tips voor Zanzibar?

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

tips voor Zanzibar?

Bericht door bolletjeom »

We hebben een paar dagen op Zanzibar. Heeft er iemand tips?
Geheime mooie strandjes, leuke dingen om te gaan zien/doen

We willen in iedergeval gaan snorkelen en we gaan Stonetown bekijken. Is een kruidentoertje de moeite waard?
Alle tips zijn welkom
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Re: tips voor Zanzibar?

Bericht door elinehoenderdos »

Voor echt authentiek stukje strand op Zanzibar ga je naar Metemwe. Dows overal, vissers in de vroege ochtend, krabben jagers 's avonds en spelende, lokale kindjes op het strand. Geen toerist te vinden en alleen maar rust! Ik zat in Key's. Staat niet in de LP maar ligt naast Muhammeds en is vele malen mooier!!! mooie bungalows, en hoefde niet hard te onderhandelen voor een prijs van 20 dollar per nacht inclusief het lekkerste ontbijt wat je ooit hebt gehad.

Een heel mooi strand, turquois water en witter dan wit strand, vind je aan de andere kant van het eiland in Kendwa (westkust), maar dit vond ik behoorlijk druk en toeristische, masaii krijgers die je schilderen verkopen ed?!?!?

Ligt er dus een beetje aan wat je graag wilt, met de Dala dala ben je overal op het eiland binnen 1,5/2 uur dus je kunt ook slaapplek hoppen natuurlijk!

Als je in stonetown bent moet je 's avonds niet naar een restaurantje gaan, maar wachten tot het donker is en dan naar het waterfront gaan, dan komen de koks die hun tafeltje opzetten en hun bbq aansteken en daar verse vis en nog heel veel meer bereiden. sugarcane sap mmmmm!

Stonetown zelf vond ik niet zo heel leuk, (maar dat kwam omdat ik telkens verdwaalde,hihi) anderen vonden het GEweldig!

(zal binnenkort foto's uploaden in de hostel database, als dat lukt)
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Ik vond Stonetown een grappig stadje met allemaal kleine straatjes en gezelligheid maar het is (of: was twee jaar geleden) er wel een grote bende. Overal ligt vuil op straat, gebouwen zijn slecht onderhouden en dat geeft de stad nogal een treurige aanblik. Maarja, mijn ervaring was al dat je voor de mooie steden niet naar Afrika moet, dus met dat vooroordeel op zak viel het nog best mee. Leuke strandjes vind je vooral aan de oostkust. Wij kwamen terecht in Matemwe, prachtig mooi afgelegen locatie, wat verder van Stonetown maar zeker de moeite van de rit waard. Wij zaten in Nyote beach bungalows, iets duurder maar daar krijg je wel ontbijt en diner van een Italiaanse meesterchef voor. Heerlijk.

Over die kruidentourtjes verschillen de meningen. Wij vonden het wel aardig, anderen in onze tour vonden het tegenvallen. Als je weinig tijd te besteden hebt, zou ik andere keuzes maken. Bijvoorbeeld naar het reuzeschildpaddenpark op een van die eilandjes voor Stonetown... ben de naam even kwijt maar je vind 'm wel in de LP.
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

RVE schreef:Over die kruidentourtjes verschillen de meningen. Wij vonden het wel aardig, anderen in onze tour vonden het tegenvallen. Als je weinig tijd te besteden hebt, zou ik andere keuzes maken. Bijvoorbeeld naar het reuzeschildpaddenpark op een van die eilandjes voor Stonetown... ben de naam even kwijt maar je vind 'm wel in de LP.
Prison Island, zo bleek na bladeren door mijn fotoboek... Maargoed, je hebt er waarschijnlijk niet veel meer aan want je zal al wel terug zijn.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedankt voor de tips.
Ik ben net terug en het was erg leuk!!! Wat is het water daar warm zeg! pffff

We hebben uiteindelijk geen kruidentourtje gedaan omdat we anders geen tijd overhielden om Stonetown te bekijken. We hebben namelijk gekozen om naar Prison island te gaan met die enorme schildpadden en goed snorkelen. al waren de golven aan de hoge kant.
The house of wonders (museum) was het bezoekje waard in stonetown.

We verbleven daarna 2 dagen in Nungwi, in het noorden. ik had ondertussen een oorontsteking en ben niet meegegaan met de snorkeltour naar Mnemba. De anderen vonden het allemaal erg mooi snorkelen daar.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie