NL kroegen Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
johanvanstein

NL kroegen Cambodja

Bericht door johanvanstein »

Steeds meer in Azie komen NL toeristen en steeds vaker worden er NL kroegen geopend, of NL horeca ondernemers openen restaurants e.d. in het buitenland. In hoeverre is dit in de grote steden van Cambodja?
Dexter
Reisexpert

Re: NL kroegen Cambodja

Bericht door Dexter »

Verderfelijk dit, echt cultureel verdorven!
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ben ze gelukkig niet tegen gekomen, denk niet dat ze er zijn...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ken ze niet en ik hoop HEEEEEEL erg dat dit zo blijft.
(dus als je van plan was om een kroeg te beginnen....please don't!)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

heb ze niet gezien. siem reap barst wel van de kroegen, waarvan best wat ook door buitenlanders beheerd. in PP kan je ook goed uitgaan, juist in lokale kroegen/clubs waar geen toeristen komen. lekker uitgaan dus terwijl je nog steeds cultuur aan t proeven bent, prima toch?
Bij NL kroeg krijg ik echt schrikbeelden van ajax tshirts en heeele lompe mensen ( sorry voor alle vooroordelen :@ )
amassakoul
johanvanstein

Dexter schreef:Verderfelijk dit, echt cultureel verdorven!

ach tis maar net hoe je het bekijkt, ben een essay aan het schrijven over NL'rs als horeca ondernemers in het buitenland..
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

...die veracht worden door de lokale Spaanse en Griekse bewoners welke hun eilandje/stadje in een decennium zien afglijden naar één grote pauperbende, om vervolgens ermee achtergelaten te worden omdat het circus zich verplaats naar het volgende nog niet verpestte eilandje/stadje omdat het not done is om nú nog naar eerder genoemde eilandjes/stadjes te gaan?

ben benieuwd naar je essay... :)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Jahoor ik ben in Phom Phenh een nederlander tegengekomen die een restaurant heeft. Ik heb hem ontmoet omdat we hebben gegeten in zijn restaurant. Hij zit bij het water en heeft een erg mooi restaurant. Hij verkoopt geen snacks van NL maar heeft wel heerlijk andere dingen op het menu.
Daarnaast weet ik nog iemand in Sihanoukville die een geusthouse heeft met een restaurant waar je wel wat NL eten kunt krijgen.

gr van Moira
johanvanstein

Moira schreef:Hallo,

Jahoor ik ben in Phom Phenh een nederlander tegengekomen die een restaurant heeft. Ik heb hem ontmoet omdat we hebben gegeten in zijn restaurant. Hij zit bij het water en heeft een erg mooi restaurant. Hij verkoopt geen snacks van NL maar heeft wel heerlijk andere dingen op het menu.
Daarnaast weet ik nog iemand in Sihanoukville die een geusthouse heeft met een restaurant waar je wel wat NL eten kunt krijgen.

gr van Moira

dankjewel Moira, hier heb ik wat aan :)

Kun je de Nederlander die in PP een restaurant heeft wat meer specificeren, dus ongeveer de locatie? of website van restaurant???

mvg
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

johanvanstein schreef:Steeds meer in Azie komen NL toeristen en steeds vaker worden er NL kroegen geopend, of NL horeca ondernemers openen restaurants e.d. in het buitenland. In hoeverre is dit in de grote steden van Cambodja?
Weet je dat er, na Phnom-Penh, geen grote steden zijn in Cambodja?
En dat het soort toeristen dat naar Cambodja gaat, niet naar daar gaat om in een kroeg te liggen maar om wat cultuur op te snuiven? Dat je het meeste cultuur vindt bij de eetkraampjes langs straat? Die dus geen website hebben?
Natuurlijk zullen er wel enkele nederlanders zijn die mikken op een ander publiek (de cultuurbarbaren), maar daar zijn er op dit forum niet zo veel van.
Ik twijfel er echter niet aan dat het resultaat van je essay wél boeiend zal zijn. Vooral omdat je een land hebt uitgekozen dat niet zo voor de hand ligt.
Veel succes dus met het inwinnen van de nodige info, want dat lijkt me een moeilijke klus ^O^
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

johanvanstein schreef:

ach tis maar net hoe je het bekijkt, ben een essay aan het schrijven over NL'rs als horeca ondernemers in het buitenland..
Waarom dan in godsnaam Cambodja? Kun je beter Bolivia nemen. Daar zijn een paar heel bekende. 1. Joyride, Sucre. Echt goeie tent, en op NL dingen op de menukaart na niet zo heel erg Nederlands hoor. 2. Sol y Luna, La Paz. Vind ik persoonlijk wat minder, maar niet onaardig.
johanvanstein

kohraya schreef:
johanvanstein schreef:Steeds meer in Azie komen NL toeristen en steeds vaker worden er NL kroegen geopend, of NL horeca ondernemers openen restaurants e.d. in het buitenland. In hoeverre is dit in de grote steden van Cambodja?
Weet je dat er, na Phnom-Penh, geen grote steden zijn in Cambodja?
En dat het soort toeristen dat naar Cambodja gaat, niet naar daar gaat om in een kroeg te liggen maar om wat cultuur op te snuiven? Dat je het meeste cultuur vindt bij de eetkraampjes langs straat? Die dus geen website hebben?
Natuurlijk zullen er wel enkele nederlanders zijn die mikken op een ander publiek (de cultuurbarbaren), maar daar zijn er op dit forum niet zo veel van.
Ik twijfel er echter niet aan dat het resultaat van je essay wél boeiend zal zijn. Vooral omdat je een land hebt uitgekozen dat niet zo voor de hand ligt.
Veel succes dus met het inwinnen van de nodige info, want dat lijkt me een moeilijke klus ^O^
tnx voor de zinnige opmerking :) heb ik tenminste wat aan i.p.v. dat zinloze geblame terwijl mensen niet eens weten waarom ik deze vraag stel :) Ik zal even wat verder zoeken nog heb inmiddels contact gehad met de cambodjaanse ambassade
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als je geen "zinloos geblame" wil dan had je misschien beter gelijk uit kunnen leggen wat de reden van je vraag was.

Misschien is het boeiend voor je essay om te weten hoe een hoop reizigers denken over Nederland-kroegen.
Dat een Nederlander in het buitenland een kroeg of restaurant begint is nog tot daar aan toe maar ik denk dat ik namens het merendeel van de zelfstandige reizigers praat als ik zeg dat vrij weinig mensen er op zitten te wachten dat ook werkelijk te merken.

De beste kroegen/restaurants/hostels van westerse eigenaren zijn de plekken waarop je dat nauwelijks merkt.
Ik heb oa in Thailand een paar nederlandkroegen en guesthouses gezien en hoewel ik na maanden reizen best een kroket had willen proberen werd ik toch verdrietig toen ik binnen stapte en daar de Telegraaf naast de Story zag liggen....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Nee sorry ik kan je er niet aan helpen ik geloof ook niet dat hij een website heeft. Ik vond via google dit wel misschien heb je hier wat aan http://www.frizz-restaurant.com/nl/

gr van Moira
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

El Niño schreef:
johanvanstein schreef:
Waarom dan in godsnaam Cambodja?
Je denkt niet gelijk aan de culinaire keuken maar aan hele andere dingen die Westerse (mannen) erheen trekt..
Plaats reactie