juli 2010, welk eiland Oostkust Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ikkes
Reiziger

juli 2010, welk eiland Oostkust Maleisië

Bericht door Ikkes »

Hoi,

Wij twee volwassenen, twee kinderen (9 en 12) gaan drie weken naar Borneo en willen daarna nog een paar dagen zon, zee, strand, snorkelen en eventueel een duikje.
De eilanden bij Borneo zijn stukken duurder, dus vallen in principe af.
De westkant van het schiereiland valt volgens mij af vanwege de moesson. Blijft over oostkant en dan is er genoeg keus, maar we komen er niet uit.

Perhentian lijkt ons te toeristisch, Tioman ook. Redang..... mwah heeft een vliegveld dus in onze optiek druk.......
Wie heeft er ervaringen??
We zoeken dus eigenlijk een eilandje met een niet te groot accommodatie, zo min mogelijk toeristen, hoeft niet luxe, maar schoon is toch wel prettig. Snorkelgelegenheid is een must, het liefst vanaf het strand en een duikje zou leuk zijn, maar hoeft niet persé.

Bedankt!!
wonka

Re: juli 2010, welk eiland Oostkust Maleisië

Bericht door wonka »

Juli 2009 zijn na een trip door Borneo een aantal dagen op de Perhentians geweest. Dit is inderdaad erg toeristisch. Maar we hebben ook een paar dagen op Kapas Island gezeten. Klein eiland, relaxed, mooi snorkelen rondom het eiland. Een nederlands stel heeft daar een aantal bugalows die prima zijn, met een eigen prive strandje en heerlijk eten. Even googelen op Pulau Kapas en de naam van bungalow is iets met turtle.. weet het niet precies meer.
Have fun!
Ikkes
Reiziger

Re: juli 2010, welk eiland Oostkust Maleisië

Bericht door Ikkes »

Hoi Wonka,

Bedankt voor je reactie. We hebben inmiddels de knoop doorgehakt en gaan bijna naar Kapas, nl. Pulau Gemia, dat ligt er zo ongeveer naast!!

Nu zijn we op zoek naar iets leuks in Kota Kinabalu...................... dus als je daar nog een tip voor hebt, dan houd ik me aanbevolen.
Plaats reactie