azie of zuid-amerika?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
carinde

azie of zuid-amerika?

Bericht door carinde »

Ik wil de komende winter twee maanden op reis, maar ik kan niet kiezen.. Ik vind het leuk om te wandelen in de bergen, in de jungle en naar paradijselijke stranden te gaan.
Ik zit te twijfelen tussen Argentinie, Brazillie en Azie; bijvoorbeeld Vietnam, Thailand en Maleisie. Wat zouden jullie aanraden??
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi carinda

ik heb alleen azie ervaring en pas volgend jaar ook Zuid-Amerika ervaring. :)

Maar je kan jezelf afvragen hoeveel tijd je kwijt wilt zijn met reizen, dus letterlijk in de bus zitten. Want ik het het idee dat de afstanden in Zuid-Amerika tussen berg en strand wat groter zijn dan in Azie. ikzelf vind het niet zo'n probleem en jij hebt opzich ook best veel tijd.....

ook heb ik begrepen dat snorkelen en duiken in Azie wat mooier is dan in de gebieden die jij wilt zien in Zuid-Amerika.

Verder moet je je afvragen hoeveel budget je hebt en hoeveel luxe je daarvoor wilt. Azie is toch een flinke slag goedkoper. zeker Brazilie is prijzig.

en de taal. hoe is je spaans? hoe is je engels? en ben je onzeker als je niet makkelijk kunt communiceren? maakt het je niets uit dat je met je handen moet wapperen om iets uit te leggen ofzo dan kan je natuurlijk beide kanten op. Engels wordt behoorlijk goed gesproken in Azie en wat minder in Zuid-Amerika ( alhoewel deze twee landen waarschijnlijk wel weer meevallen)

bedenk me net dat ze volgens mij helemaal geen spaans spreken in brazilie maar portugees....afijn. dit is een vraag die maar beantwoord moet worden door iemand die er geweest is 8)

ik kan je eigenlijk niet helpen met je keuze :lol: het is een onmogelijke!
ik zou het ook niet weten! misschien moet je kop of munt doen 8)

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In Brazilie spreken ze inderdaad portugees en ook alleen maar portugees. Zelfs mensen in luxe hotels komen niet echt ver met engels al doen ze wel ontzettend hun best om je te helpen.

Verder vind ik in Brazillie dat er een ontzettend groot verschil is tussen arm en rijk en dat je dus gemakkelijk opvalt als iemand met geld. Dus wat extra voorzichtigheid is hier wel op zijn plaats. denk ik.

Azie weet ik niet zoveel van maar ben me daar nu in aan het verdiepen. Het lijkt mij een gemakkelijk land om te beginnen met reizen als je het nog niet veel vaker gedaan hebt. Ook zijn de landen daar al wat meer ingesteld op reizigers.

Uiteindelijk is het gewoon een keuze die je zelf het beste kunt maken en wat je het meeste trekt om te bezoeken. Iedereen heeft tenslotte zijn eigen kijk/ mening over bepaalde landen en die kunnen best lijnrecht tegenover elkaar staan.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

als ik moest kiezen tussen zuid oost azie en zuid amerika, dan zal ik kiezen voor Zuid Amerika.

Het is geen makkelijke keuze.

beargumentatie:
de diversiteit in Zuid Amerika trekt me meer aan!
Groet,

Sjaak
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hoi Carinde,
Ben het met Sjaak eens, maar houd ook rekening met de culturen! Ik ben ooit in Thailand geweest, en had daar steeds het idee dat ik heel vaak niet gemeende "Yes, sir" antwoorden kreeg. Zit een beetje in het geloof denk ik. India (ook een paar dagen geweest) is helemaal extreem. Men zegt dat je het geweldig vindt of dat je het haat......voor mij absoluut het laatste. Nooit zulke lomperikken tegen gekomen! Heb zelfs bijna klappen uitgedeeld bij customs op het vliegveld, omdat een of andere lomperik zgn zo'n haast had dat hij heel lomp z'n handbagage van de band haalde, en mijn bakje met kleingeld, horloge etc door de lucht vloog! Als het niet bij de douane geweest was had hij echt een paar tikkies gekregen (terwijl ik nog nooit ruzie gehad heb!) ipv een scheldkannonade in het Nederlands! Werd echt gek van die lui........Nee, geef mij die latino's maar, veel gezelliger. Wel iets groter risico op diefstal in ZA.
Paully3108

Bericht door Paully3108 »

Dit is lastig, want het zijn allebei fantastische continenten om te backpacken.
Ik zou zeggen.....inneminemutte, want beiden zijn onvergetelijk qua ervaring.
In Z-Amerika in Argentinie, Chili, Peru, Ecuador en Mexico geweest en ieder land is compleet anders, dus hier al veel verschillen.
In Azie in Thailand, Cambodja, Laos, China, India en Japan geweest, hetzelfde verhaal.
In April ga ikzelf 3 weken naar Maleisie, wordt ook weer een fantastische ervaring.

Kijk eens op
http://www.backtrackers.nl zou ik zeggen voor informatie per land en en ontdek wat je het leukste lijkt.

Groeten, Paul
Plaats reactie