Nooit meer iets vergeten!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Nancy

Nooit meer iets vergeten!

Bericht door Nancy »

Dag mensen,

zelf ben ik ook van plan om voor een lange tijd naar Australië/ Nieuw Zeeland te gaan. Wanneer weet ik nog niet precies, maar ben me wel al een beetje aan het voorbereiden.

Aangezien ik nog nooit langer dan een maand weg ben geweest en ook nogal vergeetachtig ben, ben ik op zoek gegaan naar iets dat me zou kunnen helpen bij het inpakken. En gelukkig heb ik het gevonden.

Heb hier tot nu toe nog niets gevonden wat ik mis op de checklist

Maar aangezien ik nog niet ervaren ben in het backpacken weet ik ook niet wat ik mis. Dus misschien kunnen jullie (de meer ervaren backpackers) er ook een maken en kijken of hij volledig is.

Alvast bedankt.

Nancy
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dag Nancy

We hebben op https://www.aroundtheglobe.nl bij het hoodstuk "alles over" ook een meeneemlijst staan. Kijk maar eens onder "voorbereidingen".

Op mijn eigen site (http://www.bolletjeom.nl) heb ik bij voorbereidingen ook een meeneemlijst staan....EN......een Mee-Ning lijst...
Oftewel, wat ik achteraf vond van wat ik te veel of te weinig had meegenomen.
Misschien heb je er wat aan

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nancy

Bericht door Nancy »

Dag Rudi,

die lijsten zijn inderdaad ook erg handig. Vind wel dat de lijst die ik op [verwijderd] kreeg overzichtelijker was. Maar dit zal wel komen omdat ze daar hun werk er van hebben gemaakt om een vakantielijstje samenstellen. (je moet er maar op komen natuurlijk)

Ik ga ze eens allemaal uitprinten en vergelijken, kijken welke uiteindelijk het meest handige is. Bedankt voor de tips.

Groetjes,

Nancy
Nancy

Bericht door Nancy »

Hmmm, volgens mij zijn er verder niet veel mensen die me nog wat advies kunnen geven. Maar ik zal regelmatig blijven kijken hier om te zien of er misschien nog nieuwe ideëen bijgekomen zijn.

Nancy
bolletjeom
Reisexpert

dat is waarschijnlijk omdat iedereen ongeveer hetzelfde meeneemt en de tas maar beperkte inhoud heeft :lol:
heb vandaag toevallig mijn backpack in gepakt voor mijn volgende reis en het viel me toch weer tegen hoe snel hij vol zit terwijl ik bijna niets mee heb ;-(

ligt niet aan de backpack overigens....dat is een nieuwe en super handig en ruim....maar zo'n ding lijkt van buiten gewoon altijd groter dan ie van binnen is.

ik heb misschien nog wel een tip voor je eigen medicijnkit
Ik heb een soort flexibele envelop van plastic ( te koop bij BEVER) waar je ehbo spullen inzitten. Als je goed nadenkt heb je eigenlijk niet veel nodig. Als je werkelijk een keer de pech hebt dat je iets moet gebruiken heb je daarna weer maanden de tijd om het aan te vullen.
Dus je hebt geen honderd plijsters en gaasjes nodig. Van alles 2 is genoeg
Hetzelfde voor medicijnen. Ik heb 6 panadol bij me, 1 stripje diareeremmers, 1 stripje diareeopwekkers, 1 stripje maagzuurremmers en dat is het. Allemaal uit de verpakking gehaald en bij elkaar in een ziplock plasticzakje gestoken. Op die manier bespaar je ruimte ( en gewicht, alle kleine beetjes helpen)

tijdens onze vorige reis hebben de de diareeremmers en de paracetamol helemaal niet gebruikt. alleen de diareeopwekkers hebben we op een gegeven moment bij gekocht.

verder heb ik een heel klein toilettasje waarin ik "handige dingetjes" heb.
Tie-raps, paperclips, stukje touw, universele stop, waslijntje, postbode elastieken, naaisetje, batterijen, 2 boterhamzakjes, een pedaalemmerzakje, zakmes, veiligheidsspeld, reizigersducked-tape( plat).
Door dat je al deze dingetjes bijelkaar propt in een klein zakje neemt het ook maar weinig ruimte is. Neem van al deze dingen er niet te veel mee, dat is nergens voor nodig...maar als je iets van dit lijstje thuislaat zal je zien dat je het mist!

gr rudi
Nancy

Bericht door Nancy »

Nou Rudi, aan jou heb ik tenminste iets :D

Maar de uitrusting van de meeste backpackers is dus eigelijk hetzelfde. Ik dacht dat daar toch grote verschillen in zouden zitten. Zeker verschil in man/vrouw.

Maar ik heb jou tips allemaal opgeslagen en ga ze zeker gebruiken.

Hoe vaak ben je al wezen backpacken, want je weet er wel flink wat van?
bolletjeom
Reisexpert

Hi Nancy

nee, er zit niet zo veel verschil in wat mensen meeslepen volgens mij. door de beperkte ruimte in een rugzak moet je het gewoon heel eenvoudig houden. Natuurlijk is het type kleding wel anders maar je kunt maar heel weinig meenemen. vrouwen hebben als voordeel dat topjes weinig ruimte in nemen ;-)

nog even een tipje...als je zo'n geld buidel gaat gebruiken om je belangrijke papieren op je te dragen...stop die dan in een diepvrieszakje met druksluiting! dan blijft het droog want zo'n geldbuidel wordt drijfnat van je zweet

of ik veel heb gebackpacked??? nee, maar wel heel lang ;-) telt dat ook ?
22 maanden de wereld over en zaterdag ga ik naar Jordanie

groetjes rudi
Nancy

Bericht door Nancy »

En alweer bedankt voor de handige tips.

22 maanden telt zeker. Dat is écht lang zeg. Helemaal alleen of met vriend/ vriendin?

Zou je het nog een keer doen, zo'n lange tocht?
bolletjeom
Reisexpert

Hi Nancy

Ik ben op reis geweet met mijn vriend
Ik ben nu in Jordanie ( alleen,....nou ja...met een groepsreis).
Volgende maand 3 weken met mijn moeder naar Thailand, dan met mijn vriend naar Barcelona, dan ga ik 6 weken werken in frankrijk, en in okober vertrek ik richting VS, midden amerika, Fiji en Azie voor 4.5 maand. Mijn vriend komt 5 weken met me meereizen

dus...JA....ik ozu het zo weer doen ;-)

groetjes uit Jordanie
Plaats reactie