jouw favoriete bestemming???

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

jouw favoriete bestemming???

Bericht door bolletjeom »

2 vraagjes voor alle Forum bezoekers.

Wat is het beste/ leukste/ mooiste land waar je ooit geweest bent? en waarom?

en
Welk land staat boven aan je verlanglijstje?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

ik beantwoord hem alvast namens ons

Rudi: mooiste land Maleisisch Borneo. De natuur is daar zo uniek!
Jeroen: Indonesie. cultuur en verscheidenheid, natuur, duiken etc

Droombestemming
Rudi: Costa Rica, Natuur en klimaat
Jeroen: Antartica. ijsbergen van dichtbij zien
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

ik ben nog niet echt ver geweest maar ik vond Slowakije erg mooi.

ik kijk erg uit naar China. Dat lijkt me prachtig en een uitdaging! Nog maar een paar maanden en dan komt deze wens uit!

gr Jeroen
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

He Rudi,
Ik ga denk ik voor Ecuador vanwege de combinatie mooie natuur en vriendelijke mensen. En ook nog eens heel goed te bereizen door de relatief korte afstanden. Weet niet of je mijn (late) reactie in m'n gastenboek nog gezien hebt, maar snorkelen met zusterhaaien en roggen in Belize is een van de coolste dingen die ik gedaan heb op m'n reizen!

Grootste tegenvaller? Geloof het of niet, maar dan ga ik voor Nieuw Zeeland....Wel mooie natuur, maar weinig sfeer. Doet allemaal een beetje amerikaans aan. Toerisme wordt erg uitgebuit, erg commercieel. Ook erg veel regeltjes over wat je wel en niet mag. Als mensen nadenken over Nieuw Zeeland, dan zeg ik: kijk ook effe naar Patagonie. Dichterbij, vergelijkbare natuur denk ik (vraag me dat eind van dit jaar nog maar eens :-)), en het zal ongetwijfeld meer sfeer hebben dan het vrij sfeerloze Nieuw Zeeland.....

Droombestemming: Antarctica.....!
bolletjeom
Reisexpert

Ha erik

Dat is grappig, wat je zegt over Nieuw-Zeeland
Dat was ook voor ons de grootste tegenvaller. Wij roepen nu altijd:"waarom 24 uur in een vliegtuig zitten als scandinavie naast de deur ligt.....en daar hebben ze tenminste nog landzoogdieren ook !"
:lol:

We vonden N-Z wel grappig maar niet zo indrukwekkend als iedereen je probeert te doen geloven. Het is groen, ze hebben mooie fjorden en leuke vulkanen en vooral hele fijne hotspring baden maar het regent er veel, er is geen flikker te beleven in de conservatieve dorpjes die zijn blijven steken in de jaren vijftig en je moet echt voor alles betalen als toerist...zelfs voor het kijken naar een hangbrug! :shock:

tja.....antartica...dat winnende staatslot moet echt vlot komen!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Voordat ik naar NZ ging dacht ik altijd dat ik een cultuurbarbaar was, maar daar kwam ik erachter dat dat onmogelijk zo kan zijn :-). Ik ben er ook nooit achter gekomen hoe de typische NZer eruit ziet. In Auckland lopen alleen maar spleetogen, en de blanke NZers zijn net Amerikanen die de "o" een beetje gek uitspreken. De Maori's dan? Eh...de show was nog wel grappig, maar dat je je hangi maaltijd dan in een soort vd Valk vreetschuur moet opeten was wel een enorme afknapper.....En snel wegwezen na het nagerecht natuurlijk, want de volgende groep stond buiten alweer te wachten!

Maar wil er verder niet teveel over zeiken, want NZ is inderdaad "wel grappig". Tip: je moet overal voor betalen, maar het mooiste is wel gratis: de Tongariro Crossing. Eh, nou ja, gratis....je wordt natuurlijk nog wel effe afgezet door het pendelbusje :-). Raften op de Kaituna (waterval 7 meter.....) is ook een aanrader. De gletsjers die tot zeeniveau komen ook! Maar in Patagonie heb je dus de Perito Moreno...Blijf er toch een beetje bij dat het een land is voor bejaardentrips (met z'n allen in de bus en schaapjes tellen), en bungeejumpers. Daar heb ik nooit het nut van ingezien, maar om daar nou 24 uur voor te gaan vliegen mocht je dat leuk vinden :-). Dus ik zeg weer: Patagonie (en in Ijsland en Scandinavie kun je idd ook een hoop "NZ" dingen zien)! Ook beetje wishful thinking natuurlijk omdat ik daar nog heen moet :-).
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nou ik kan bevestigen dat het Noorwegen erg lijkt op Nieuw Zeeland, maar toch het kan het niet helemaal tippen bij het echte Nieuw Zeeland.
bolletjeom
Reisexpert

ik verkies Noorwegen!!!

:lol: :lol: :lol:
we verschillen weer eens van mening!
:lol: :lol: :lol:
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: jouw favoriete bestemming???

Bericht door Sjaak »

Wat ik het mooiste vind van reizen is iets wat je niet (zo snel) herkend in Nederland + het bijkomende gevoel natuurlijk. Ik vond de galapagos uniek, maar ook de transsiberie express. Alles bij elkaar is Zuid(elijk) Afrika het allermooiste/interessanste wat ik heb gezien. De armoede, het duiken, de dieren, de mensen ==> ongekend!

Mijn verlanglijst in willekeurige volgorde:
1 Antartica
2 Colombia
3 (de rest) Afrika
Laatst gewijzigd door Sjaak op 08 mei 2007 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Sjaak
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn favoriete land: Indonesie
Omdat: Het land is zo uitgestrekt en divers! De natuur is prachtig, bovendien zijn de mensen super aardig en behulpzaam en gastvrij (al denken sommigen hier anders over). Je kan er goed duiken en er het culturele erfgoed is bijzonder.

Mijn meest interessante land: Bangladesh
Omdat: Een hel om te reizen, de armoede en vervuiling zijn slopend. Maar de mensen zijn heel bijzonder en zo fotogeniek....

Mijn grootste tegenvaller: sommige delen van Thailand
Omdat: Klinkt stom, maar ik mis de sfeer op sommige plekken. Veel zuipende en feestende touristen, waar is het authentieke Azie gebleven? En dan heb ik het niet eens over de eilanden...

Mijn koudste land: Letland
Omdat: Letland met kerst, sprookjesachtig maar brrrr.....

Mijn warmste land: Cambodja
Omdat: Angkor Wat ver boven de 40 graden is gekkenwerk!

Mijn leegste land: Mongolie
Omdat: Spreekt voor zich.

En zo is er overal wel wat. Dat maakt vele landen bijzonder, zolang je er maar voor open blijft staan.

He Rudi, goede reis!

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Mijn motto luidt: "Reizen is lijden." En daarom is Nepal mijn grote favoriet.
Prachtige natuur die uitnodigt tot langere trektochten met een spotgoedkoop prijskaartje. Geweldige rivieren om te raften. Mooie tempels en oude steden. En dit alles doorkruid met een mooie, vriendelijke bevolking.

Twee landen die ik door onvoorziene omstandigheden heb 'geannuleerd': Bolivië en China (incl. Tibet). Maar wat niet is ... zal nog komen.
En het lijstje is eigenlijk véél langer dan enkel deze 2 :D

Dingen die ik nog wil zien: manta's, whale sharks!
En doen: Kilimanjaro, Everest Base Camp, raften op de Zambesi!
En de lotto winnen ...
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

kohraya schreef:Mijn motto luidt: "Reizen is lijden." En daarom is Nepal mijn grote favoriet.
Prachtige natuur die uitnodigt tot langere trektochten met een spotgoedkoop prijskaartje. Geweldige rivieren om te raften. Mooie tempels en oude steden. En dit alles doorkruid met een mooie, vriendelijke bevolking.

Twee landen die ik door onvoorziene omstandigheden heb 'geannuleerd': Bolivië en China (incl. Tibet). Maar wat niet is ... zal nog komen.
En het lijstje is eigenlijk véél langer dan enkel deze 2 :D

Dingen die ik nog wil zien: manta's, whale sharks!
En doen: Kilimanjaro, Everest Base Camp, raften op de Zambesi!
En de lotto winnen ...
Grappig, jij hebt al iets gedaan wat ik nog wil ==> Nepal.

Ik kan je vertellen dat raften op de zambezi te gek is, ook het zwemmen met whalesharks/manta's en natuurlijk niet te vergeten de big white shark in zuid afrika :)

Kilimanjaro beklimmen lijkt me ook nog wel een keer een uitdaging. In bolivia heb ik de huayna potosi 6088m beklommen, ongekend mooi!

Sorry voor deze enthousiaste reactie :)
Groet,

Sjaak
traveller
Vakantieganger

Bericht door traveller »

Ik vind dit echt een zeer moeilijke vraag, want ik ben op verscheidene plekken geweest die erg veel indruk op mij hebben gemaakt:
Sicilië, Scandinavië, Alaska, Nieuw Zeeland, de V.S. Ik kan echt niet kiezen denk ik. En trouwens: als ik bij mijn woonplaats in Friesland op de zeedijk bij de Waddenzee sta, vind ik dat ook echt prachtig! Alles heeft zo z'n charme.

Wat me altijd terleursteld in alle landen is dat de mensen zoveel rotzooi in de natuur gooien. Nergens goed voor, zulke mensen moeten ze eens goed aanpakken!

Wat bovenaan mijn verlanglijst staat: Zuid Amerika
Go Kiwi!!!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wat me altijd terleursteld in alle landen is dat de mensen zoveel rotzooi in de natuur gooien. Nergens goed voor, zulke mensen moeten ze eens goed aanpakken!
Helemaal mee eens! Waarom zijn reizigers wel in staat volle waterflessen met zich mee te dragen en volle verpakkingen met voedsel, maar kunnen ze niet hun afval mee terug nemen???

Aan de andere kant: helaas is het niet zo eenvoudig. Zelfs al reizigers zich 'goed' gedragen, wil dat nog steeds niet zeggen dat de lokale bevolking het ook doet. En soms valt hen dat niet eens te verwijten, simpelweg omdat afval nooit opgehaald of verwerkt wordt! Wanneer ik in Bangladesh verpakkingsmateriaal terug aan een winkelier gaf, gooide hij het lachend naast me op de grond. Wat moet je dan???

Maar later we vooral allemaal ons best blijven doen :wink:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Leukste land: Peru
De oude culturen, afwisseldende natuur, mooie koloniale steden, vriendelijke mensen, goedkoop leuke souveniers..het enige wat miste was lekker eten.

Bovenaan mijn verlanglijstje: Nepal, Mexico en Chili (paaseiland,patagonie). De eerste 2 zitten in mijn wereldreis dus daar ben ik me al helemaal op aan het verheugen.

Grootste tegenvaller: Egypte.
Plaats reactie