Hoe naar Zuid-Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
hariejak
Reisexpert

Hoe naar Zuid-Amerika?

Bericht door hariejak »

hallo

ik kwam er achter dat een Round The World ticket met een bestemming in Zuid-Amerika behoorlijk veel duurder is dan een ticket zonder Zuid-Amerika.

nu vroeg ik me af of er goedkope manieren zijn om in Zuid-Amerika te komen.
Heeft iemand ervaring met vliegen naar welk land dan ook in Zuid-Amerika vanuit de Verenigde staten?
Want dat kan ik wel opnemen in een RTW ticket

ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Vanuit Europa kan ik mijn weg wel vinden maar vanaf hier is het ook niet echt goedkoop vliegen.

iedere andere hint is ook welkom!
Misschien moet ik wel via de antillen ? of via midden-Amerika?
allemaal geen straf want tijd heb ik genoeg!

gr jeroen
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: hoe naar Zuid-Amerika?

Bericht door Sjaak »

met deze vragen kun je terecht bij kilroytravel.com.

ik was voor een vliegticket 1150 incl alles kwijt. ik vloog op quito en dikke 3 maanden later via buenos aires terug.
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Sjaak

is dat voor een open retour ticket???
dus 1 vlucht naar Zuid Amerika en 1 vlucht terug?
of lees ik dat verkeerd.
Met welke maatschappij vloog je?

Want dat vind ik erg veel geld. ( als je weet dat een RTW met een stop in de USA goedkoper is)

ik ben benieuwd

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Ja, ik mocht het ticket veranderen.
En ja, dat is het bedrag heen en terug en omdat je langer dan 3 maanden gaat is het iets duurder dan normaal. Ook aankomen in quito en vertrekken van b. Aires is duurder dan bijv. aankomen en vertrekken in B. Aires.

Ik vloog met iberia.
Persoonlijk vind ik het niet duur, inclusief belasting en annuleringsverzekering.
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

ooohhhh, ik begin gelukkig te worden en wilde dat even met jullie delen! :)

wij wilde in eerste instantie een jaar naar Zuid-Amerika maar ook Midden amerika trok. Toen bleek dat vliegen op Zuid-Amerika behoorlijk prijzig is en vliegen op Midden of Noord Amerika weer wat aantrekkelijker....begonnen we dat steeds meer te overwegen.

sinds gister zijn we iets serieuzer aan het zoeken naar tickets en kregen het volgende voorgeschoteld via TunaFish die goedkope tickets via United Airlines weet te vinden.
Eerst dacht ik nog...als zij dat kunnen dan kan ik dat ook!!! :twisted: maar ik kom er niet uit op de site van United airlines :(

dit is het voorstel dat ik kreeg van Tunafish:
10-10-2007 Amsterdam-Schiphol. naar Frankfurt
10-10-2007 Frankfurt (FRA) United Airlines naar Miami FL (MIA)

12 maanden later:
Sao Paulo(brazilie)-Guarulhos SP (GRU) vertrek 23:40 United Airlines naar Washington-Dulles DC (IAD) aankomst 06:32
Washington-Dulles DC (IAD) vertrek 17:37 United Airlines UA946
10-12-2007 Amsterdam-Schiphol (AMS) aankomst 06:55

Tarief:
€ 445,- p.p.
Tax:
€ 261,- p.p.
Reserveringskosten
€ 25,- p.p. (incl. Vliegticket Garantie)
de terugvlucht datum verzetten kost 100 euro

alleen is Miami niet ideaal dus ik wacht nu even op de gegevens via Los Angeles of Las vegas.
Van daar uit ben je in een paar dagen in mexico en heb je ook mooi daar een klein stukje mee kunnen pakken.

oja, Suriname speelt ook nog steeds ernstig door ons hoofd en daar kan je voor 398 euro een retourtje naar krijgen! weet alleen de terugreis niet, hoe lang je mag blijven met dat ticket
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je met ltu vliegt en een enkeltje neemt en op 9 september vliegt ben je 134 euro kwijt. Das incl tax

Helaas kun je niet verder in data kiezen maar een goedkoop retourtje zou 279 euro kosten p.p incl tax maar wel vanaf dusseldorf vliegen
bolletjeom
Reisexpert

??ik kan je niet volgen :oops: ??
een enkeltje....waarheen??? noord-amerika? bedoel je dat?
want dat dit goedkoop is...dat wist ik ( maar toch bedankt)

Het probleem zit hem in Zuid-Amerika!
op een gegeven moment beland je daar toch en wil je er ook weer weg. Om vanuit Zuid-Amerika waar dan ook te komen kost meestal al minimaal 400 euro. Van Peru of Equador naar noordamerika kost rond de 350 euro. als je daar dan dus een retourtje noordamerika bij optelt kom je duurder uit.
En van bijvoorbeeld equador direct naar nederland koste gister minimaal 600 euro.
Dat komt oa omdat je geen enkeltjes mag kopen of omdat die even duur zijn als een retourtjes

zo heeft martinair nu een mooie aanbieding in alle kranten dat je voor 199 naar suriname vliegt! dat is dus de prijs voor een enkele reis maar je bent verplicht een retour te kopen!

kijk ook eens wat een 3maanden ticket sjaak heeft gekost!
Daarom ben ik zo blij met het voorstel van Tunafish!
ik was voor een vliegticket 1150 incl alles kwijt. ik vloog op quito en dikke 3 maanden later via buenos aires terug.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Buiten europa kost gewoon veel geld.
lijn vluchten (new york ofzo) zijn dan nog wel goedkoop, maar die zijn er helaas niet naar zuid ameraka.

En als je langer dan een maand blijft is een ticket ook al duurder.

met air berlin kun je vliegen vanaf duitsland naar Rome voor 29 euro incl. belasting etc. Daarvoor kun je er nog niet naartoe rijden!!!!
Tja, helaas heb je dat niet naar zuid amerika, want anders zat ik nu niet in Ned. en dan was ik wel dom om 1150 incl. belasting en annuleringsverzekerig te betalen :)

ps: heeft iemand foto's van de vakantiebeurs?
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

sjaak:
ik vind niet dat je teveel hebt betaald, he! voor alle duidelijkheid!

dit zijn normale bedragen als je NAAR zuid-Amerika vliegt en ook weer TERUG.

Wij hadden deze bedragen dus ook in ons achterhoofd en dat valt 700 euro toch mee. Maar dit is dus ook oa de reden dat we zijn gaan kijken naar een andere route of aanvlieg mogelijk heden.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

ik begrijp je wel hoor ;)

Ik weet het niet hoor, ik zeg maar wat, maar vliegen naar new york is niet duur. Daar vlieg je soms voor een paar honder euro heen.

En vanuit new york zal toch wel een goedkope ticket naar Mexico stad (of quito/lima) te boeken zijn?

Succes in ieder geval, ik ben benieuwd

Groetjes,
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

sjaak! je maakt daar een punt waar ik ook erg nieuwsgierig naar ben en hariejak ook in zijn vraag.

Het moet toch mogelijk zijn om vanuit Noord-Amerika betaalbaarder richting Zuid of Midden Amerika te vliegen???
Maar weet iemand namen van maatschappijen waar we eens zouden kunnen kijken?

Want het is lastig zoeken in een hooiberg als je de hooiberg zelf niet kan vinden :wink:
bolletjeom
Reisexpert

Laatste nieuws:

Ik had Tunafish terug gemaild met een paar vragen.
zo stond er dat je maximaal 11 maanden vooruit kunt boeken. Dat is dus knap lastig als je na 12 maanden pas weer wilt vertrekken. En de datum wijzigen kost dus 100 euro

dit was (een deel van) het aantwoord
Bij vluchten is het inderdaad altijd zo.....en ben je dus altijd gebonden aan wijzigingskosten indien je een jaar op pad gaat (ongeacht het moment van boeken). Er zijn alleen jongerentickets (maximaal 25 jaar op vertrekdatum) waarbij 1 datumwijziging na vertrek kosteloos mogelijk is.

Indien je heen naar Los Angeles zou vliegen en terug vanuit Buenos Aires (enige alternatief met United Airlines) dan bedraagt het tarief 547,- euro ex 193,- euro tax pp.

samenvattend dus 740 euro voor het ticket pp en dan nog 100 euro om de datum een keer te wijzigen.
En dan komen we dus in LA zoals we wilde en vertrekken we ook vanuit Argentienie zoals we in gedachte hadden!

die Miami en Brazilie optie was 706 (=100) dus niet eens veel goedkoper. en als je in Miami bent dan ben je nog lang niet in Midden Amerika. zit nogal wat verschil in tax!

ik vind dit geloof ik echt geen slecht ticket!
enige ander optie waar we mee spelen is vliegen voor zo'n 200 euro naar LA en dan richting Suriname en daar een Martinair ticket boeken voor zo'n 400 euro.
Pita

Bericht door Pita »

Beetje laat met mijn berichtje, maar misschien heeft iemand er nog iets aan.

Hebben jullie ook gekeken om te vertrekken vanaf Brussel of Madrid?

Ik vertrek over 2 weken vanaf Brussel naar Lima. Dit was veel goedkoper dan vertrekken vanaf Schiphol. Deze tip kwam ik ook weer ergens op internet tegen. Scheelde mij minimaal 400 euro.
Uiteindelijk heb ik nog veel betaald, maar dat komt meer doordat ik behoorlijk laat was met boeken. (impulsief besloten dat ik naar Peru wilde...)
bolletjeom
Reisexpert

Pita bedankt voor je tip

Ik kende hem deels al
Mijn vriend gaat nu Via Madrid vliegen op Mexico City. Dat was inderdaad goedkoper dan rechtstreeks vanuit nederland.
Maar hij gaat met Iberia vliegen en sinds we dat weten horen we alleen maar horror verhalen over Iberia :?
Pita

Bericht door Pita »

Ja die horrorverhalen heb ik ook gehoord over Iberia. Meestal waren die in de trand van; Vriendin van de ex van een vriend van de buurvrouw van....
Ik heb gegoogeld om dat soort verhalen uit te zoeken, en kwam toen de vraag tegen op een formum to fly Iberia or not toe fly Iberia? Meeste mensen die daar antwoordden hadden nooit problemen met Iberia gehad. Zou me er niet te druk over maken.
Ik vlieg nu met American Airlines, gewoon omdat dat de goedkoopste was, maar als Iberia een goedkopere vlucht had gehad had ik die genomen.

Dit is mijn eerste verre reis, dus misschien dat mijn volgende tip die ik zelf uitgevonden heb door anderen met meer ervaring niet ondersteund zal worden.
Toen ik aan het zoeken was naar goedkope vluchten naar Lima kwam ik o.a uit bij de ANWB. Hier zou ik zelf nooit aan gedacht hebben.
Plaats reactie