Merinowol, UV filter en dergelijk. Ervaringen?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Travel is life
Reiziger

Merinowol, UV filter en dergelijk. Ervaringen?

Bericht door Travel is life »

Steeds meer zie je kleding bij outdoor winkels die uitgerust zijn met allerlei stuffs. Of ontwikkelingen die er zijn. Ik ben benieuwd of het geld waard is. 8-) Bijvoorbeeld:

- Merino wol. http://www.bever.nl/artikelen/buitenspo ... .merinowol Wie heeft hier ervaringen mee? Ik las ook dat iemand met een merino wol t-shirt 50 dagen door Noord Afrika is getrokken en de t-shirt stonk niet... :?
- UV filter. Wie heeft een kledingstuk met UV filter in bezit en gemerkt dat het werkt? Hoef je dan niet in te smeren met zonnebrandcreme?
- Of een kledingstuk die DEET bevat en instectenwerend is.. Blijft dat lang werkzaam?

Weten jullie nog meer stuffs? :) Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Dexter
Reisexpert

Re: Merinowol, UV filter en dergelijk. Ervaringen?

Bericht door Dexter »

Ik heb een surf-shirt die anti-UV is. Werkt zeker!
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Fijn! Gaat het niet weg na meerdere keren wassen? Het is in ieder geval niet goedkoop, maar zo te lezen is het wel geld waard :) Ook als je woestijn ingaat met een UV filter bloes of t-shirt?
Reizen maakt je rijk.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er is ook een producttest van Around the globe over eenUV bikini
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
DirkHendrix

Bericht door DirkHendrix »

Klinkt interessant, spijtig dat er weinig reacties over komen, want dit interesseert mij ook wel. Dus een aansporing... is het materiaal waar hierboven info over gevraagd wordt de moeite waard?

greets
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Zelf ben ik helemaal weg van het merk Icebreaker. Dit is een Nieuw Zeelands merk waarin Merinowol verwerkt wordt. Ik kan over het algemeen niet tegen wol, maar Merinowol kan ik wel verdragen. In sommige outdoor winkels in Nederland verkopen ze het merk Icebreaker, maar toen ik in Nieuw Zeeland was, heb ik groot ingeslagen en het naar Nederland laten sturen. Geen idee of je er 50 dagen in kunt lopen zonder dat het gaat stinken. Meestal was ik mijn kleding eerder... ;)
Wat ik er vooral fijn aan vind, is dat het lichtgewicht is, maar toch heel warm. Ook ziet het er mooi uit, wel zo handig aanngezien het oog ook wat wil.

Je kunt Icebreaker via hun site bestellen en op laten sturen, dan moet je alleen wel je maat zeker weten. Voordeel hiervan is dat je de lagere prijs betaalt, omdat de meeste winkels er toch een percentage op zetten.

UV- en Deet-kleding heb ik geen ervaring mee.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

ik heb ook ooit voor atg dit soort kleren getest:

https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... i1668.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Travel is life schreef:Fijn! Gaat het niet weg na meerdere keren wassen? Het is in ieder geval niet goedkoop, maar zo te lezen is het wel geld waard :) Ook als je woestijn ingaat met een UV filter bloes of t-shirt?
Ik heb me er niet in verdiept, maar weggaan na wassen impliceert dat het een anti-UV totstand komt na een chemisch proces. Ik denk, weet niet zeker, dat het gewoon aan het materiaal licht waardoor het anti UV is en dus na wassen intact blijft. Slijtage door dragen/wassen etc lijkt mij wel dat het aantast.

Wat bedoel je met in de woestijn? Of het daar werkt? Is toch niet anders dan andere plekken. Iig voor mij dubbel en dwars waard aangezien ik erg snel verbrand. En als het koud is werkt het ook isolerend als onderkleding :)
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Heb ooit een icebreaker t.shirt gekregen. Ik vind het zeer comfortabel zitten. Het is belangrijk dat hij strak om je lichaam zit dan is hij ook lekker warm. Heb hem deze winter een keer onafgebroken zo'n anderhalve week gedragen en geen klachten gehad van mijn directe omgeving.
Plaats reactie