DEET zonder DEET???
- bolletjeom
- Reisexpert
DEET zonder DEET???
stond gister bij de CarePlus artikelen te kijken en daar hadden ze een nieuwe insectrepellent die net zo goed werkte als Deet maar zonder Deet. Die zou je ook gewoon in Kenia kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Minder agresief voor huid en palstic etc.
op hun site zie ik er nu verder niets over staan. Kent iemand dit product? heeft iemand gehoord van een betrouwbaar alternatief voor Deet?
Ik krijg er namelijk regelmatig blaasjes van dus ik wil wel eens iets anders proberen.
op hun site zie ik er nu verder niets over staan. Kent iemand dit product? heeft iemand gehoord van een betrouwbaar alternatief voor Deet?
Ik krijg er namelijk regelmatig blaasjes van dus ik wil wel eens iets anders proberen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: DEET zonder DEET???
Nog nooit van gehoord, maar zou een mooie oplossing zijn. Zou de traveldr. dit niet weten? Ik dacht namelijk altijd dat het juist de DEET was die ervoor zorgde dat het spul werkt...
Klinkt als een mooie marketing actie "deet zonder deet". Maar zal wel een soort citronella? of ander natuurproduct zijn.
Geloof ik niet in hoor, wel eens per ongeluk zoiets op natuurbasis gekocht maar werkt maar een half uurtje en dan mag je alweer gebruiken.
Juist omdat deet zo slecht voor je is en giftig kunnen de muggen er ook niet tegen.
Geloof ik niet in hoor, wel eens per ongeluk zoiets op natuurbasis gekocht maar werkt maar een half uurtje en dan mag je alweer gebruiken.
Juist omdat deet zo slecht voor je is en giftig kunnen de muggen er ook niet tegen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
nee, dit was geen citronella product.
Het was van Careplus (die ook citronella spul heeft) maar als vervanger van DEET.
Het zou een nieuwe vinding zijn....heb ik me laten vertellen. stond ook echt op dat het geschikt was voor malariagebieden.
Het was van Careplus (die ook citronella spul heeft) maar als vervanger van DEET.
Het zou een nieuwe vinding zijn....heb ik me laten vertellen. stond ook echt op dat het geschikt was voor malariagebieden.
wat is het werkende bestanddeel?
in DEET is het inderdaad de DEET die insekten op afstand houdt, dus ik ben benieuwd wat het in dit product is....
in DEET is het inderdaad de DEET die insekten op afstand houdt, dus ik ben benieuwd wat het in dit product is....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
op de site van Caerplus ken ik niks over het middel vinden. Wat ik hier wel vind:
Care Plus® Deet is het sterkste insectenafwerende middel voor de huid welke verkrijgbaar is onder meer in België, Duitsland, Luxemburg en Nederland. Het is geregistreerd door de overheid en voldoet aan alle eisen betreffende veiligheid en effectiviteit in gebruik. .... De werkzame stof DEET is effectief tegen stekende insecten maar ook tegen teken. DEET is het meest effectief tegen (malaria)muggen en steekvliegen, effectief tegen teken en redelijk effectief tegen grote steekvliegen, knutjes en midges.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zal die winkel is bellen om te vragen naar welk spul heb staan kijken
En nog iets gehoord van de winkel? Of er achter gekomen of het product goed werkt?
Ben nu wel benieuwd
Ben nu wel benieuwd

Is wel degelijk op hun website te vinden:
http://www.careplus.nl/websiteProductin ... dartnr=112
Maar werkt het ook zeer effectief?
Ik lees het volgense in een wetenschappelijk boek:
15% DEET oplossing zou ongeveer uur bescherming bieden tegen geelkoorts muggen,
30% Mosiguard oplossing slechts een uur bescherming tegen deze muggen.
Beide producten bieden slechts een kwartier bescherming tegen de malariamug.
Zowiezo, het insmeren met beide producten moeten dus vaak herhaald worden,
dan kies ik denk ik liever voor een product op basis van natuurlijke middelen.
Voor gezicht en handen dus Mosiguard, daarnaast een lange broek en tshirt met lange mouwen.
http://www.careplus.nl/websiteProductin ... dartnr=112
Maar werkt het ook zeer effectief?
Ik lees het volgense in een wetenschappelijk boek:
15% DEET oplossing zou ongeveer uur bescherming bieden tegen geelkoorts muggen,
30% Mosiguard oplossing slechts een uur bescherming tegen deze muggen.
Beide producten bieden slechts een kwartier bescherming tegen de malariamug.
Zowiezo, het insmeren met beide producten moeten dus vaak herhaald worden,
dan kies ik denk ik liever voor een product op basis van natuurlijke middelen.
Voor gezicht en handen dus Mosiguard, daarnaast een lange broek en tshirt met lange mouwen.
- bolletjeom
- Reisexpert
deet werkt maar 15 minuten tegen malariamuggen?
dat heb ik nog nooit ergens gehoord.
Ik ben daar ook niet zeker van, ik las in een boek dat dit zo zou zijn voor de oplossing van 15%.bolletjeom schreef:deet werkt maar 15 minuten tegen malariamuggen?
Meestal koop je in de winkel DEET producten van 30 a 50 %
Deze zullen dus wel al snel een uur bescherming bieden.
Het gaat ook over de periode dat je voor 100% beschermd bent.
Nadien neemt de bescherming geleidelijk aan af en ben je bijvoorbeeld nog 80 a 90% beschermd.
Maar als DEET geen 100% bescherming kan bieden na een uur, waarom dan die giftige rommel op de huid smeren.
IK ben het allemaal nog wat aan het uitzoeken en aan het evalueren, wij vertrekken pas in september op reis.