Rondreizen in Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

Rondreizen in Thailand

Bericht door MyrtenRemgoesThailand »

Hallo allemaal,

Ik ga samen met mijn vriendje in Thailand. Heeft iemand tips over hoeveel een vakantie/rondreis (op eigen houtje) van 2 a 3 weken gaat kosten??
Exclusief de ticket want dat weten we ongeveer.

Alvast bedankt!!!
Groetjes Myrthe :lol:
Oef wat moeilijk zo'n reis plannen!!!!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Myrt en Rem,

Wij hebben ongeveer dezelfde insteek. Voor 3 weken naar Thailand. Wanneer gaan jullie en wat zijn jullie kwijt voor het ticket? Wij hebben enkele tickets gezien voor €565,- retour. Dat leek ons nog wel een nette prijs.
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Hangt er uiteraard nogal vanaf wat je wilt doen, hoe je wilt reizen, hoe luxe wil je het hebben? Thailand kan heel goedkoop zijn, vooral als je een beetje bewust je guesthouses uitzoekt, met de gewone bus / trein gaat en geen gekke dingen doet. Maar als je maar 3 weken gaat is het natuurlijk ook erg leuk om juist wel geld uit te geven, omdat je er meteen ook veel voor terug krijgt! Duiken is natuurlijk duurder dan wandelen, een eigen badkamer en airco hebben zo hun voordelen en als je niet veel tijd hebt wil je misschien wel helemaal niet zoeken naar dat busstation maar 'gewoon' een ticket halen bij het toeristen reisbureau om de hoek. De vraag is niet hoe duur zijn 3 weken Thailand, maar hoeveel geld wil je uitgeven? :D

Om toch een indicatie te geven: ik ben minder dan 500 euro per maand kwijt geweest. Daarbij heb ik goedkoop gereisd, gegeten en meestal vrij goedkope kamers genomen, maar niet bespaard op bijv. duiken en uitgaan. Met z'n 2en ben je iets goedkoper uit, maar ik denk niet dat het erg veel scheelt.
Wanneer gaan jullie?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mooi antwoord marijn. Wij vroegen ons ook af wat je zo ongeveer kwijt bent en wat zoal de minimum bedragen zijn waarvoor je er kunt komen en daar plezier kunt maken. Nu ook vooral om te kijken wat we kunnen doen binnen het budget wat we hebben. Iets meer of minder is niet erg en we zullen dan ook anders geld uitgeven dan bijvoorbeeld een backpacker.

Hoe zit het bijvoorbeeld met een auto huren? Is dat te doen ? Want het beeld wat ik van het Thais verkeer heb is dat het niet echt gestructureerd loopt. Of is het een betere optie om met het openbaar vervoer te gaan.
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

He Marijn, bedankt voor je reactie.
Wij zijn van plan om november dit jaar te gaan! Wij hebben nu ticktets gevonden voor 635 euro inclusief alles.
Maar Eva :?: waar komen die van 535 euro dan vandaan?

Groetjes
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

November, nog even aftellen dus. Wel leuk om plannen te maken, vooral in deze wat saaie wintermaanden... zou zelf ook zo terug willen!

Een auto huren heb ik helemaal geen ervaring mee. Ik probeer me net te herinneren of ze in Thailand nu juist links of rechts rijden, het scheelt van land tot land in ZO azie maar ik kan het me niet meer herinneren.. :? Ik denk dat autorijden buiten de grote steden best goed te doen is, hoewel men meer met de toeter werkt dan met de richtingaanwijzer :D Waarom wil je per auto reizen? Je kan natuurlijk net iets makkelijker op sommige plekken komen, maar zodra je naar 1 van de eilanden wilt is het alweer lastig. Verder is en openbaar vervoer goedkoop, een aparte belevenis en kan je het zo luxe krijgen als je maar wilt.

Wat ik zelf erg leuk vond is om af en toe een brommer te huren en dan een beetje door de omgeving rijden. Is goedkoop en leuk, en je hebt meer het idee dat je midden in het land zit dan in de auto. Je kan dat waarschijnlijk ook voor een paar dagen doen, lichte packpack mee en touren maar!
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

Ooh sorry Erik! Maar waar kwamen die ticktes vandaan? Best intressant 535 euro haha.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Myrt en Rem :)

Dit tickets komen van www.ltu.com . Je moet vooral flink spelen met de data, dit heeft ons ook hier en daar nog wat geld opgeleverd en aangezien we redelijk flexibel waren in vertrek en terugkomst hebben we beide de goedkoopste datum gekozen.

Ik las op een andere website dat er ook als je op www.ltu.de kijkt en dan de duitse versie er op sommige data om 20:00 extra stunts zijn waar deze tickets goedkoper worden verkocht. Maar deze heb ik zelf niet kunnen vinden.
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

Bedankt Erik :wink:

Ja wij hadden ze dus op de zelfde site gezien alleen voor meer geld. Maar dat heeft dus echt met de data te maken.
Wanneer ga jij/jullie?
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

Weet iemand van jullie trouwens ook of het echt waar is dat je met de tickets van de ltu ook idd gratis met de trein mag reizen in Duitsland?
Dat scheelt namelijk ook nog wel veel!

Alvast bedankt
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Het reizen met de trein i.c.m. een LTU ticket is niet gratis. Je betaalt per persoon 50 euro extra, en dan kun je in elk duits station opstappen. Die 50 euro geldt voor een retourtje, dus afhankelijk van waar je woont kan het best voordelig zijn. Je moet dus wel eerst nog (op eigen kosten) van een station in Nederland naar een station in Duitsland reizen, dus die kosten komen er nog bij. Ook deze informatie staat op www.ltu.com

Tip: regel gewoon een aardige kennis, vriend of familielid die je brengt en haalt. Ook als jij zelf de benzinekosten betaalt ben je goedkoper uit en het is ook nog een stuk makkelijker dan treinen.

Groetjes Anne
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

Hallo Anne,

Bedankt voor deze tips, ik woon in Nijmegen aan de Duitse grens dus!
50 euro is dan idd een beetje veel ja.

Groetjes Myrthe
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

niet meer gratis met de trein in duitsland met LTU???
das jammer. in 2005 nog wel. :(

hier onder een staaltje knip en plak werk van mijn site met onze gemaakte kosten. Behoorlijk budget met 2 personen en af en toe iets leuks. prijzen in euro per dag

Thailand I (39 dagen)
Vervoer 2.33
slapen 3.99
eten 7.92
visa (stom!) 1.49
div 8.01
entree/trips 4.02
DAGGEMIDDELDE 27.76

Thailand II ( 15.5 dagen/ 7 nachten)
Vervoer 4.22
slapen 4.85
eten 12.29
visa 0.00
div 6.47
entree/trips 3.80
DAGGEMIDDELDE 28.97

op Ko Tao heeft Jeroen zijn duikcursus gedaan:
1/2 PADI OpenWater 106.00 euro en de Advanced Open Water 146.00
incl gratis accomodatie! TOTAAL dus 252.00 euro voor 7 dagen cursus met 2 duiken per dag.

op het einde van de reis hebben we nog een weekje bangkok gedaan en alles neti etsje luxer en wat kadootjes gekocht.

Thailand III ( 6 dagen)
vervoer 1.41
slapen (redelijk luxe) 10.12
eten 14.07
luchthavenbelasting 21.00
div 10.43
entree/trips 3.52
DAGGEMIDDELDE 43.06

voor meer info kijk op onze site www.bolletjeom.nl bij rieskosten ( of welk ander hoofdstuk je interesseert :)
ik hoop dat iemand er iets aan heeft

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
MyrtenRemgoesThailand
Vakantieganger

Beste Rudi,

Dank je wel!!!! Hier heb ik wat aan...
Had gister al op jullie site gekeken. Ben wel een beetje jaloers op jullie hoor hihi!! Wat een geweldige reis :!: Die excursie die jullie geboekt hebben naar oa die tijgers en het slapen op die boot. Waar hebben jullie die geboekt en gaat dat dan gewoon vanaf Bangkok? En is dat dan met een hele groep?
Bedankt voor jullie allebei voor zo'n geweldige info op staat!!

Groetjes Myrthe
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

de tourtjes naar Kanchanaburi boek je inderdaad gewoon bij 1 van de honderden tourburotjes in Bangkok. Vandaag boeken= morgen vertrekken.

Vraag desnoods bij andere reizigers welk burootje ze kunnen aanraden. Wij hebben altijd een beetje rondgeshopt en al met al wel 10 verschillende burotjes ergens voor gebruikt en we waren over allemaal tevreden. Ikzelf denk dan ook niet dat er veel mis kan gaan.
Reken overigens niet op een geweldig goed geoliede organisatie!

Ik zou in iedergeval de twee daagse trip boeken omdat je dan alles ietsje rustiger aan doet en slaapt in de jungle.
Vraag wel heel specifiek naar de tijgers als je die wilt want dat zit er niet altijd in. en je moet een beetje flexibel zijn. Wij zijn bijvoorbeeld naar de tijgers geweest omdat er een kleine modderlawine terecht was gekomen op de spoorbaan. Het ene ging dus niet door en we kregen er iets anders voor terug.

je gaat meestal met een groepje en die kan op de dag ook weer opgesplitst worden. De eerste helft van de eerste dag waren we met 14 man en daarna met z'n 6en.
jij hoeft zelf geen groep te regelen om een tour te boeken. je word gewoon ergens bij gepropt.

gr rudi
ps..ik ben op dit moment net aan het knutselen en bouwen aan de Thailand info op deze site. kijk anders eens bij https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie