waarheen in ZO-azie?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
liquid_ice

waarheen in ZO-azie?

Bericht door liquid_ice »

Ik wil met m'n vriendin deze zomer een backpack vakantie in zuid-oost azie houden.

M'n vriendin heeft wat backpack ervaring in Portugal en Australie en ik ben vroeger binnen de Benelux wat vaker met alleen een rugzak op pad geweest.

We zaten te denken aan een 3.5 a 4 weken, maar de exacte locatie weten we nog niet.
Wat we graag zouden willen is in elk geval een meerdaagse jungle tocht met overnachting, afduiken om ons PADI open water te halen (theorie en zwembad doen we in NL dan), cultuur en gezelligheid, maar liever geen lloret de mar of chersonissos }) taferelen.

Hebben jullie tips of advies voor ons waar we heen kunnen om een dergelijke vakantie te regelen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: waarheen in ZO-azie?

Bericht door Tikva »

Wanneer je ook wil duiken is Thailand wel het handigst en goedkoopst. Een meerdaagse trekking kan je ook doen in thailand. Maleisie is ook een optie waar je kan duiken en een trekking doen. En relatief goedkoop om te vliegen.
Andere mooie optie zou bijvoorbeeld nog Indonesie zijn. Of Thailand combineren met een weekje naar Cambodja of Laos.

Keuze genoeg dus.

lloret de mar of chersonissos taferelen hoef je niet bang voor te zijn. Zelfs als je naar een party eiland gaat dan is het zo dat het alleen bepaalde delen zijn en andere stranden niet.

Persoonlijk zou ik kiezen voor thailand in combinatie met een weekje Cambodja voor een eerste keer zuid-oost azie. Maar dat zal ook zijn omdat dat is wat ik zelf de 1e keer gedaan heb. Zie voor een reisverlag: http://marceltikva.blogspot.com/search/ ... 20Cambodja
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Thailand en dan Maleisië zijn inderdaad het meest voor de hand liggende voor deze combi. Een af en toe een feestje op een eiland is ook wel leuk natuurlijk.

Je kunt eerst naar Noord-Thailand om in de omgeving van Chiang Mai (of nog beter Pai) een meerdaagse trekking te doen. Dan zou je richting Laos kunnen voor een "echter" Azië gevoel. Lekker chill op een boot in 2 dagen over de mekong dobberen om aan de komen in het prachtige Luang Prabang. Daar wat rond kijken en dan afzakken naar het Lloret van Laos maar wel in een erg mooie omgeving (kwestie van je accommodatie op een goede locatie uitzoeken) Vang Vieng. Hier kan je lekker op de fiets het platteland op, grotje bezoeken, dobberen in de rivier en dan naar de hoofdstad Vientiane voor wat cultuur.
Dan maak je de oversteek naar Thailand. Wanneer je tijd hebt kan je dan naar Kao Yai NP. De enige plek waar je goede kans maakt op het zien van wilde dieren zoals Gibbons, Grote neushoornvogels en zelfs olifanten.
En dan als een speer naar het zuiden voor 1 week eiland en duiken. Ik vind zelf Ko Tao erg leuk daarvoor.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
liquid_ice

Ik was in de veronderstelling dat Bali of Java ook jungle had, is dat niet zo dan?
bolletjeom
Reisexpert

nee, niet echt. Van Bali weet ik zeker dat er geen jungle is en dat (grote) deel van Java dat ik heb gezien ook niet. Misschien dat er ergens een hoekje ligt waar ik niet van heb gehoord.
Die eilanden zijn gewoon vrij dicht bevolkt en vergeet niet hoe ongelooflijk veel grond in landbouwgrond is veranderd. Eigenlijk overal ter wereld. Tis nie voor niets dat we jungle moeten beschermen van het Wereld Natuurfonds 8-)
liquid_ice

Sorry voor m'n late reactie,

Maar we hebben ondertussen beide vrij geregeld, jammer genoeg konden we alleen zo lang vrij krijgen in de maand Augustus. Gelukkig dan weer hebben we beide echt HEEL de maand vrij.

Nou las ik alleen dat Augustus dus VOL in het regenseizoen van Thailand is.
Hoe serieus moet ik hiermee rekening houden?

Is het dan slimmer om ergens anders heen te gaan?
bolletjeom
Reisexpert

ik ben ooit eens in Augustus in Thailand geweest en volgens mijn reisverslagen (net even terug gelezen) nauwelijks last gehad van regen. Af en toe een bui maar niet eens dagelijks
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:nee, niet echt. Van Bali weet ik zeker dat er geen jungle is en dat (grote) deel van Java dat ik heb gezien ook niet. Misschien dat er ergens een hoekje ligt waar ik niet van heb gehoord.
Pangadaran is een stukje jungle op Java. Verwacht geen groot wild, maar het is wel een mooi stukje natuur met apen, vleermuizen, rendieren en wilde stekelvarkens (heel groot!). Er is daar een leuk strand, maar de surf is te hoog om er te kunnen zwemmen. Wel kan je een trip boeken naar de Green Canyon en daar in een rivier/waterval zwemmen.

Voor zover ik weer kun je geen meerdaadse trekkingen doen in dit gebied, maar wel trekkingen voor een dag.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie