Voedselvraagjes

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
NoaFloa
Reiziger

Voedselvraagjes

Bericht door NoaFloa »

Hallo,

In de grote steden (Bangkok, Kuala Lumpur, Saigon, Singapore etc.), zijn daar kleine supermarktjes aanwezig? En wat is daar allemaal te koop?

Of zijn wij genoodzaakt om elke middag/avond ergens op straat of in een restaurantje te eten?

Bedankt alvast!
Voer eendjes, geen oorlog
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat is er erg aan de noodzaak om op straat te eten?? :)

nee, ik snap wel dat je daar soms geen zin in hebt. Er zijn in de meeste steden wel kleine 7-elevens maar dat zijn meer een soort veredelde kiosks. snoepgoed, chips, drinken...dat soort dingen. echt eten koop je daar niet.
Ik heb in niet een stad iets gezien dat ook maar een beetje in de buurt komt van wat wij een supermarkt noemen. Groente en fruit zijn goed te koop op markten enzo.
overigens kan je nergens koken....dus dat is al lastig. Verkopen ze geen brood of beleg dus ook het ontbijt of lunch zelf organiseren is bijna niet te doen. Maar je kan jezelf wel goed voeden met koekjes en chips en ik zou die ook zeker af en toe inslaan als je een lange bus of treinreis voor de boeg hebt.

je kunt veel eten op straat kopen en dat kan je eventueel ook wel mee nemen naar ja accomodatie of al lopende op eten. Je hoeft dus niet voor iedere maaltijd in een restaurantje te gaan zitten.
Straatvoedsel is echt ok! we zijn er nooit ziek van geworden!

Maar wat wil je dan voor een dingen kopen om te eten? misschien dat ik je dan meer tips kan geven.

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sacha

Bericht door sacha »

Heej

idd, er is weinig te koop. Alleen in thailand op de eilanden hebben we brood kunnen vinden met pasta! haha!
Maar idd het straatvoedsel is zeker oke. Ook kun je saigon en bangkok erg goedkoop ontbijten en lunchen. Maar echt eten inslaan lukt je niet.
Overigens stappen de meeste bussen tijdens hun rit ( bij lange ritten) bij een soort van eettentje waar je dan kunt eten.
Zelf koken zit er inderdaad niet echt in!
Plaats reactie