Keulen-Polen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Keulen-Polen

Bericht door menasil »

Van de zomer zal ik vanaf Keulen/Bonn vliegen naar Kraków om, na aantal dagen in deze stad te zijn geweest, door te gaan naar Zakopane en uiteindelijk naar Warszawa om van daaruit weer terug te vliegen naar Keulen/Bonn. Inmiddels al flink wat rondgeneusd op internet maar heb toch nog even wat vraagjes...

Zo zal ik in Keulen zowel op de heen als terugweg een nachtje blijven. Op de heenweg vlieg ik nl om 9:20 en op de terugweg land ik rond 17:30. Op zich kan ik dan nog naar NL toe maar stel je hebt vertraging dan zit je alsnog dus wil er ook nog twee dagen Keulen aan vast plakken. Ik ben er al eens een dagje geweest maar heb toch nog dingen die ik graag wil zien.

Heb al wat rondgekeken naar Hostels maar kom er niet helemaal uit en twijfel nogal dus zijn er mensen die tips hebben voor een hostel in Keulen?

Verder zijn accommodatie tips voor Warszawa ook welkom :) En vroeg ik mij af of er mensen zijn die een georganiseerde tour hebben gedaan naar oa Auschwitz vanuit Kraków en waar ze deze geboekt hebben. Via internet zie je er zoveel maar ook veel die eerst 1,5 uur langs allemaal hotels gaan om mensen op te pikken en dat zie ik niet zitten ;)
myrte
Wereldreiziger

Re: Keulen-Polen

Bericht door myrte »

Wat betreft Auschwitz: Ik weet niet wat de reden is dat je een georganiseerde toer wilt (gezelschap, gids, iets anders), maar je kunt er ook prima komen met busjes die vanaf het busstation in Krakau vertrekken. Vanaf Auschwitz gaat er een (gratis) bus naar Birkenau. Vooral Auschwitz zelf heeft heel veel informatie op borden staan, en veel 'tentoonstellingen'. Birkenau heeft dat veeeel minder. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik na bezoek aan Auschwitz in Birkenau ook geen details meer hoefde te weten.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/po ... si678.html

Een tour is handig, vonden wij. Openbaar vervoer kan blijkbaar ook maar was ons toen niet helemaal duidelijk. Tijdens de toer zaten we niet echt vast in een groep. Wel hadden we een goede gids die in mijn ogen echt een toegevoegde waarde had.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@bolletjeom: Ah, die tour klinkt goed! :) dank je voor de info.

@Myrte: Naast een gids, vind ik het ook fijner om iets georganiseerd te doen. Aangezien ik alleen zal reizen en Auschwitz lijkt me prettiger in een groep dan geheel alleen.
Plaats reactie