Help, Foto's gezocht van......
- bolletjeom
- Reisexpert
Help, Foto's gezocht van......
Around The globe is voor de vernieuwde site op zoek naar mooie foto's om oa te gebruiken bij Nieuws berichten.
Deze foto's worden dan opgenomen in onze database en gebruikt bij relevante Nieuws Artikelen. We plaatsen dit verzoekje omdat we zelf niet van alle veelvoorkomende onderwerpen foto's hebben en het leuk vinden om overal een mooie foto bij te plaatsen. Wanneer je een foto ter beschikking stelt geef je ons dus het gebruiksrecht.
Foto's waar we nu in eerste instantie naar opzoek zijn:
- Foto's van vlaggen van landen
- Storm en/of regen, noodweer
- Overstroming
- lawines (modder. sneeuw)
- (bos) Branden
- Bommeldingen
- Geld, stappeltje biljetten of muntjes etc
- Gevangenis. boef of iets dergelijks
- Dokter, Ziekenhuis of iets dergelijks
- Militairen
- Ongelukken (klinkt niet fijn maar toch regelmatig een foto van nodig, het liefst iets algemeens)
- Politie, politie auto's, Brandweer of ambulance
- Paspoort
- bossen, bergen, rivieren
- treinen, bussen, cruiseschepen of andere boten
- begraafplaats, gedenksteen of iets anders gepasts dat we bij een sterfgeval of doodstraf kunnen plaatsen
- handbagage of koffers.
Je hoeft de omschrijving niet te nauw te nemen. Een foto van een palmboom die bijna plat waait kan bijvoorbeeld prima als stormfoto.
Heb je een foto waarvan je denkt dat ie geschikt is dan mag je die sturen naar rudi@aroundtheglobe.nl
alvast heel erg bedankt.
Deze foto's worden dan opgenomen in onze database en gebruikt bij relevante Nieuws Artikelen. We plaatsen dit verzoekje omdat we zelf niet van alle veelvoorkomende onderwerpen foto's hebben en het leuk vinden om overal een mooie foto bij te plaatsen. Wanneer je een foto ter beschikking stelt geef je ons dus het gebruiksrecht.
Foto's waar we nu in eerste instantie naar opzoek zijn:
- Foto's van vlaggen van landen
- Storm en/of regen, noodweer
- Overstroming
- lawines (modder. sneeuw)
- (bos) Branden
- Bommeldingen
- Geld, stappeltje biljetten of muntjes etc
- Gevangenis. boef of iets dergelijks
- Dokter, Ziekenhuis of iets dergelijks
- Militairen
- Ongelukken (klinkt niet fijn maar toch regelmatig een foto van nodig, het liefst iets algemeens)
- Politie, politie auto's, Brandweer of ambulance
- Paspoort
- bossen, bergen, rivieren
- treinen, bussen, cruiseschepen of andere boten
- begraafplaats, gedenksteen of iets anders gepasts dat we bij een sterfgeval of doodstraf kunnen plaatsen
- handbagage of koffers.
Je hoeft de omschrijving niet te nauw te nemen. Een foto van een palmboom die bijna plat waait kan bijvoorbeeld prima als stormfoto.
Heb je een foto waarvan je denkt dat ie geschikt is dan mag je die sturen naar rudi@aroundtheglobe.nl
alvast heel erg bedankt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Help, Foto's gezocht van......
heb wel een aantal maar daar kan ik nu niet bij komen want ze zijn in nl en ik in nz!!
sorry maar zal het op mijn to do list schrijven voor nl.
sorry maar zal het op mijn to do list schrijven voor nl.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb in mijn mailbox foto's mogen ontvangen van oa aardbevingen (goed bruikbare foto's!) en regen (meer is altijd welkom).
Arda, Bedankt!
@Ron, ik zie ze wel verschijnenen als je er bij kunt
Arda, Bedankt!
@Ron, ik zie ze wel verschijnenen als je er bij kunt
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
mocht je foto's van nieuw zeeland nodig hebben trouwens, laat me even weten, daar kan ik wel bij.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben toevallig net bezig met het plaatsen van foto's bij de reisinformatie van N-Z
ik zoek nog een goede foto van:
Een leuk hostel
een mooie inwoner
iets met post, of internet of gsm
wijnen
arrow town
Arthurs pass
auckland
christchurch
doubtfull sound
Kerikeri
Oamaru
Wanganui
Wellington
auckland zoo
bungyjump
burried village
dartriver safari
duiken
gletsjer
pinguin
Tongariro
zorbing
en een foto van een locale bus
let er even op bij het uitzoeken van je foto's dat het platliggende foto's zijn en dat ik ongeveer de helft van de boven en onderkant moet afsnijden. dus hoe minder close-up hoe beter
alvast bedankt!
ik zoek nog een goede foto van:
Een leuk hostel
een mooie inwoner
iets met post, of internet of gsm
wijnen
arrow town
Arthurs pass
auckland
christchurch
doubtfull sound
Kerikeri
Oamaru
Wanganui
Wellington
auckland zoo
bungyjump
burried village
dartriver safari
duiken
gletsjer
pinguin
Tongariro
zorbing
en een foto van een locale bus
let er even op bij het uitzoeken van je foto's dat het platliggende foto's zijn en dat ik ongeveer de helft van de boven en onderkant moet afsnijden. dus hoe minder close-up hoe beter
alvast bedankt!
rudi, je weet ongeveer welke landen ik heb bezocht, dus als je meer foto's nodig hebt....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
@jenny
Bedankt voor de foto's die je me tot nu toe hebt gezonden. Ik zal je zeker benaderen voor foto's van landen waar we nog wat materiaal kunnen gebruiken!
Bedankt voor de foto's die je me tot nu toe hebt gezonden. Ik zal je zeker benaderen voor foto's van landen waar we nog wat materiaal kunnen gebruiken!
@Rudi: misschien kan ik nog met wat algemene plaatjes helpen en anders met die van NZ. Zal kijken als ik thuis ben.
- bolletjeom
- Reisexpert
Ron, Arda, Nanneke en Jenny alvast bedankt voor het inzenden van foto's!
Helaas zitten er een paar goede foto's bij die toch niet bruikbaar zijn. Voor mensen die me nog iets willen toesturen:
-Alleen liggende foto's
-minimale breedte 630 dus misschien meesturen als bestand met hotmail en niet als foto.
-En ik moet er een deel uitsnijden waardoor ongeveer de helft van de foto verloren gaat. Maar dat is iets waar ik zelf wel naar kijk maar misschien de reden waarom je een mooie foto van jezelf nooit meer tegen gaat komen op ATG
(sorry)
De moeilijkste is om goede foto's te vinden van Regen, Wind, Storm en andere natuurrampen. Ik heb heel wat foto's van regen en storm maar het komt toch allemaal niet zo krachtig over als je soms hoopt.
Dus als iemand daar nog iets van heeft liggen.....
Helaas zitten er een paar goede foto's bij die toch niet bruikbaar zijn. Voor mensen die me nog iets willen toesturen:
-Alleen liggende foto's
-minimale breedte 630 dus misschien meesturen als bestand met hotmail en niet als foto.
-En ik moet er een deel uitsnijden waardoor ongeveer de helft van de foto verloren gaat. Maar dat is iets waar ik zelf wel naar kijk maar misschien de reden waarom je een mooie foto van jezelf nooit meer tegen gaat komen op ATG

De moeilijkste is om goede foto's te vinden van Regen, Wind, Storm en andere natuurrampen. Ik heb heel wat foto's van regen en storm maar het komt toch allemaal niet zo krachtig over als je soms hoopt.
Dus als iemand daar nog iets van heeft liggen.....
Vraagje aan Rudi en Erik: waarom kiezen jullie ervoor om foto's te plaatsen in een afwijkend formaat?bolletjeom schreef:-En ik moet er een deel uitsnijden waardoor ongeveer de helft van de foto verloren gaat. Maar dat is iets waar ik zelf wel naar kijk maar misschien de reden waarom je een mooie foto van jezelf nooit meer tegen gaat komen op ATG(sorry)
Ik ben iemand die over het algemeen zo dicht mogelijk op mijn onderwerp gaat zitten. Kohraya doet dat ook (iets minder dan ik), en zo lopen er meer fotografen rond. Verder snijden betekent al snel dat iemands armen en benen van de foto afvallen, en foto's worden daar niet mooier van. Maak je het jezelf nu niet onnodig moeilijk en neem je in sommige gevallen nu geen genoegen met minder? (Voor alle duidelijkheid: het kan me niet schelen of jullie mijn foto's wel of niet willen gebruiken, elders krijg ik wel geld ervoor

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wanneer je de volledige afmetingen van de foto gebruikt nemen ze te veel plaats in, daarom worden ze gesneden. Nadeel is dat veel foto's af vallen, voordeel is dat het niet al te veel ruimte in neemt.
Verder kunnen de foto's ook voor andere plaatsen gebruikt worden, maar we(lees tikva en rudi) zijn nu toevallig bezig met de reissectie waar foto's worden uitgesneden.
Ook voor de promo op de homepage kunnen we de foto's goed gebruiken. Maar zoals rudi idd aangeeft wel alleen liggende.
Verder kunnen de foto's ook voor andere plaatsen gebruikt worden, maar we(lees tikva en rudi) zijn nu toevallig bezig met de reissectie waar foto's worden uitgesneden.
Ook voor de promo op de homepage kunnen we de foto's goed gebruiken. Maar zoals rudi idd aangeeft wel alleen liggende.
- bolletjeom
- Reisexpert
Voor de sectie "Reisinfo Australië" zoek ik nog goede foto's van
- een mooi hostel
- stage
- werk
- Litchfield NP
- Great keppel Island
- Kings canyon
- whitsunday islands
- bier
- gsm of telefoneren
- een mooi hostel
- stage
- werk
- Litchfield NP
- Great keppel Island
- Kings canyon
- whitsunday islands
- bier
- gsm of telefoneren
Ik zoek ook nog voor nieuws een foto van mensen die carnaval aan het vieren zijn. Liefst in rio of zoiets 

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Voor OZ kan ik kijken naar bier, Kings Canyon en Aboriginal. Wordt vervolgd...
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb eventueel haloween kinderen in belize.... ?!?!