Midden-Amerika: Honduras doorkruisen

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Martijn
Reiziger

Midden-Amerika: Honduras doorkruisen

Bericht door Martijn »

Haa Mede-forummers,

Om de ik een vraag had die mijn vorige topic ontsteeg (Tips gevraagd!: Spaanse les Antigua (Guatamala)) heb ik hiervoor maar een nieuw topic geopend.

Dit zijn de plaatsen die ik globaal zal bezoeken:
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&sou ... 798767&z=9

Nu wil ik het bezoek aan de Bay Islands niet helemaal door Honduras reizen, omdat er minder te zien is dan langs de atlantische kust van Nicaragua. Alleen in het westen en langs de Noordkust van Honduras is het de moeite. Of heb ik het mis? Ik moet mijn tijd toch goed besteden :P

Mijn plan was daarom om bijvoorbeeld een vlucht te pakken naar de Atlantische kust. Bijvoorbeeld naar Chinandega, Leon of Managua. Hebben jullie een goed idee?

Thx!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Midden-Amerika: Honduras doorkruisen

Bericht door Tikva »

In 2008 ook naar dat soort vluchten gekeken en die waren echt erg duur (vanaf 300 euro). We hebben toen uiteindelijk gevlogen van Tegucigalpa naar de roatan. Dan bespaar je nog 3 dagen reistijd en die vlucht was wel onder de 100 dollar.

Van Granada naar Tegucigalpa kan niet in een dag je moet ergens onderweg minimaal 1 nachtje blijven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Als ik de vlucht die je noemt (van Roatan naar Teguacigalpa) online al zou boeken kost die bijna 130 EUR. Is het zo dat je goedkoper kan vliegen als je ter plaatse op het vliegveld een ticket koopt?

Ik heb mijn route ook iets aangepast en nu zal ik La Ceiba ook nog wel willen meemaken en vanaf daar richting het zuiden gaan. Deze vlucht naar Teguacigalpa koste onveer 90EUR. Lonley Planet zegt dat de reis met de bus (La Ceiba - Teguacigalpa) 7 uur duurt en 20 dollar kost. Denk jij dat dat kan kloppen? Jij zegt 3 dagen.. :?

Over land reizen vind ik wel mooier omdat je dan wat meer van de omgeving ziet. Kent iemand nog bijzonder busroutes?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

7 uur? nou mischien kan het nu sneller dan in 2008. Maar toen was het minimaal 2 lange dagen en i.v.b. met de ferry tijden en stukje bus dat je nog op roatan moest doen.
Die 3 dagen is als je er vanuit gaat dat die ochtend uit Nicaragua vertrokken.

Welke maatschappij kom je op uit. Kijk eens bij taca of sosa op de eigen website die hebben wel redelijk vaste prijzen en zijn goedkoper dan internationale maatschappijen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

In plaats van 90EUR kost het 73 EUR (=106 dollar) via de taca website (vanuit La Ceiba naar Tegucigalpa). TACA en Sosa verschillen hier niet zoveel in. Denk dat ik dan toch maar de bus pak :) Bedankt voor je hulp! _O_
Plaats reactie