platic zakken in je rugzak
- bolletjeom
- Reisexpert
platic zakken in je rugzak
ik hoorde laatst ergens het advies om je spullen in je rugzak in verschillende plastic zakken te stoppen.
Dan trek je gewoon 1 voor 1 de plasticzakken uit je rugtas totdat je bij de tas bent met wat je zoekt. Dus een tas voor je shirts en 1 voor je broeken enzo.
Dat zou een hoop schelen in gegraai en gezoek, sneller zijn met in en uitpakken en je spullen blijven wat netter als ze onaangeroerd blijven.
Ik vond het allemaal heeeeel logisch klinken en snap ook niet waarom ik zelf niet op dit idee ben gekomen.
Maar................heeft iemand ervaring met deze methode van je backpack in pakken en werkt het lekker?
ik ga het sowieso proberen op mijn volgende reis!
Dan trek je gewoon 1 voor 1 de plasticzakken uit je rugtas totdat je bij de tas bent met wat je zoekt. Dus een tas voor je shirts en 1 voor je broeken enzo.
Dat zou een hoop schelen in gegraai en gezoek, sneller zijn met in en uitpakken en je spullen blijven wat netter als ze onaangeroerd blijven.
Ik vond het allemaal heeeeel logisch klinken en snap ook niet waarom ik zelf niet op dit idee ben gekomen.
Maar................heeft iemand ervaring met deze methode van je backpack in pakken en werkt het lekker?
ik ga het sowieso proberen op mijn volgende reis!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plastic zakken werken bij mij prima aan het begin van de reis, maar geleidelijk aan word je rugzak wat voller (de mijne althans
) en dan zijn zakken weer onhandig: je kunt niet makkelijk een dode ruimte opvullen. Vandaar dat ik altijd ook wel losse dingen heb, met name dingen die niet kreuken. Maar zeker ondergoed en sokken zitten bij mij altijd in een plastic zak!
Wat ook handig kan zijn: van die vaccuumzakken. Zo hou je dingen georganiseerd en kun je er bovendien alle lucht uit persen zodat het pakketje compacter wordt. Met name ideaal voor fleece!
Groet,
Jenny
Wat ook handig kan zijn: van die vaccuumzakken. Zo hou je dingen georganiseerd en kun je er bovendien alle lucht uit persen zodat het pakketje compacter wordt. Met name ideaal voor fleece!
Groet,
Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik gebruik geen plastic zakken, ze scheuren makkelijk en gelijken allemaal op elkaar zodat je nog niet weet welke zak wat is.
M'n kleren steek ik in een linnen zak. Eektro en andere dingen die niet tegen water kunnen (zo ook mijn slaapzak), steek ik wél in een plastic zak. EHBO en andere dingen in zo'n stoffen zak met gaas zodat je ziet wat er in zit (je vindt dit in speciaalzaken).
Maar het komt er op neer dat bij mij ook alles in pakjes zit. Vaak doe ik er nog een brede elastiek rond om het compacter te maken.
Elk "pakje" heeft ook steeds zijn vaste plaats in mijn rugzak
En ja ... dit is veeeeeeel makkelijker reizen
M'n kleren steek ik in een linnen zak. Eektro en andere dingen die niet tegen water kunnen (zo ook mijn slaapzak), steek ik wél in een plastic zak. EHBO en andere dingen in zo'n stoffen zak met gaas zodat je ziet wat er in zit (je vindt dit in speciaalzaken).
Maar het komt er op neer dat bij mij ook alles in pakjes zit. Vaak doe ik er nog een brede elastiek rond om het compacter te maken.
Elk "pakje" heeft ook steeds zijn vaste plaats in mijn rugzak
En ja ... dit is veeeeeeel makkelijker reizen
- bolletjeom
- Reisexpert
nou ja....ik was dus ook al een beetje op die manier bezig maar het kwartje is gewoon nooit gevallen dat ik die techniek op de hele inhoud van mijn tas kon toepassen
ops:
mijn ondergoed en sokken zaten in een stoffen zakje.
Mijn snoertjes en opladertje enzo zaten ook in een klein zakje.
Mijn medicijen etc zaten in een klein toilettasje
Mijn vuile was zat altijd in een plasticzakje ( wel zo fris)
Maar om alles in zakken te stoppen was ik nog niet opgekomen
Het punt van Jenny is wat ik me ook afvroeg. Kan je op die manier je tas wel lekker benutten?
En de tip van Kohraya om geen plastic mee te nemen is ook wel handig. Ik heb nog wel ergens een paar van die foute canvasschoudertasjes liggen...misschien werkt dat ook.
En postbode elastieken !!! ook een goed plan.
Alvast bedankt voor de tips en het mee denken! als iemand nog een ander practisch idee heeft dan hoor ik het graag

mijn ondergoed en sokken zaten in een stoffen zakje.
Mijn snoertjes en opladertje enzo zaten ook in een klein zakje.
Mijn medicijen etc zaten in een klein toilettasje
Mijn vuile was zat altijd in een plasticzakje ( wel zo fris)
Maar om alles in zakken te stoppen was ik nog niet opgekomen
Het punt van Jenny is wat ik me ook afvroeg. Kan je op die manier je tas wel lekker benutten?
En de tip van Kohraya om geen plastic mee te nemen is ook wel handig. Ik heb nog wel ergens een paar van die foute canvasschoudertasjes liggen...misschien werkt dat ook.
En postbode elastieken !!! ook een goed plan.
Alvast bedankt voor de tips en het mee denken! als iemand nog een ander practisch idee heeft dan hoor ik het graag
Ik gebruikte ook overal van die plastic tasjes, erg makkelijk! Als je in Azie ergens je was wegbrengt krijg je het vaak terug in zo'n tasje dus dan kon die zo heerlijk schoon en gevouwen de tas in, perfect! Geen last gehad van onbenutte tasruimte. Heb je normaal gesproken moeite om alles er in te krijgen?
Er is een verschil tussen onbenutte tasruimte en een overvolle tas. Met plastic zakjes hoeft je inderdaad geen last te hebben van onbenutte tasruimte. Ik ben echter iemand die zo af en toe twee keer zo veel in een tas weet te proppen als er logischerwijs in zou moeten kunnen (mijn tas is dan ook enigszins uitgelebberd met de jaren) en dat kan alleen met losse flexibele dingen. Ideaal is deze pakmethode echter niet, zelfs kreukvrije kleding kreukt op die manier.
Maar wanneer er weer eens een berg souveniers uit NL naar Azie moet, ach
ops:
Maar tijdens het reizen zelf ga ik absoluut voor de zakken!
Jenny
Maar wanneer er weer eens een berg souveniers uit NL naar Azie moet, ach

Maar tijdens het reizen zelf ga ik absoluut voor de zakken!
Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Zakken!
Ik heb van die druk en sluitzakken gekocht voor mijn kleren. Kleren opvouwen, in de zakjes en dan oprokken om alle lucht eruit te halen. Daarna de zakken sluiten. Werkt als een tierelier. Kleren had ik in van die druk en sluit zakjes, de rest (rommeltjes enzo) in katoenen zakjes. Je kan je spullen heel makkelijk vinden. (Zeker als je zakken doorzichtig zijn of je gewoon een goed geheugen hebt...) Op een gegeven moment had ik gewoon vaste plaatsen voor mijn spullen: kleren onderin, zwaar spul in het midden en de rommeltjes bovenin.
Conclusie: zeg JA tegen zakken (met name dus druk en sluit...)
Conclusie: zeg JA tegen zakken (met name dus druk en sluit...)
- bolletjeom
- Reisexpert
ik had ooit van die zakken waar je de lucht uit duwt zodat het vacuum wordt. Die werden dan wel erg dun maar ook onbuigbaar.
Ze stonden als een hoepeltje zo rond waardoor je juist weer vrij veel ruimte in je rugzak niet kon benutten. Dus op het laatst hadden we alleen 1 fleece erin en hebben we de rest weggedaan.
Ze stonden als een hoepeltje zo rond waardoor je juist weer vrij veel ruimte in je rugzak niet kon benutten. Dus op het laatst hadden we alleen 1 fleece erin en hebben we de rest weggedaan.
Inderdaad ideaal plastic zakken.
Net terug en ook gewerkt met allerlei plastic tassen. Gebruikte gewoon tassen van kledingwinkels. Liefst wat verschillende zodat ik precies wist welke tas ik moest hebben als ik bijv een shirt nodig had.
Vond het ideaal.
En je bent echt super snel met je 'huis' in en uitpakken... :lol:
Net terug en ook gewerkt met allerlei plastic tassen. Gebruikte gewoon tassen van kledingwinkels. Liefst wat verschillende zodat ik precies wist welke tas ik moest hebben als ik bijv een shirt nodig had.
Vond het ideaal.
En je bent echt super snel met je 'huis' in en uitpakken... :lol: