ik op €1711.-
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Hoi,
Had ik dus net een heel verhaal getypt is het verdwenen!
Nog even kort dan

- Global Explorer 2349 is EXCL tax ik heb het nog even nagekeken

- helaas nog geen antwoord op mijn vraag of bovengenoemd ticket met fiji/paaseiland mogelijk is. Wel vond ik een ticket:
UK - Lima surface Santiago - Auckland - Fiji - Sydney - Cairns - Singapore - Bangkok - UK
Dat is dus eigenlijk precies wat wij zoeken alleen dan het rondje andersom wat niet zo gunstig is ivm seizoenen aangezien wij in april 2008 willen vertrekken en we dan in de winter in Z-Amerika zijn. Dit ticket is vanaf 845 pond (1250 euro in april) en max 1350 pond (1900 euro in het hoogseizoen -december). Rudi je hebt gelijk dit ticket is niet veel goedkoper als wat jij hebt gevonden maar wel met als verschil dat je dus Zuid-Amerika er in hebt zitten en niet via Noord Amerika hoeft en evt tickets los moet boeken. Wij willen wel maar hebben geen tijd/geld om via bv LA af te zakken naar Zuid-Amerika.

Zodra ik weet of dit rondje ook andersom te doen is horen jullie het. Hoe dan besparen we met dit ticket zo'n 900-1000 euro en kunnen we misschien nog los een ticket naar Paaseiland kopen. Ik ga me er verder in verdiepen.

Janneke
bolletjeom
Reisexpert

ik denk dat je ticket toch ook wel in omgekeerde richting kan ?!?!?
alle RTW tickets kunnen toch 2 kanten op? als je maar dezelfde kant op blijft gaan.

het ging mij er niet om om te laten zien dat ik het goedkoopste ticket heb hoor :wink:
Maar ik dacht....laat ik de vraag "bij welke organisatie etc" maar gelijk helemaal beantwoorden.
ik ben dus wel uitgekomen bij Worldticketcenter....omdat zij de enige zijn die het kunnen boeken

Wat betreft klantvriendelijkheid en service vind ik ze tot nu toe nog niet geweldig. Ik heb tegelijkertijd via Tunafish een ticket LA-Mexico City en Guatamal City-La geboekt.
Bij Tunafish waren ze behulpzamer met het geven van verschillende mogelijkheden EN.....niet onbelangrijk....lieten ze me weten dat mijn betaling binnen was.
Bij het wordlticketcentre hoorde ik niets dus mailde ik maar even. Toen kreeg ik een mailtje met 1 zin terug. Geef uw ordernummer door.
Redelijk lomp. Daarna weer 1 zinnetje. Bedrag is ontvangen. Tickets worden tzt opgestuurd
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Ik was ook heel blij met je antwoord! Alle opties worden nog meegenomen. Het worldticketcenter straalt inderdaad geen klantvriendelijkheid uit. Ik heb tot nu toe alleen via de mail contact gehad, ze reageerden snel maar komen zelf met weinig extra informatie tenzij je er nadrukkelijk om vraagt. Maar ja ze bieden wel veel RTW tickets aan dus daar doen we het dan maar voor.

Janneke
Janneke
Reisexpert

nogmaals ticket z-amerika + pacific

Bericht door Janneke »

Ben ik nog een keer, ik zou eigenlijk moeten werken maar ja...

Ik kreeg net een mailtje van het buro met de volgende info

option 1
London - Bangkok - Singapore - Cairns - Sydney - Auckland - Santiago - surface - Lima - London(or v.v)

Based on leaving the UK 16th April 08 the price will be £845 plus approximately £350-£450 in pre-payable taxes and fuel surcharges. The tax and fuel surcharge do fluctuate daily, and will be confirmed to you at the time of booking. Fiji may be included for additional £120

---- dus ticket 845+450 tax = 1295 pond = 1911 euro
incl fiji = 2089 euro

Option 2

London - Bangkok - Singapore - Cairns - Sydney - Auckland - Easter Island - Santiago - surface - Lima - London(or v.v)

Based on leaving the UK 16th April 08 the price will be £1489 plus approximately £350-£450 in pre-payable taxes and fuel surcharges. The tax and fuel surcharge do fluctuate daily, and will be confirmed to you at the time of booking. Other stops permitted. Some flights in South America also included.

------- dus 1489+ 450 tax = 2862 - en dus niet veel goedkoper dan de global explorer (2349 excl tax) maar wel met extra stop in Australie.

Nu ga ik maar eens aan het werk anders heb ik straks geen geld om op reis te gaan! :D
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Heb je ook al gekeken bij "alles over" en dan wereldreizen > RTW tickets ?? Ik heb daar een tijdje terug alle informatie neergezet over de verschillende rtw tickets die op dat moment in Nederland en London aangeboden werden.

Wil je naar paaseiland met een RTW ticket dan kom je uit bij One World, alleen LAN Chili vliegt namelijk op paaseiland.

Paaseiland erbij is zo populair (en beperkt aantal stoelen in de RTW klasse) dat je dit zeker een half jaar van te voren moet vast leggen.

(ff een quote uit de tekst bij alles over)

"One World

One world is een andere grote alliantie in de luchtvaartwereld met 10 maatschappijen en 700 bestemmingen.

One world is zeer sterk in Zuid en Midden-Amerika. Zoek je een leuke route van Nieuw- Zeeland naar Zuid-Amerika of wil je naar Paaseiland dan moet je bij One World zijn. Zo bieden ze als enige de zeer populaire route Auckland-Tahiti-Paaseiland-Santiago aan. Ook hebben ze veel opties in het Midden-Oosten. One World is echter minder sterk in Azië

One world biedt 2 type RTW tickets aan:

> (One world) Global Explorer (op basis van miles)

Max 26.000 miles – max 5 stops, max 2 per continent, Max 29.000 miles – max 10 stops, max 3 per continent, Max 34.000 miles - max 15 stops, max 4 per continent, Max 39.000 miles - max 15 stops, max 5 per continent

>One world (continenten)

3 continenten (niet mogelijk met Afrika of Zuid-Amerika ), 4 continenten, 5 continenten, 6 continenten

Je mag 2 stopovers maken in je startcontinent (=europa), in alle andere continenten max 4 stopovers behalve in Amerika max 6 stopovers.

Website: http://www.oneworld.com (de interactive networkmap is heel handig bij plannen)"

Dit ticket kost bij boeken in Nederland inderdaad ongeveer 2400 EUR voor 29.000 miles of 4 continenten.

De route via een pacific eiland en dan direct naar paaseiland kan trouwens niet met de explorer versie (omdat Air Tahiti daar niet in meedoet.) Je krijgt dan dus auckland, pacific eiland, santiago, paaseiland, santiago.

Als je niet in bangkok kunt boeken kan je natuurlijk ook nog altijd direct via internet bij een van de aangesloten maatschappijen boeken. Je moet het dan alleen geen nadeel vinden dat dat je helemaal zelf je gewenste route uit moet zoeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
duikinazie

Bericht door duikinazie »

Ik zit ook alweer veel te lang in een internetcafe, met frustrerende verbinding te zoeken naar een ticket naar huis.

Met een enkeltje LTU naar Bangkok zijn we hier gekozen en we willen graag afsluiten met een paar weken Nieuw Zeeland en dan richting huis net voor de kerst. Het liefst met nog een stopover op de heenweg in Australie om daar ook nog even (2 weekjes) rond te kijken of een andere leuke stopover plek.

Hebben jullie tips voor mij hoe te zoeken? Misschien is het wel goedkoper weer met LTU terug te vliegen en vanuit een grote stad in Azie een retour Nieuw Zeeland te boeken? Alvast bedankt. :x wat mis ik soms een snelle verbinding...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Met mijn wel snelle internet heb ik even voor je zitten zoeken. Maar volgens mij gaat het erg lastig worden. Maatschappijen als britisch airways of singapore airlines die zijn echt meer dan 2000,- euro.

Achteraf gezien was je waarschijnlijk voordeliger geweest met een world discovery ticket. Maar dat is achteraf gepraat.

Waarschijnlijk ben je nu het beste af als je met bijv jetstar van azie naar australie/n-zeeland vliegt en dan weer terug en dan van azie weer naar europa.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie