niet bekende/toeristische afrikaanse landen
niet bekende/toeristische afrikaanse landen
Hallo,
Ik heb (vrij veel) gereisd in derde wereld landen en wat mij betreft ga ik de eerst volgende keer weer naar Afrika reizen. Ik heb in zuidelijk afrika gereisd en wil nu dus wat anders. Kenia en Tanzania lijken mij zeer interessant. Informatie hierover houd ik dan ook zeker aanbevolen.
Ik zit te denken aan een reis van 4 a 6 weken.
Toch lijkt het me super om eens naar afrikaanse landen te gaan, waar niet zoveel toeristen komen. Ik denk dus aan onbekende landen. Echter is daar dan natuurlijk ook minder info over.
Ik zit te denken aan een ronde van de volgende landen:
Uganda, ruanda en burundi
Of:
Camaroen, gabon en E. gunea
Of:
Burkina faso, togo, Benin
Heeft iemand tips?
Waar is het mooiste wildlife?
Zijn de landen veilig?
Hoe te reizen?
Etc. etc?
Ik heb (vrij veel) gereisd in derde wereld landen en wat mij betreft ga ik de eerst volgende keer weer naar Afrika reizen. Ik heb in zuidelijk afrika gereisd en wil nu dus wat anders. Kenia en Tanzania lijken mij zeer interessant. Informatie hierover houd ik dan ook zeker aanbevolen.
Ik zit te denken aan een reis van 4 a 6 weken.
Toch lijkt het me super om eens naar afrikaanse landen te gaan, waar niet zoveel toeristen komen. Ik denk dus aan onbekende landen. Echter is daar dan natuurlijk ook minder info over.
Ik zit te denken aan een ronde van de volgende landen:
Uganda, ruanda en burundi
Of:
Camaroen, gabon en E. gunea
Of:
Burkina faso, togo, Benin
Heeft iemand tips?
Waar is het mooiste wildlife?
Zijn de landen veilig?
Hoe te reizen?
Etc. etc?
Groet,
Sjaak
Sjaak
- bolletjeom
- Reisexpert
leuk plan!!!
ik wil meeeeeee!!!
heb je Malawi overwogen? hoor ik goede verhalen over en er is enigzins een infrastructuur voor de zelfstandige reiziger.
Oeganda heb ik ook goede verhalen over gehoord en is als backpacker te bereizen.
Verder weet ik er helaas veel te weinig van, van die hoek! moet ik dringend eens iets aan gaan doen 8)
kijk eens op de site van Michel!
www.globusoverland.com
hij is met zijn volkswagenbusje van kaapstad naar huis gereden via mozambique, malawi, tnazania, kenia , somalie etc etc.
ik weet dat hij graag vragen beantwoord van andere reizigers dus mail hem is en geef desnoods mij de schuld 8)
( we kennen elkaar namelijk)
ik wil meeeeeee!!!
heb je Malawi overwogen? hoor ik goede verhalen over en er is enigzins een infrastructuur voor de zelfstandige reiziger.
Oeganda heb ik ook goede verhalen over gehoord en is als backpacker te bereizen.
Verder weet ik er helaas veel te weinig van, van die hoek! moet ik dringend eens iets aan gaan doen 8)
kijk eens op de site van Michel!
www.globusoverland.com
hij is met zijn volkswagenbusje van kaapstad naar huis gereden via mozambique, malawi, tnazania, kenia , somalie etc etc.
ik weet dat hij graag vragen beantwoord van andere reizigers dus mail hem is en geef desnoods mij de schuld 8)
( we kennen elkaar namelijk)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Contacteer:
Hey wat een tof plan.
Ik ben 4 maanden in Cameroon geweest.
Een verschrikkelijk mooi land dat door toeristen niet ontdekt is.
Dit komt door de regering en de niet toeristisch ingestelde economie.
Het landschap is prachtig, de grote steden gevaarlijk, maar alle andere steden word je als held en met zeeeeer veel gastvrijheid ontvangen.
Vooral de southwest provincie die engels talig is.
De wildlife is groot en ze hebben van regenwoud tot woestijn tot vulkanen in dit land zitten.
Ze zeggen dat Cameroon klein Afrika is.
Veel succes!!!!!
Ik ben 4 maanden in Cameroon geweest.
Een verschrikkelijk mooi land dat door toeristen niet ontdekt is.
Dit komt door de regering en de niet toeristisch ingestelde economie.
Het landschap is prachtig, de grote steden gevaarlijk, maar alle andere steden word je als held en met zeeeeer veel gastvrijheid ontvangen.
Vooral de southwest provincie die engels talig is.
De wildlife is groot en ze hebben van regenwoud tot woestijn tot vulkanen in dit land zitten.
Ze zeggen dat Cameroon klein Afrika is.
Veel succes!!!!!
Uganda Rwanda en Burundi lijken mij ook fantastisch!! Wist je dat er zelfs een skigebied is in Uganda? Qua wildlife en natuur zijn het prachtig mooie gebieden.
Ik heb voor mijn werk onlangs een kaartserie gemaakt van het grensgebied noord-oost DR Congo - U/R/B, en moet je zeggen dat het daar niet bepaald veilig te noemen is. In deze landen woedt al jaren een verschrikkelijke burgeroorlog.
Ik heb voor mijn werk onlangs een kaartserie gemaakt van het grensgebied noord-oost DR Congo - U/R/B, en moet je zeggen dat het daar niet bepaald veilig te noemen is. In deze landen woedt al jaren een verschrikkelijke burgeroorlog.