Pinnen met creditcard Zuid Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Pinnen met creditcard Zuid Amerika

Bericht door bolletjeom »

Ik hoorde Erik wat zeggen wat bij mij weer een vraag opriep. Ik maak van mijn vraag even een nieuw topic anders sneeuwt hij onder in het bussentopic

wat hoorde ik Erik zeggen????
maar er zijn plaatsen in ZA waar je alleen met je credit card kunt pinnen!
ik moet dus niet alleen een creditcard mee......ik moet ook even langs de bank om er een pincode op te laten zetten?
Persoonlijk heb ik dat liever niet......is dit noodzakelijk om aan geld te komen in bepaalde gebieden?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hoi Rudi,
Ik ken er in ieder geval 1: het eilandje Morro de Sao Paulo in Brazilie. Dat ligt voor de kust van Salvador, en heeft niks met de stad Sao Paulo te maken. Ik heb wel veel meer automaten in Brazilie gezien die alleen geschikt waren voor creditcards. Bv. in Foz do Iguacu, maar daar bleek ook weer een HSBC te zitten waar je wel gewoon kon pinnen met je pinpas. Goeie vraag!
Groet Erik
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat klopt inderdaad, pinnen in bijvoorbeel Brazillië is erg lastig en zijn soms maar enkele plaatsen waar dat kan. Als je dan al gaat pinnen kom je met een pak geld naar buiten dat je bijna niet onopgemerkt kunt wegstoppen. (zo weinig is dat geld waard) Als uiterste nood hebben wij ook de credit card enkele keren gebruikt.

Nu ik me zit te bedenken, we waren met een tripje naar een ander dorp vertrokken dan dat wij verbleven en daar was het haast onmogelijk om te pinnen, zelfs niet bij de Nederlandse ING. Hoe we dat opgelost hebben weet ik eigenlijk niet meer. Banco de Brasil is in ieder geval waar we op onze verblijfsplaats geld konden pinnen.
Plaats reactie