Wat zijn de reis kosten Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
jimmynijs

Wat zijn de reis kosten Azië

Bericht door jimmynijs »

Ik ben van plan deze zomervakantie een jaar te vertrekken naar azië, bij voorkeur china, thailand.

Ik vroeg me af hoeveel geld ik hiervoor ongeveer nodig heb.
Ik heb als het goed is deze zomervakantie ong 5 à¡ 6 duizend euro, kan ik hier een jaar mee op reis, of moet ik mijn reis inkorten?

ps. Ik speel gitaar misschien dat ik hier nog wat extra's mee kan verdienen.

greetz, en thnx :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dag Jimmy

heb je al eens gekeken op de landeninformatie van Around The Globe?

Op de homepage van https://www.aroundtheglobe.nl zie je links de link naar "alles over" en dan kom je dus terecht bij de landeninfo.
Onder vrijwel ieder land staat bij de voorbereidingen op wat voor budget je moet rekenen. Dit zijn daggemiddeldes zodat je lekker zelf kan uitrekenen wat dit voor jou betekent.

wil je een overzicht zien van wat wij hebben uitgegeven kijk dan eens bij "reiskosten" op mijn eigen site www.bolletjeom.nl

reken voor het gemak met 20 euro per dag want dan kan je ook af en toe iets doen en dat is dan inculsief je vlucht en verzekering. Je geschatte budget lijkt me dus iets aan de krappe kant.

geld verdienen met je gitaar? ik heb niet echt een idee hoe je dat voor je ziet?
Ben je heel erg goed? zodat je "ingehuurd" zou kunnen worden in een bar? of dacht je straatmuzikant te gan spelen?
Dat laatste lijkt me niet haalbaar. de locals zullen je geen geld geven en andere backpackers of reizigers denk ik ook niet.
Af en toe in een bar spelen zou misschien mogelijk zijn al denk ik dat dit in China bijvoorbeeld weer bijna onmogelijk is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: kosten azié

Bericht door Sjaak »

5000 euro is veel te weinig voor een jaar, dat moet minimaal het dubbele zijn.

of gaan werken tijdens je reis. Een jaar lang alleen maar reizen is ook erg lang hoor.
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

in goedkoop azie moet je wel rond kunnen komen van 8.000 euro in je uppie
Moet je alleen singapore, hongkong, china en zeker japan niet opnemen op je route.

vrijwilligerswerk is ook een leuke manier om een langere tijd op 1 plek te zijn en dat kost je meestal maar de helft van gewoon reizen
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Je kunt beter 2 duizend euro te veel sparen en aan het eind van je reis weer mee terug nemen. Dan wanneer je aan de andere kant bijv. een leuke duikcursus kan doen, maar je kunt het niet, omdat je niet meer dan 20 euro per dag kan/mag uitgeven.

Tja leuke dingen kosten geld, ook in relatief "goedkope" landen.

Ik reis liever 7 maanden, terwijl ik ALLES kan doen wat het ook kost, dan dat ik een jaar weg ben en elke dag moet letten op mijn centen.
Mijn motto: geld moet rollen!
Groet,

Sjaak
jimmynijs

Bericht door jimmynijs »

ik ben niet van plan veel "leuke" dingen te gaan doen, ik wil gewoon graag de landen en de cultuur zien, en ik wil een poosje weg uit nederland.
dus ik ga ook niet naar de dure gebieden, maar het zijn juist die niet toeritische gebieden die mij trekken

en ik ben niet heel goed in gitaar spelen, maar ik kan wel de bekendere deuntjes spele en zinge, ik dacht misschien kan ik hier wat maaltijden of een slaapplaats mee regelen.

ps. is het eigelijk mogenlijk om gewoon een tent mee te nemen?, ik bedoel mag je daar gewoon overal je tent opzette?
bolletjeom
Reisexpert

hmmmm, ik maak me een beetje zorgen om je plan.
Zorg aub dat je een ticket terug hebt en of geld daarvoor.....want je wilt niet vast komen te zitten

dat verdienen van maaltijden of onderdak.....hhhmmmmm persoonlijk zie ik niet wat er interessant is aan die deal voor de (relatief arme) aziatische guesthouse houder of restaurant houder......
nu stel ik een vraag die misschien heel kritisch en bot klinkt maar zo is hij echt niet bedoelt...
Denk jij dat jouw gitaarspel iets oplevert voor die eigenaar...komen er extra mensen voor een kamer of komen er extra mensen om te eten???
even om weer te geven waarom ik denk dat je niet met open armen wordt ontvangen.
In hun ogen ben je gewoon een blanke dus rijk, ze zullen het misschien ook wat genant vinden dat je het vraagt of ze vinden je in 1 keer een arme sloeber. Ik zou mijn geluk gaan proberen bij buitenlandse/ westerse guesthouse eigenaren en restaurnat houders. Die zijn misschien ook wat meer bekend met het principe "voor wat hoort wat"
Vergeet ook niet dat vele aziatische jonge mannen heel leuk gitaar kunnen spelen.

ik zeg niet dat het onmogelijk is maar ik zou er niet op rekenen!

tent......hmmm, ik denk niet dat je die zomaar overal kunt opzetten.
Ten eerste is het knap dicht bevolkt in bijvoorbeeld thailand en voor zover ik weet zijn er geen campings. Bij hostels zou je misschien wel kunnen kamperen maar vast niet gratis.
Hoewel azie erg veilig is vraag ik me af of je de aandacht op je wilt vestigen door iets heeeeeeel geks te doen als een tent opzetten bij een dorpje.....ik kan me voorstellen dat je dan heel veel bekijks hebt en misschien niet altijd positieve
dus of het mag qua wet....vast wel......of de bevolking of de locale politie het accepteert....ik denk het niet.....en de politie is ook weer vrij goed in het bedenken van boetes ;-)

mag ik je er ook nog op wijzen dat hoe minder toeristisch een gebied hoe duurder het in sommige gevallen is om er te komen en om er te overnachten....weinig concurentie geeft soms hogere prijzen.

wil je lang wegblijven en op toch wat minder kosten hebben dan zou ik toch echt vrijwilligerswerk willen adviseren. dan blijven je kosten lager. Daar hebben de mensen ook nog wat aan en je leert dan een cultuur en een groep locals pas echt goed kennen.
Queenbee

Kosten backpacken azie

Bericht door Queenbee »

Hallo

Ik wil voor 3 of 4 maanden gaan backpacken door thailand , laos (of cambodja, iemand die weet welk land leuker is ?), maleisië en indonesië.

Nu wil ik eerst een tijd gaan werken en gaan sparen, iemand die ervaring heeft en ongeveer weet hoeveel ik moet sparen voor deze reis ?

Dankje

Liefs, x
ketting
Reisexpert

Re: Kosten backpacken azie

Bericht door ketting »

Ik denk dat je met 800 á 1000 euro per maand goed toekunt + nog 500 euro voor een retourticket Bangkok oid. Waarom niet naar Vietnam trouwens?
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik reken zelf vaak met 25 euro per dag voor die landen. Dat komt niet altijd op, maar dan heb ik bijvoorbeeld ruimte voor een paar wat luxere overnachtingen tussendoor.

Globaal komt het dan neer op 10-15 euro voor slapen, 10 euro voor drie maaltijden inclusief drinken en de rest is voor openbaar vervoer.
Maar als je bijvoorbeeld regelmatig een biertje drinkt en wat duurdere excursies doet of wilt duiken ben je meer geld kwijt.

(Nu in Indonesië geef ik ongeveer 20 euro per dag uit, vooral omdat ik een reispartner heb waar ik kamers mee deel.)
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Als je 1.000 Euro per maand telt kom je een heel eind. Dat is ongeveer 32 euro per dag en prima te doen. Beter wat ruimer begroten dan te krap denk ik.

Hier in Laos (als je alleen reist en geen kamers deelt of kunt delen): 7 euro per nacht (dan heb je goedkopere en simpele kamers met ventilator, soms iets duurder soms wat minder), ontbijt kan voor 1 euro (op straat en met water/ thee of koffie, iets ruimer voor 2 euro), lunch idem (tel 2 euro), avond eten (met wat drinken) kan heel goedkoop maar als reiziger wellicht rond de 4 euro. Je wilt ook wat zien en doen en tel daar ook 5 euro voor. Dan ben je op 20 euro. Echter moet je soms ook de bus in e.d. en lijkt 32 euro per dag me prima begroot.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie