Familie wil naar Thailand voor het eerste!!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
pascaline

Familie wil naar Thailand voor het eerste!!

Bericht door pascaline »

Hallo allemaal,

Wij willen volgende jaar 4 weken in July/augustus 2011 met onze kinderen van 16 en 13 jaar voor het eerste één verre reis maken. Behalve Frankrijk (ik ben Française) en Turkije zijn wij nooit zo ver geweest!

Wij hebben besloten om naar Thailand te gaan backpakken!
Ik ben al maanden bezig om uit te zoeken welke route en wat willen wij doen maar ik heb jullie hulp nodig!

1dag: Bangkok om te acclimatiseren - Hotel Grand palace of zo
wij willen een paar tempels bezoeken maar welk?
De Floating markt maar hoe kom jij daar?
En wat kunnen wij nog een meer doen?

Wij willen 2 dagen naar Kanchanaburi om naar de River Kwai te gaan, naar de Waterval Erewan, naar de tijger tempel en nog meer??
Hoe ga jij vanuit Bangkok naar Kanchanaburi? Met de Bus toch?
Hoelang duurt het?
Hebben jullie een leuke Guesthouse en voor welke prijs/nacht?

Wij willen met de Nachttrein van BK naar Chiang Mai en ???
wij willen de olifant bezoeken om hun eten te kunnen geven + in bad doen = dat moeten wij gedurende 2 dagen doen toch? Maar waar is het?

Wij willen de lange nek bezoeken- maar waar is het?

Wij willen de Witte tempel zien - maar waar is het?

Wij willen de zondag markt zien - maar waar is het?

Misschien willen wij een jungle trek doen voor 2 dagen maar waar en bij wie?

Wat kun jij zien / doen in Chiang Rai ?
Hoe kom jij daar vanuit Chiang Mai?
Hebben jullie een leuke Guesthouse en voor welke prijs/nacht in Chiang Mai en Chiang Rai?

Wij willen naar Khao Yai NP omdat ik heb gelezen dat de enige kans is dat wij wilde beesten te kunnen zien als de toekans en misschien zelfs wilde olifanten.
Hoe kom jij daar? Met de Trein? Bus?

De laatste week willen wij op een eiland blijven maar welke eiland in July/Augustus?
Hebben jullie een leuke Guesthouse - Hotel of ??? en voor welke prijs/nacht

Alvast bedankt voor alle informaties die ik kan van jullie krijgen!

Pascaline
:)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Familie wil naar Thailand voor het eerste!!

Bericht door bolletjeom »

1dag: Bangkok om te acclimatiseren - Hotel Grand palace of zo
wij willen een paar tempels bezoeken maar welk?
De Floating markt maar hoe kom jij daar?
En wat kunnen wij nog een meer doen?
je hebt absoluut de eerste dag nodig om te acclimatiseren. Plan dan ook niets. Reserveer alvast accommodatie vooruit voor de eerste nacht. Het gebied rond Ko san Road is leuk. Ook voor de jeugd. Ko san zelf is misschien iets te veel uitgaansgebeuren. Maar dit gebied is wel ideaal omdat veel dingen dichtbij liggen.
De floating markt ligt niet in de stad. je kunt echt overal toertjes boeken. je bent er wel een dag mee kwijt.
Royal palace en een aantal tempels rond de rivier kan je mooi doen in 1 dag. is ook leuk om de rivier over te steken met de bootjes.
Wat je nog meer kunt doen? heeeel veel. je kan wel 2 weken zoet zijn als je wilt....
Wij willen 2 dagen naar Kanchanaburi om naar de River Kwai te gaan, naar de Waterval Erewan, naar de tijger tempel en nog meer??
Hoe ga jij vanuit Bangkok naar Kanchanaburi? Met de Bus toch?
Hoelang duurt het?
Kijk op deze site even in de hosteldatabase. Ik meen dat ik jolly frog ofzo leuk vond. Ik ben er 2 keer geweest. 1 keer gewoon met het openbaar vervoer. hoewel een toeristshuttle veel makkelijker is (overal te boeken) en 1 keer op een toertje. Toertje was erg leuk omdat we id ook langs olifanten gingen en in een drijvend hutje sliepen.
Wij willen met de Nachttrein van BK naar Chiang Mai en ???
wij willen de olifant bezoeken om hun eten te kunnen geven + in bad doen = dat moeten wij gedurende 2 dagen doen toch? Maar waar is het?
Dat zelf in bad doen kan maar zelden. ik kan me zo 1,2,3 geen plek herinneren waar dit kan in Thailand. Ze voederen kan op veel plekken. en kijken hoe ze in bad gaan ook. Halve dag toertjes zijn overal in Chiang mai te regelen.
Wij willen de lange nek bezoeken- maar waar is het?
In de buurt van Chiang mai..... maar of je nu echt wilt gaan kijken naar mensen die tentoongesteld worden in armoedige openluchtmuseums terwijl ze niet eens uit Thailand komen, geen cent van het geld zien, geen rechten hebben en hun paspoort is afgenomen......
Wij willen de Witte tempel zien - maar waar is het?
ten noorden van Chiang Mai. Maar niet echt heel erg dichtbij. Richting Chiang Rai. ik weet niet of er iets georganiseerd wordt die kant op en ook niet hoe je er moet komen met het opennbaar vervoer. ik gok dat je wel een dag kwijt bent als je er heen wilt met het openbaar vervoer. ik weet niet of ik hem daarvoor bijzonder genoeg vind
Wij willen de zondag markt zien - maar waar is het?
DE ??? zondagmarkt??? ik weet niet wat DE markt is maar in Chiang Mai is een zondagsmarkt in het centrum.
Misschien willen wij een jungle trek doen voor 2 dagen maar waar en bij wie?
Keuze genoeg in Chiang mai. Het zijn vaak programma's met olifantrijden, langs een bergvolkdorpje waar de kraampjes met souveniers klaar staan etc. Stel je er dus niet iets authentieks bij voor.
Wil je iets echters ga dan richting Pai of organiseer iets in Chian Rai
Wat kun jij zien / doen in Chiang Rai ?

Niet veel. het echte thailand met weinig toeristen. lekker eten op de nachtmarkt
Hoe kom jij daar vanuit Chiang Mai?
bus
Hebben jullie een leuke Guesthouse en voor welke prijs/nacht in Chiang Mai en Chiang Rai?
Zie hostel database op deze site
Wij willen naar Khao Yai NP omdat ik heb gelezen dat de enige kans is dat wij wilde beesten te kunnen zien als de toekans en misschien zelfs wilde olifanten.
Hoe kom jij daar? Met de Trein? Bus?
lees: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si405.html
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn advies koop een Lonely Planet daar staat al bovengenoemde informatie in. Verder kun je op deze site een hoop info vinden. Verder via google kun je ook een hoop vinden.

gr van Moira
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Zoals gezegd: een Lonely Planet is in jullie geval een waardevolle aanwinst.
De meeste leuke tempels in Bangkok liggen allemaal op wandelafstand bij elkaar, alweer op wandelafstand van Khao San Road in welke buurt je tal van guesthouses en restaurantjes hebt. Daar vindt je ook toeristenbureautjes die je eventueel kan inschakelen om transport te regelen naar Kanchanaburi. Alhoewel je dit natuurlijk ook individueel kan. Die floating market ligt ergens halverwege de trip naar Kanchanaburi en vaak wordt er bij een georganiseerde trip ook halt gehouden bij de hoogste chedi ter wereld (ben de naam even kwijt omdat ik het nu ook weer niet zo geweldig vond).
Na Kanchanaburi kan je eventueel met de bus naar Aythaya, de vroegere hoofdstad van Bangkok, met zijn vele ruïnes van oude tempels. Erg mooi en leuk om daar een fiets te huren. Bij mijn weten passeert hier ook de trein naar Chiang Mai en ligt het dus mooi op je route.
In Chiang Mai is er een lange straat waar je heel wat toeristische bezienswaardigheden hebt van een slangenfarm en vlindertuin met orchideeën tot watervallen en een olifanten opvangcentrum (waar je dus kan zien hoe ze hen wassen). Gemakkelijkste is om een taxi te huren voor jullie vier en een prijs af te spreken voor de hele dag. Laat je echter niet naar winkels brengen, want de chauffeur heeft daar provisie op (en hou deze tip in gedachten voor in heel Thailand).
Langnekken zijn vluchtelingen die uitgebuit worden door de thaise maffia. Je kan ze zien bij de grens met Myanmar in de buurt van Mae Hong Son. Hier worden 'leuke' uitstapjes naar georganiseerd door toeristenbureautjes, maar met een beetje ondernemingszin kan je er ook op eigen houtje geraken met een gehuurde brommer.
Halverwege dit stadje en Chiang Mai, ligt Pai waar je mooi trektochten kan doen. Maar dat gaat ook in de buurt van Chiang Mai alhoewel die erg toeristisch zijn geworden.
Chiang Rai heb ik slechts oppervlakkig gezien en het is lang geleden voor me. Maar in mijn herinnering was het niet zo boeiend.
Voor de keuze van strandvakantie kan je eventueel rekening houden met de moesson. Tijdens onze zomer is het regenseizoen in heel Thailand en de westkust. Maar de oostkust wordt dan even gespaard van het slechte weer, alhoewel dat geen vaste regel meer is sinds het klimaat wereldwijd om zeep is. Zo belandt je ergens op Koh Samui of één van de andere eilanden daar in de buurt.
Thailand is echter altijd leuk bij eender welk weer.
Veel plezier met de voorbereidingen en koop alvast je vliegticket vooraleer de prijzen omhoog gaan.
pascaline

Bericht door pascaline »

Alvast bedankt voor jullie informaties ;)
Ik ga weer proberen om informatie op deze site vinden maar andere tips zijn natuurlijk welcome!
Bedankt
Pascaline
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Nog wat aanvullende info.

Chiang Rai:
Inderdaad in de stad zelf is weinig te doen. De omgeving is echter héél mooi. Bergachtig met koffie en theeplantages. Je kunt in Chiang Rai bijv scooters huren en zelf een dagje touren richting Mae Salong door de prachtige omgeving. Je moet even de stad uit over een drukke weg maar daarna (route staat in Lonely Planet) kom je weinig verkeer of toeristen meer tegen. Goed guesthouse: http://www.baanbuaguesthouse.com

Olifanten wassen kan wel in Pai. Hier kun je een ritje op een olifant maken en daarna de olifant wassen in de rivier. Was écht super leuk om te doen. In Pai (vlakbij Chiang Mai, kom je met minibusje in 3-4 uur) kun je ook een trekking van bijv. 2 dagen boeken. Vraag dan naar het kantoor van Mr. Thing. Dat ligt vlakbij de rivier en is een local die erg goed engels spreekt en goede toertjes aanbiedt.

Kanchanaburi: Apple Guesthouse is erg goed, heeft ook leuke kooklessen met bezoek aan locale markt.

Bangkok: Ga fietsen met Co van Kessel (even googlen). Een ware belevenis en je ziet veel meer van de stad dan wanneer je op eigen houtje gaat. Ik vond dit één van de leukste dingen die ik gedaan heb in thailand en het geld méér dan waard!

groet,
Janneke
bolletjeom
Reisexpert

In Pai (vlakbij Chiang Mai, kom je met minibusje in 3-4 uur)
_O-
jij moet een echte reiziger zijn!!!! "vlakbij" en "3 a 4 uur" in 1 zin...hahaha ^O^

probeer dat in Nederland maar eens uit te leggen aan mensen die niet naar een feestje "kunnen" komen want het is toch al snel meer dan een half uur rijden 8-)

Je hebt trouwens idd gelijk. In Pai heb ik gezien dat je een toertje kon doen met olifanten wassen. het kon alleen niet toen wij er waren omdat de rivier te veel water en dus stroming had.
pascaline

Bericht door pascaline »

Ok naar een heel dag achter te computer gezeten dat zijn de punten die wij willen zien en doen:

[*]1 eerste dag in bangkok - even chillen misschien een paar tempels bekijken
[*]Wij willen de DRIVENDE MARKT van RATCHABURI combineren op weg naar KANCHANABURI met een toertje / toeristshuttle - waar wij willen 2/3 nachten verblijven om de ERAWAN watervallen, de Bridge over de River Kwai, tijger tempels (??).
[*]Daarna terug naar BANGKOK om naar CHIANG MAI met de nachttrein. In CHIANG MAI willen wij 5/6 dagen verblijven om de volgende te zien:
1) Chiang Mai zoo
2) Tijger Kingdom Mae Rim
3) Mae Elephant Camp (misschien gaan wij de 2 dagen cursus boeken)
4)zondagsmarkt

Wij willen de Temple WAT PHRA THAT DOI SUTHEP zien en wij willen vanuit CHIANG MAI met bus naar PAI om daar de Long nek te zien en ??? 1 nacht

Dus wij gaan niet naar CHIANG RAI. :N

Vanuit CHIANG MAI willen wij naar het zuid op een eiland - Per nachttrein of vliegen? graag jullie hulp.

Na 1 week in het zuid chillen willen wij de laatste 3 dagen van ons vakantie in BANGKOK verblijven waar wij het volgende zeker gaan doen: fietstocht met Co van Kessel :P

Is mijn planning een beetje haalbaar en genoeg? Wij willen 4 weken blijven.

Ook iets dat wij misschien gaan doen is met EMIRATES AIRLINES vertrekken vanuit Dusseldorf naar Bangkok maar met overstap in DUBAI - en dus willen wij 1 nacht blijven in DUBAI. :Y
bolletjeom
Reisexpert

ik kan me de rit naar Pai nog goed herinneren. Ik kwam groen uit de bus. Prachtig mooie bergrit maar als je gevoelig bent voor wagenziekte is 4 uur slingeren heel lang! Waneer je halverwege de dag aankomt ga je het waarschijnlijk niet meer voor elkaar krijgen om de longneks te zien. (Ik ben er overigens vrij zeker van dat die ook niet echt in de buurt van Pai zitten. Ik weet nog wel een longneck plek in de buurt van de witte tempel richting Chiang Rai trouwens)
Je hebt de hele volgende dag nodig als je iets wilt ondernemen. De dag erna zou je dan weer terug kunnen naar Chiang Mai. Pai is dus 2 nachten.

Emirates is cool!! beste luchtvaartmaatschappij (ok, singapore airlines is ook heel goed). Zeker doen een dagje stoppen in Dubai
wendyjol

Bericht door wendyjol »

Hoi Pascaline,

Wij gaan aankomende zomer voor de tweede keer naar Thailand (met onze kinderen van 15 en 17). Wij vliegen deze keer trouwens ook met Emirates (vanuit Hamburg) en blijven 1 dagje in Dubai op de heenreis.

De eerste keer dat wij gingen waren onze kinderen 11 en 13. Wij hebben toen ook zelf alles geregeld en gereisd met het openbaar vervoer. Ook wij hadden toen 4 weken.

Ons schema was toen als volgt:

dag 1 en 2 naar Bangkok. We sliepen in het Prince Palace hotel.
dag 3 Naar het Grand Palace, Wat Phra Kaeo en Wat Po
dag 4 Fietsen door Bangkok (niet met Co van Kessel, maar met André Breuer www.bangkokbiking.com)
dag 5 Naar het MKB shopping Center en boottocht door de Khlongs (aanrader!). Ook nog naar de Wat Arun.
Dag 6 Met de bus naar Kanchanaburi. Overnachtingen in de Jolly Frog. Erg leuk!
Dag 7 Op eigen gelegenheid naar de begraafplaatsen. Met een tour (geboekt bij Jolly Frog) naar de tijgertempel
Dag 8 Met een tour (ook geboekt bij Jolly Frog) naar de Erawan watervallen, Hellfire Pass en Bridge over the river Kwai
Dag 9 Met de bus naar Ayuthaya (Ayothaya hotel, niet super, maar goede locatie)
Dag 10 Met gehuurde fietsen de tempels van Ayuthaya bekeken
Dag 11 Naar het Khao Yai NP met de trein (naar Pak Chong). Slapen en tour bij Greenleaf
Dag 12 Bezoek Khao Yai NP
Dag 13 Met de trein terug naar Ayatthaya en daar de nachttrein naar Chiang Mai
Dag 14 Rustig dagje Chiang Mai, diverse tempels en nachtmarkt
Dag 15 Doi Suthep. Bij een lokaal bureau 2 daagse tour geboekt
Dag 16 Rustig dagje Chiang Mai
Dag 17 Chiang Mai Zoo
Dag 18 Tour. Olifanten rit, varen bamboo vlot, wandeltocht door de jungle en overnachting in bergdorp
Dag 19 Tour. Long necks, caves, slangenfarm, apen trainingscentrum
Dag 20 Vlucht naar Bangkok en nachttrein naar Chumpon
Dag 21 Boot naar Koh Tao tot en met dag 27 gesnorkeld, gekayakd, gedoken etc.
Dag 28 naar Koh Samui, vliegtuig naar Bangkok en terug naar NL

Ik ben ooit begonnen met een verslag on line (http://thailand2006verslag.web-log.nl) nooit afgemaakt...

Misschien heb je hier iets aan.

Groeten
Wendy
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Makkelijk zeg als je zo'n mooi schema in de schoot geworpen krijgt.
Als je dit volgt, krijg je een mooie indruk van Thailand ^O^

Ik heb ooit een topic met foto's gemaakt over Dubai, maar ik vind het niet terug.
Meningen zijn verdeeld over Dubai. Ik vind het een 'must see'. Maar na 1 dag heb je het wel gehad, tenzij je de stad verlaat, wat ik niet heb gedaan. Enkel het oude en het nieuwe gedeelte. Het is er erg heet met temperaturen rond de 40°C. Een taxi is dan wel duur, maar zijn geld waard vanwege de airco.
Van Bastakia wijk tot de Creek kan je al wandelend doen. Je passeert dan het museum, oude souks, een indisch straatje en tempel, en komt zo bij de rivier waar je met een abra over kan.
Naar Burj Al Arab zijn we met de taxi geweest. Dit ligt naast Madinat Jumeirah Beach Hotel. Deze laatste is wel erg toeristisch, maar een mooie afsluiter mét airco. Onderweg met de taxi zie je heel wat bekende gebouwen.
pascaline

Bericht door pascaline »

Hallo Wendy!
Helemaal top! maar jammer dat jij gestopt ben met schrijven omdat ik was helemaal in jouw verhaal gedoken!
Ik ben heel benieuwd naar de vervolg hoor! :P
Gr. Pascaline
wendyjol

Bericht door wendyjol »

kohraya schreef:Makkelijk zeg als je zo'n mooi schema in de schoot geworpen krijgt.
Als je dit volgt, krijg je een mooie indruk van Thailand ^O^
Dank je!

Ik ben benieuwd naar jouw foto's van Dubai. Ook wij hebben maar 1 dag. We komen 's avonds 11 uur aan. Mijn idee is om dan een hotel in de buurt van het vliegveld te nemen. Slapen en de volgende ochtend vroeg op.
Zondags dan de must sees van Dubai bekijken en rond 23.00 vliegen we door.

Op het lijstje staan in ieder geval de soukhs en het hoogste gebouw ter wereld.

Nog meer tips?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Het topic over Dubai is spoorloos verdwenen, dus heb ik het opnieuw gemaakt.
Je vindt het hier terug: een-dagje-dubai-in-foto-s-t4044.html
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

bolletjeom schreef:
In Pai (vlakbij Chiang Mai, kom je met minibusje in 3-4 uur)
_O-
jij moet een echte reiziger zijn!!!! "vlakbij" en "3 a 4 uur" in 1 zin...hahaha ^O^probeer dat in Nederland maar eens uit te leggen aan mensen die niet naar een feestje "kunnen" komen want het is toch al snel meer dan een half uur rijden 8-)

HAHA, Ja ik snap die nederlanders niet, ik vind Parijs nog wel dichtbij. Ook altijd leuk om aan locals uit te leggen dat je bij ons wel 100km per uur kunt afleggen (zonder files en sneeuw dan wel...). Hoe dan ook Pai is 'vlakbij' Chiang Mai. De weg is mooi maar kronkelig, koop in nederland reistabletjes (in zo'n gele verpakking) die helpen erg goed.

Nog één tip: Plan je vakantie niet te vol. Wanneer je 4 weken lang iedere dag iets 'moet' doen wordt het veel te druk. Plan tijd in voor een beetje relaxen, rondstruinen en onverwachte uitstapjes. Want ter plekke hoor je wellicht van andere reizigers leuke tips of zie je andere interessante dingen waardoor je eigenlijk wel langer had willen blijven. Dus zorg voor wat flexibiliteit in je reisschema.
Plaats reactie