Asociaal gedrag in het vliegtuig, waar stoor jij je aan?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Asociaal gedrag in het vliegtuig, waar stoor jij je aan?

Bericht door Erik »

Iedere keer als ik weer met het vliegtuig vertrek verbaas ik me over het aantal asociale mensen. Mensen die netjes op tijd zijn, onder de toegestaande bagage gewicht blijven en op tijd in het vliegtuig zitten toch altijd de dupe worden van mensen die denken belangrijker te zijn dan de rest.

Zo zijn de mensen die het laatste inchecken het minste tijd kwijt (doordat ze overal voordringen), ligt de bagage vooraan in het vliegtuig waardoor ze ook bij aankomst snel hun bagege hebben. Vaak komen deze mensen ook nog te laat waardoor je met vertraging vertrekt en er wordt verder niets tegen gedaan waardoor het ritueel zich gemakkelijk kan herhalen.

Wat zou jij er van vinden als mensen die als eerste hun bagage inchecken deze ook weer als eerste van de lopende band kunnen halen?

Ook mensen die regelmatig op het cabin crew knopje drukken om aan de lopende band wijn/drinken en andere dingen te bestellen, terwijl de rest daar weer op moet wachten.

Wat zijn jouw grootste ergernissen?
ketting
Reisexpert

Re: Asociaal gedrag in het vliegtuig, waar stoor jij je aan?

Bericht door ketting »

Huilende en schreeuwende kinderen.

Beste vliegtuigervaringen: De chocolaatjes van Swissair
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Krijsende kinderen, daar heb ik echt een bloedhekel aan en aan de mensen die naast je zitten die zitten te slurpen...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Krijsende kinderen zijn vervelend, maar waar ik me dan vooral aan erger zijn ouders die hun kinderen totaal niet onder controle hebben, daar zit de fout. Dat is niet alleen in het vliegtuig, maar ook gewoon in het dagelijkse leven. Als ik het vroeger zou wagen me ergens te misdragen, dan kreeg ik gewoon een draai om m'n oren. Maar ja, dat mag niet meer tegenwoordig, dat is mishandeling....

Andere irritatie: mensen die kost wat kost de hele vlucht met de stoel helemaal achterover moeten zitten. Ze gaan zitten, stoel achterover. Bij het opstijgen nog heel even weer overeind, maar daarna meteen weer achterover. Even weer overeind om razndsnel het eten naar binnen te kieperen, en dan meteen weer achterover. En dat uiteraard zonder even op te letten of de persoon erachter daar wellicht last van heeft, bijvoorbeeld omdat die nog wel rustig zit te eten. Of dat die een netbook op het tafeltje heeft staan die ineens in de verdrukking komt. Bijvoorbeeld.

Daarnaast erger ik me aan mensen die nog geen twee tellen stil kunnen zitten. Tuurlijk, met even de benen strekken, naar het toilet gaan of even iets uit je handbagage pakken is niks mis, dat hoort erbij. Maar ik vind het verbazingwekkend hoe vaak sommige mensen even iets uit hun tas moeten pakken, meestal uiteraard mensen die een midden-stoel hebben. Of dat een familielid een paar rijen verderop zit, en dat ze die elke paar minuten iets dusdanig belangrijks te vertellen hebben dat ze echt niet kunnen blijven zitten. Of die gewoon elke 5 minuten even moeten opstaan om te zijn of de staart van het vliegtuig er nog aan zit. En dat uiteraard bij voorkeur tijdens een nachtvlucht, en met de stoel helemaal achterover...
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Wat je ook altijd ziet is dat na de landing als de lampjes uitgaan van "stoelriemen vast" dat iedereen dan in het gangpad klaar gaat staan om naar buiten te kunnen en vervolgens moeten ze altijd eerst nog 5 minuten wachten.
Als je ook alktijd ziet wat een troep mensen achterlaten in het vliegtuig. Neem je zooi mee en gooi het in een afvalbak op de pier!!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vind het ook altijd schokkend om te zien hoeveel troep er ligt. Het is toch niet zo moeilijk om je dekentje even op te vouwen of op zijn minst gewoon op je stoel te laten liggen ipv op de grond.
De dames komen vaak genoeg langs om lege bekertjes op te halen dus waarom de grond daarmee vol ligt snap ik ook nooit.
En die mensen die perse VOOR dat het signaal van de riemen uit gaat zich al los moeten klikken om hun bagage te pakken. Alsof je dan eerder het toestel uit bent. En terwijl het vliegtuig nog aan het taxien is de mobiel alvast aandoen. Afgelopen week werd het zelfs omgeroepen dat het nog niet mocht en toch gingen er links en rechts stug mensen door met hun telefoon aanzetten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik vind vooral irritant dat mensen al opstaan na het landen als dat nog niet mag, in Moskou werd de piloot op een gegeven moment echt boos omdat er niet geluisterd werd en hij dreigde met een noodstop, zodat al die passagiers om zouden vallen, gelukkig gingen ze toen wel zitten.. zelf blijf ik meestal tot laatste zitten, kan ik tenminste in alle rust uitstappen ;)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Een echte irritatie is het niet maar ik begrijp mensen niet als ze meteen opstaan en denken dat ze dan snel buiten zijn. Meestal staan ze dan nog 5 minuten in het gangpad of voor hun stoel :{
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

WizardOfOss schreef: Andere irritatie: mensen die kost wat kost de hele vlucht met de stoel helemaal achterover moeten zitten. Ze gaan zitten, stoel achterover. Bij het opstijgen nog heel even weer overeind, maar daarna meteen weer achterover. Even weer overeind om razndsnel het eten naar binnen te kieperen, en dan meteen weer achterover. En dat uiteraard zonder even op te letten of de persoon erachter daar wellicht last van heeft, bijvoorbeeld omdat die nog wel rustig zit te eten. Of dat die een netbook op het tafeltje heeft staan die ineens in de verdrukking komt. Bijvoorbeeld.
Dat is zo'n ergenis inderaad!! Ik heb dit 8 uur lang gehad op een vlucht naar Amerika, ik kon niet eens fatsoenlijk tv kijken want dan moest ik zelf haast plat liggen... en ik ben gelukkig klein van stuk dus qua beenruimte kwam ik lang niet zo in de knoei als mensen die 1.70 of langer zijn. Ik snap wel dat ze graag wat meer comfort willen als ze wat willen slapen maar dit kwam overeen met jouw beschrijving en vooral met eten is het zo irritant. Heb je bijna je bord op je schoot liggen ;) Oh ja en ik kon niet eens normaal naar de wc, ik moest dan echt over de stoel van een vriendin heen klimmen want er was gewoon geen ruimte meer :'( ik zat namelijk in het midden van een driezits. Resultaat: je gaat je benen bijna niet strekken dus ik had mega dikke benen na afloop van de vlucht.... heb er wel van geleerd ;)
Seeker

Bericht door Seeker »

Ik vindt ook storend mensen die denken dat ze alles dubbel moeten krijgen, okay het heeft als voordeel gehad de laatste keer dat ik ook een dubbele maaltijd kreeg, maar in algemeen vindt ik dat best storend, ja ik druk ook wel eens op knopje om wat drinken te vragen, maar er zijn er die doen dat wel erg vaak.

Verder natuurlijk drukke mensen die met niemand rekening houden.

@bolletjeom

Ik gebruik die netten als prullenbak, of in zo'n bekertje verzamel ik dan al mijn rotzooi en dat stop ik tussen dat netje, en zodra ik zo'n stewardess zie die afval op haalde of met zo'n wagentje kwam zette ik het er gewoon op.

@Wizardofoss

Ik eet ook behoorlijk snel me eten, en zal daarna wellicht ook stoel weer stukje naar achter zetten voor wat meer comfort, maar dan vraag ik dat wel aan de mensen achter me, en dan kom je bij andere Asociaal gedrag, dat mensen tegen stoelen bewust gaan duwen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben soms asociaal en duw bewust tegen de stoel voor me aan. Ik ben lang en pas vaak maar moeilijk (en soms niet) op mijn plekje. Ik vraag mensen meestal hun stoel niet te ver naar achter te zetten. Soms luisteren ze niet en den ze dat toch, zodat ik alleen mijn knieën tegen hun rugleuning kwijt kan, en een extra zetje als revanche is snel gegeven. >:) Je moet toch wat als je door toedoen van anderen niet kan slapen? :Z
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik vind het ook absoluut overbodig om een stoel plat te gooien.
gooi hem zelf eigenlijk nooit helemaal plat. vind ik asociaal naar degene achter me. en ZEKER niet als die nog een tray met eten op hun blad hebben staan. hoe onconfortabel is het nu om een half uurtje rechtop te zitten?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Bericht door Seeker »

Die tray met eten past zich aan, dus het is niet zo probleem als je de stoel stukje naar achter zet als er wat op staat, die tray is zo gemaakt dat die zich aanpast, dus zo kun je ook gewoon eten als de persoon voor je de stoel naar achter heeft.

Overigens ik ben altijd plots wakker als ik ruik dat ze weer wat uit gaan delen, want ik wil geen enkele maaltijd overslaan, slaap tekort okay, maar niet eten tekort tijdens vliegen.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik heb eigenlijk nog nooit aan mijn stoel geprutst. Niet omdat ik niet weet hoe dat moet ( ;) ) , maar gewoon omdat ik het zelf vervelend vind als iemand voor mij dat doet. En ik ben van het principe: wat je niet graag hebt, moet je ook zelf niet doen :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Will schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit aan mijn stoel geprutst. Niet omdat ik niet weet hoe dat moet ( ;) ) , maar gewoon omdat ik het zelf vervelend vind als iemand voor mij dat doet. En ik ben van het principe: wat je niet graag hebt, moet je ook zelf niet doen :)
helemaal mee eens! mag ik achter je zitten?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie