Dubai
- bolletjeom
- Reisexpert
Hi Kohraya
uiteindelijk zijn wij helaas niet in Dubai geweest. Maar de LP ligt hier wel in de kast en die geeft als suggestie voor mensen die maar 1 dag hebben 2 wandelroutes door het oude centrum.
als je zelf niet van plan bent om de LP te kopen....mail me dan maar als je wilt dat ik die paar pagina's voor je kopieer en naar je opstuur
verder heb ik gehoord dat je er ook kunt indoor skieen....altijd leuk voor de verbaasde gezichten thuis
uiteindelijk zijn wij helaas niet in Dubai geweest. Maar de LP ligt hier wel in de kast en die geeft als suggestie voor mensen die maar 1 dag hebben 2 wandelroutes door het oude centrum.
als je zelf niet van plan bent om de LP te kopen....mail me dan maar als je wilt dat ik die paar pagina's voor je kopieer en naar je opstuur
verder heb ik gehoord dat je er ook kunt indoor skieen....altijd leuk voor de verbaasde gezichten thuis
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ben idd niet van plan om voor één dag een LP te kopen. Bedankt voor het aanbod, maar hier in de bib hebben ze er eentje waar ik ook copie's uit kan nemen.
Het oude stadsgedeelte klinkt zeker interessant, maar ook die nieuwe bouwprojecten waar Dubai beroemd om is. Het gaat misschien wel erg heet zijn om veel te wandelen. Ik vroeg me dus af of die rondvaart ook wat is. En of er bvb ergens een toffe moskee is waar je binnen wat foto's kan maken e.d. Verdere tips van leuke dingen zijn dus steeds welkom.
Ik veronderstel dag een uitstapje naar de woestijn te duur zal zijn en op het laatste moment moeilijk te regelen valt?
Enne ... ik ga wel naar Landgraaf als ik in de zomer wil snowboarden
Het oude stadsgedeelte klinkt zeker interessant, maar ook die nieuwe bouwprojecten waar Dubai beroemd om is. Het gaat misschien wel erg heet zijn om veel te wandelen. Ik vroeg me dus af of die rondvaart ook wat is. En of er bvb ergens een toffe moskee is waar je binnen wat foto's kan maken e.d. Verdere tips van leuke dingen zijn dus steeds welkom.
Ik veronderstel dag een uitstapje naar de woestijn te duur zal zijn en op het laatste moment moeilijk te regelen valt?
Enne ... ik ga wel naar Landgraaf als ik in de zomer wil snowboarden
- Travel is life
- Reiziger
Re: Dubai
Een vraagje.. Ik ben van plan om een vliegticket te boeken naar Zuid-Afrika. De meest voorkomende tussenstop is in Dubai. Een van de beste optie is aankomst om 22:00, vertrek om 7 uur in de ochtend. Ik vroeg me af of hoe de vliegveld van Dubai is? Ik ben een blonde vrouw van 22 met reiservaring. Maar ik ben nooit in een Arabische land geweest, vandaar dat ik het mij afvroeg of het goed uit te houden is 8 uurtjes op de vliegveld? Veilig?
Reizen maakt je rijk.
Soms heeft Emirates een overnachting bij het ticket in. Maar voor een periode van 8 uur is de tijd wellicht net tekort.
Het vliegveld van Dubai is echt superveilig. Het is groot, eten en drinken is (voor een vliegveld) redelijk betaalbaar, is er gratis WiFi en er zijn stopcontacten om je laptop e.d. op te laden. Er zijn stoelen om te slapen, en voor sommige gates ligt van dat dikke tapijt wat stiekem lekkerder ligt dan die stoelen. Ik neem zelf altijd een opblaasbaar kussentje mee in mijn handbagage.
Het vliegveld van Dubai is echt superveilig. Het is groot, eten en drinken is (voor een vliegveld) redelijk betaalbaar, is er gratis WiFi en er zijn stopcontacten om je laptop e.d. op te laden. Er zijn stoelen om te slapen, en voor sommige gates ligt van dat dikke tapijt wat stiekem lekkerder ligt dan die stoelen. Ik neem zelf altijd een opblaasbaar kussentje mee in mijn handbagage.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
HOi idereeen,,
Ik ga binnenkort naar Duba en ik vroeg me af als iemand mij kon vertellen welke plaats het dichtsbij is van de mooiste bezienswaardigheden zoals de palmeilanden etc. Is het erg duur allemaal daar of valt t wel mee. Ik heb alleen een vliegticket en wil een hotel bij boeken maar niet eentje waar ik dan vervolgens uren moet reizen.
Iemand tips?? Ik hoor ze graag. Ow w en dan heb ik nog een vraag: Hoe is eigenlijk de criminaliteit daar? Valt het mee of is het toch wel een beetje gevaarlijk b.v s'avonds?
Groetjess en alvast bedankt.
Ik ga binnenkort naar Duba en ik vroeg me af als iemand mij kon vertellen welke plaats het dichtsbij is van de mooiste bezienswaardigheden zoals de palmeilanden etc. Is het erg duur allemaal daar of valt t wel mee. Ik heb alleen een vliegticket en wil een hotel bij boeken maar niet eentje waar ik dan vervolgens uren moet reizen.
Iemand tips?? Ik hoor ze graag. Ow w en dan heb ik nog een vraag: Hoe is eigenlijk de criminaliteit daar? Valt het mee of is het toch wel een beetje gevaarlijk b.v s'avonds?

-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Het ligt eraan wat je voornamelijk wilt zien. Ik zie zelf Dubai altijd een beetje als twee delen. Het 'nieuwe' Dubai met het '7-sterrenhotel' de Burj al Arab, de Burj Khalifa, de palmeilanden, de Dubai Mall enz. en anderzijds het 'oude' Dubai waar je meer het Midden Oosten-gevoel krijgt met de wijk Al Bastakia, de souqs rond de Creek enz.BillaLicious schreef:HOi idereeen,,
Ik ga binnenkort naar Duba en ik vroeg me af als iemand mij kon vertellen welke plaats het dichtsbij is van de mooiste bezienswaardigheden zoals de palmeilanden etc. Is het erg duur allemaal daar of valt t wel mee.
Qua kosten verschilt het. Uiteraard zie je in de shopping malls vooral de dure winkels zoals Gucci enzo, maar er waren ook een hoop dingen die verrassend goedkoop zijn. Zo reis je een hele dag onbeperkt met de metro (en volgens mij ook bussen) voor nog geen €3,-! Daarnaast zijn er ook zat plekjes waar je gewoon voor een normale prijs kunt eten.
Zie mijn opmerkingen hierboven. Waar kom je voor? Het 'oude' of 'nieuwe' Dubai. Dubai is zo groot..BillaLicious schreef:Ik heb alleen een vliegticket en wil een hotel bij boeken maar niet eentje waar ik dan vervolgens uren moet reizen.
Wil je beide delen zien, zou ik gewoon een hotel kiezen rond de Creek van waaruit je rustig dat gedeelte van de stad kan zien, zoals de wijk Al Bastakia en de souqs.
Vervolgens kan je met de metro snel en gemakkelijk naar het 'nieuwe' Dubai reizen. De Burj Khalifa, de Dubai Mall en de Mall of the Emirates kan je lopend vanaf het metrostation bereiken. Dat geldt niet voor alles. De Burj al Arab ligt bijvoorbeeld 2,5 km vanaf het dichtstbijzijnde metrostation.
Ik heb niets bijzonders gemerkt. Gebruik gewoon je gezond verstand, zoals je dat in Amsterdam 's avonds laat ook zou doen.BillaLicious schreef:Iemand tips?? Ik hoor ze graag. Ow w en dan heb ik nog een vraag: Hoe is eigenlijk de criminaliteit daar? Valt het mee of is het toch wel een beetje gevaarlijk b.v s'avonds?
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
-
Hey Ricardo,
je bent een engel. haha.. ik vind het erg spannend eigenlijk en ik heb ook niet echt veel om uit te geven. Dus jij zegt een hotel intikken in die wijk of in the Creek en dan reserveren. Maar is het ver van het airport, want ik moet dan welk vervolgens ernaartoe. Hoe zit het met die hele hoge gebouw ik las een opmerking dat je van te voren moest reserveren..klopt dat?? En waar zou ik dat kunnen doen. Heb heel vel goedkope hotels gezien, alleen ik wil wel strand en heb geen zin om elke een taxi te betalen om weg te kunnen, dus iets dichtby de metro's of bussen zou ideaal zijn. Als er bij jou wat ineens binnenschiet dat je kent let mi know. Ook als je iemand daar kent die nederlands kan, dat zou fijn zijn. haha.. Ik ben niet zo perfect in engels. hoe zit het met de kleding kan ik als nl'er gwn in een jurkje lopen..??
thanxxx againn en groetjess!! xxx
je bent een engel. haha.. ik vind het erg spannend eigenlijk en ik heb ook niet echt veel om uit te geven. Dus jij zegt een hotel intikken in die wijk of in the Creek en dan reserveren. Maar is het ver van het airport, want ik moet dan welk vervolgens ernaartoe. Hoe zit het met die hele hoge gebouw ik las een opmerking dat je van te voren moest reserveren..klopt dat?? En waar zou ik dat kunnen doen. Heb heel vel goedkope hotels gezien, alleen ik wil wel strand en heb geen zin om elke een taxi te betalen om weg te kunnen, dus iets dichtby de metro's of bussen zou ideaal zijn. Als er bij jou wat ineens binnenschiet dat je kent let mi know. Ook als je iemand daar kent die nederlands kan, dat zou fijn zijn. haha.. Ik ben niet zo perfect in engels. hoe zit het met de kleding kan ik als nl'er gwn in een jurkje lopen..??
In een jurkje zou ik zeker niet doen.. tenminste als je daar het zelfde onder verstaat als ik. In dubai moet je als vrouw echt wel minimaal knieeen en schouders bedenkt. Moet zeggen dat ik me zeker met openbaar vervoer zelf prettiger voelde met lange mouwen en een lange broek. Als je gewoon katoen hebt maakt dat voor de warmte ook weinig uit hoor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Sommige hotels bieden een gratis ophaal- en brengservice naar de luchthaven. Ik zat in de wijk Deira en dat was ongeveer 10 minuten rijden vanaf de luchthaven. Verder is de luchthaven ook op de metro aangesloten en kan je daar dus ook mee reizen.BillaLicious schreef:Hey Ricardo,
je bent een engel. haha.. ik vind het erg spannend eigenlijk en ik heb ook niet echt veel om uit te geven. Dus jij zegt een hotel intikken in die wijk of in the Creek en dan reserveren. Maar is het ver van het airport, want ik moet dan welk vervolgens ernaartoe.
BillaLicious schreef:Hoe zit het met die hele hoge gebouw ik las een opmerking dat je van te voren moest reserveren..klopt dat?? En waar zou ik dat kunnen doen.
Ik heb zelf de Burj Khalifa alleen van buiten bekeken. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het inderdaad wel raadzaam om vooraf te reserveren. Zeker als je maar een korte tijd in Dubai verblijft.
Je zal eerst moeten bepalen waar je wil zitten, want je geeft eerst aan dat je rond de Creek wilt zitten (de wijken Deira of aan de overzijde Bur Dubai) en nu wil je bij het strand zitten (Jumeirah). Dit ligt ongeveer 10 kilometer uit elkaar. En de metro komt niet tot aan het strand. Vanaf het dichtstbijzijnde metrostation zit je zeker nog wel een paar kilometer van het strand. Dus dan zal je toch een taxi of bus(?) nodig hebben.BillaLicious schreef:Heb heel vel goedkope hotels gezien, alleen ik wil wel strand en heb geen zin om elke een taxi te betalen om weg te kunnen, dus iets dichtby de metro's of bussen zou ideaal zijn.
Haha, nee. Ik ken geen Nederlanders daar..BillaLicious schreef:Als er bij jou wat ineens binnenschiet dat je kent let mi know. Ook als je iemand daar kent die nederlands kan, dat zou fijn zijn. haha.. Ik ben niet zo perfect in engels. hoe zit het met de kleding kan ik als nl'er gwn in een jurkje lopen..??.
Ik zou niet voor een jurkje kiezen als ik jou was; het is en blijft een Arabisch land en ik denk niet dat jij je erg op je gemak zal voelen als je ook merkt hoe zij daarop zullen reageren. Op de stranden is het uiteraard allemaal wat vrijer.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
- bolletjeom
- Reisexpert
Aangezien jurkjes niet echt gepast zijn zou ik ook even kijken naar strand. Je kunt niet overal het strand op in je bikini
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
heel heel erg bedanktt Ricardoo!! Ik ga even hard naar een goedkoop hotek zoeken dan. Ik zag al wat staan van youth hostel ofso maar het zag er niet uit. als maar de metro dichtbij is zodat ik kan reizen met de metro.
hihihi.. ik heb er teveel zin in! is niet goed. haha.. Mrja ik ben erg benieuwd.
groetjess!! xxx
hihihi.. ik heb er teveel zin in! is niet goed. haha.. Mrja ik ben erg benieuwd.
groetjess!! xxx