FLATER !

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
kohraya
Reisexpert

FLATER !

Bericht door kohraya »

Ik boekte een ticket naar San Jose Costa Rica. Lekker 30 à 35°C. Korte broek, T-shirt, Teva's ... en dat terwijl iedereen hier zit te bibberen van de kou.
Landen wij toch niet in San Jose in Californië zeker !!! 0_0
We hadden het pas door toen onze aansluitende vlucht in Chicago wegens winterstormen was geannuleerd en we gingen vragen hoe we nu in Costa Rica moesten geraken. Die supervisor bekeek eerst ons erg raar, toen het ticket, en zei toen zeer voorzichtig dat we niet naar Costa Rica gingen. "Oh jawel mevrouw, zie maar ... San Jose staat er op ons ticket" zeiden we met een sterke overtuiging. "Nee, nee meneer ... dat is San Jose in Californië USA"
"Aaaaaaaaaah!!!" ... daarna kwamen we niet meer bij van het lachen (wat die mevrouw ook weer raar vond).
Om geen hectische toestanden te hebben, hebben we toen we 's anderendaags in San Jose (Californië dus) dus maar een wagen gehuurd en een roadtrip van 5700km gemaakt.
Leuke vakantie, totaal onvoorbereid met bijna 50°C verschil en weer een ervaring rijker.
Flater? Nee hoor, het moest zo zijn, want de USA stond nergens op mijn lijst en ik ben blij dat ik er nu toch geweest ben :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: FLATER !

Bericht door Tikva »

Wat een verhaal _O_ , was dat pas ?
Wel een leuke vakantie gehad?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb al meer verhalen gehoord van mensen die op die manier ergens uitkwamen waar ze niet naar toe wilden. Een paar maanden geleden zelfs een verhaal van een paar kleine kindjes, die ineens in Australie zaten in plaats van bij de andere ouder in de VS.

Kan gebeuren? :?

Zelf heb ik altijd het idee dat ik zorgvuldig ben met het boeken van tickets, maar het is mij inmiddels twee keer gebeurd dat ik op een andere dag vloog, dan oorspronkelijk de bedoeling was. De ene keer kwam ik er binnen een dag na de booking achter, en ben ik maar gewoon op een andere dag gevlogen. De andere keer was vervelender: ik dacht geboekt te hebben voor een bepaalde dag, maar door een foutje in het systeem kreeg ik een ticket voor een andere dag.... en daar kwam ik pas op het vliegveld achter!

Over foutjes in het systeem gesproken, pas gehoord: stel dat je een ticket boekt, je betaalt per creditcard, en er veel minder geld wordt afgeschreven dan je zou verwachten. Zou je je mond houden of netjes melden? }) De opbrengst zou je uiteraard in een volgende vakantie kunnen steken 8-) Heeft iemand het hier wel eens gehad dat een ticket ruim na vertrek en terugkomst nog niet betaald is?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Wat een verhaal Kohraya!!!
Gelukkig ben je van het sportieve en optimistishce type en maak je er nog iets leuks van.
Heb je ook niet heel even de balen gehad? hoeveel truien hebben jullie moeten kopen?

@jenny, Ik heb wel eens gehad dat er voor vertrek nog maar een klein deel afgeschreven was. Ik hield hoop dat het zo zou blijven maar na terugkomst was de rest alsnog afgescreven. Ik meen dat ze de luchthavenbelasting pas achteraf deden omdat je die nog terug kan krijgen als je de vlucht toch niet neemt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Jenny schreef: Heeft iemand het hier wel eens gehad dat een ticket ruim na vertrek en terugkomst nog niet betaald is?
Nee, helaas niet.. Maar ik zou denk ik gewoon mijn mond houden (maar het geld nog wel ff apart laten staan)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

We zijn pas thuis. Mét een nieuwe jeans, een paar warme sokken, een muts en handschoenen extra in onze rugzak (ik had een dekentje van de laatste vlucht meegenomen waar we twee sjaals van gemaakt hebben).
Voor de rest droegen we onze kleding gewoon allemaal over elkaar in laagjes.
Zelfs totaal onvoorbereid, zoals in ons geval, was dit een geweldige vakantie. Een aaneensluiting van (besneeuwde) parken doorheen 4 staten en als afsluiting een verrassings bezoekje aan een vriendin in LA.
De eerste 5 minuten moest ik even gaan zitten om het tot me te laten doordringen, om daarna een half uur de slappe lach te krijgen _O-
Het feit dat je het verhaal dan bij elke gelegenheid opnieuw vertelt, zorgt ervoor dat er een grappige sfeer doorheen de reis blijft bestaan en je alle hulp een aandacht krijgt.
Ze mogen mij nog eens zo ergens droppen ... in Costa Rica bijvoorbeeld ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij zijn ooit onvoorbereid in Turkije terecht gekomen. We zouden naar Iran maar hadden op de dag van vertrek nog geen visum dus binnen een paar minuten een andere bestemming geboekt en een paar uur later zaten we in het vliegtuig. Op de luchthaven de LP gekocht en de eerste dag die door zitten spitten op een gezellig terrasje.
Omdat we helemaal niets wisten van het land heeft het ons 2 keer zo hard verrast!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Wat een geweldig verhaal en super dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad!! Top hoe jullie daar mee om zijn gegaan hoor, lijkt mij erg moeilijk!
Maareh..niet vervelend bedoeld hoor, maar hoe krijg je t in hemelsnaam een ticket te boeken naar de verkeerde bestemming? Ik neem aan dat er toch wel bij staat welke San Jose het is?
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Dat is nou nog eens een verhaal! Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt.
Heeft iemand het hier wel eens gehad dat een ticket ruim na vertrek en terugkomst nog niet betaald is?
Nee, helaas! Maar mocht zoiets gebeuren dan zou ik het gewoon houden en besteden aan m'n volgende vakantie >:)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Marije schreef: Maareh..niet vervelend bedoeld hoor, maar hoe krijg je t in hemelsnaam een ticket te boeken naar de verkeerde bestemming? Ik neem aan dat er toch wel bij staat welke San Jose het is?
Geen idee hoe het gebeurd is en we gaan daar ook niet over piekeren. Zo kunnen we elkaar ook niet de schuld in de schoenen schuiven.
Maar de afkorting van de luchthaven in Costa Rica is SJO en die in Californië is SJC. Bij het checken van de vluchtgegevens is het ons niet opgevallen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Bizar, maar als je dan toch op een verkeerde bestemming moet belanden kan je het slechter treffen....
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

kohraya schreef:
Marije schreef: Maareh..niet vervelend bedoeld hoor, maar hoe krijg je t in hemelsnaam een ticket te boeken naar de verkeerde bestemming? Ik neem aan dat er toch wel bij staat welke San Jose het is?
Geen idee hoe het gebeurd is en we gaan daar ook niet over piekeren. Zo kunnen we elkaar ook niet de schuld in de schoenen schuiven.
Maar de afkorting van de luchthaven in Costa Rica is SJO en die in Californië is SJC. Bij het checken van de vluchtgegevens is het ons niet opgevallen.
Mja, al die afkortingen... }:| :N Deze lijken ook wel erg op elkaar zeg! En inderdaad beter om er niet meer moeilijk over te doen! Jullie hebben volgens mij een geweldig avontuur beleefd, ik heb er bewondering voor!!! _O_
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Geweldig verhaal, lijkt mij erg rare gewaarwording, maar jullie hebben er toch een mooie reis van gemaakt.. en het zal altijd een mooi verhaald blijven van dat jullie naar Costa Rica zouden gaan en eindigden in Californië ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha! Hoe krijg je het voor elkaar ouwe Belg _O- . Maar idd oppassen hoor. Ik heb laatst eens zitten snuffelen naar vluchten naar Panama City in Panama......maar zitten er ook vluchten tussen naar Panama City, Florida, VS!
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Whahahaha, ik zie dit bericht nu pas en vind het geweldig!
Zoiets moet je ook meemaken en kan juist heel leuk zijn ;) 't Is maar net wat je er zelf van gaat maken.

Ik heb het wel eens gehad met een ticket. Twee enkeltjes (eentje voor mezelf). Creditcard gegevens doorgegeven, maar het geld is er (nu bijna een jaar later) niet afgehaald!
Plaats reactie