backpack/koffer/tas op wieltjes
backpack/koffer/tas op wieltjes
hallo,
Volgende maand vertrek ik voor 2 a 3 maanden naar azie.
en ik moet nog een backpack aanschaffen.
Een vriendin van me, die op dit moment in australie rondreist, zegt dat een backpack niet echt handig is en dat ze wou dat
ze iets op wieltjes had genomen.
wat is nu het handigst? ik ga geen echte 'trektochten' maken maar meer van stad/plaats/dorp naar de volgende en zodra ik aankom mn spullen ergens droppen. (lijkt mij het makkelijkste reizen)
is het dan handiger een backpack te hebben? (een koffer lijkt me maar plomp en zwaar)
of misschien een grote tas op wieltjes met van die grote handvaten? (als ik dan een trap op moet dan kan ik m alsnog even
onhandig op mn rug slingeren, maar dat is dan toch maar kort.
graag jullie tips/ervaringen?!
Volgende maand vertrek ik voor 2 a 3 maanden naar azie.
en ik moet nog een backpack aanschaffen.
Een vriendin van me, die op dit moment in australie rondreist, zegt dat een backpack niet echt handig is en dat ze wou dat
ze iets op wieltjes had genomen.
wat is nu het handigst? ik ga geen echte 'trektochten' maken maar meer van stad/plaats/dorp naar de volgende en zodra ik aankom mn spullen ergens droppen. (lijkt mij het makkelijkste reizen)
is het dan handiger een backpack te hebben? (een koffer lijkt me maar plomp en zwaar)
of misschien een grote tas op wieltjes met van die grote handvaten? (als ik dan een trap op moet dan kan ik m alsnog even
onhandig op mn rug slingeren, maar dat is dan toch maar kort.
graag jullie tips/ervaringen?!
Re: backpack/koffer/tas op wieltjes
Wat het fijnste is is persoonlijk zo heb ik wel gemerkt aan eerdere vragen in het forum. Maar er zijn een aantal opties. De koffer de backpack en de wheeler. Allemaal geschikte dingen om mee op reis te nemen, maar wat je het fijnste vind of wat het fijnste is blijft lastig.
In Thailand is het volgens mij nog prima te doen met een (rol)koffer, maar in andere landen lijkt het me weer wat lastiger.
In Thailand is het volgens mij nog prima te doen met een (rol)koffer, maar in andere landen lijkt het me weer wat lastiger.
- bolletjeom
- Reisexpert
als je het openbaar vervoer wilt gebruiken is een rugzak toch wel fijn. In een half rijdende bus springen gaat niet echt met een koffer. ook als je bijvoorbeeld in Laos 2 dagen de rivier af wilt zakken met de boot zal je dat de rivierover op moeten. Ik vind mensen die dat proberen te doen met een rolkoffer altijd erg grappig. Ook trappen op in een hostel is veel makkelijker met een rugzak op.
Met een rugzak op heb je altijd je handen vrij....voor bijvoorbeeld je dagrugzak.
Met een rugzak op heb je altijd je handen vrij....voor bijvoorbeeld je dagrugzak.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben zelf nog steeds heel happy met mijn Berghaus Mule, een reistas die je ook voor kortere stukken als rugzak kan dragen. je moet er geen trektochten mee gaan doen, maar tot zeg een kwartier lopen is geen enkel probleem. Groter (100 liter) en toegankelijker dan een echte rugzak, ook niet zoveel losse bandjes en riempjes die altijd maar overal achter blijven haken (en mede daardoor ook oerdegelijk), maar wel het draaggemak (in Japan over drukke stations rennen om toch nog net een trein te halen was geen enkel probleem). Het enige waar ik achteraf spijt van heb is, je raad het al, dat ik niet de iets duurdere versie met wieltjes heb gekozen...

(maar wel absoluut waar)
bolletjeom schreef:Met een rugzak op heb je altijd je handen vrij....voor bijvoorbeeld je dagrugzak.

(maar wel absoluut waar)
bedankt voor jullie tips en snelle reacties!
ik bedoel dus ook eigelijk n (weekend) tas met wieltjes!
ik heb n gewone zonder wieltjes en als ik ergens n trap op moest dan deed ik de 2 handvaten om mn armen
zodat ik m als rugzak kon dragen!
t zal er waarschijnlijk altijd heel knullig hebben uitgezien maar ik denk dat zo n tas misschien heel handig is
vanwege de wieltjes!
ik ben ook zeker niet van plan om hem veel langer als n kwartier te dragen (ik mag hopen dat ik dan wel boven ben
)
en anders kan ik m rollen.
heeft er iemand ervaring met het rondreizen met zo n soort tas?
of raden jullie me het allemaal af?
ik bedoel dus ook eigelijk n (weekend) tas met wieltjes!
ik heb n gewone zonder wieltjes en als ik ergens n trap op moest dan deed ik de 2 handvaten om mn armen
zodat ik m als rugzak kon dragen!
t zal er waarschijnlijk altijd heel knullig hebben uitgezien maar ik denk dat zo n tas misschien heel handig is
vanwege de wieltjes!
ik ben ook zeker niet van plan om hem veel langer als n kwartier te dragen (ik mag hopen dat ik dan wel boven ben

en anders kan ik m rollen.
heeft er iemand ervaring met het rondreizen met zo n soort tas?
of raden jullie me het allemaal af?