Midden-Amerika zonder Spaans

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
don-chris

Midden-Amerika zonder Spaans

Bericht door don-chris »

Ik zou heel graag naar midden amerika gaan (Honduras, Guatamala, Belize) maar ik heb echt een bar gevoel voor talen. Mijn engels is wel prima. Is reizen in deze landen goed te doen of zal ik toch eerst een spoedcursusje spaans moeten doen om 3 weken te overleven?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Midden-Amerika zonder Spaans

Bericht door Tikva »

In Belize spreken ze geen spaans maar Engels (en een ander taa), dus daar red je het zeker wel.
Ga je in Honduras naar toeristische plekken zoals de bay island of copan kan je je ook redden met Engels, en hetzelfde gaat op voor de toeristische plekken in Guatemala.

Voor 3 weken ga je het wel redden.
Ik zou je wel aanraden wel wat basis spaans te leren, hallo, bedankt, de cijfertjes, wat kost iets etc. Het wordt wel heel erg gewaardeerd als je Spaans spreekt en van bus en taxi chauffeurs hoef je ook echt niet te verwachten dat ze Engels spreken. De taxi-chauffeurs die op toeristische plekken rondhangen waarschijnlijk wel maar daar betaal je ook voor, ook kan je kiezen voor reizen met toeristen minibusjes (vooral in Guatemala)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie