Welke 3 landen mogen niet ontbreken bij 50 bezochte landen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Welke 3 landen mogen niet ontbreken bij 50 bezochte landen

Bericht door Tikva »

Een paar jaar geleden heb ik eens bedacht dat ik voor mijn 30e verjaardag 50 landen bezocht wou hebben. Ik heb nog tot 22 april 2011 om 3 landen te bezoeken. Nou heb ik wel wat globale plannen voor 2010 zoals weekje Rome in de zomer(Vaticaanstad is ook een land), en in oktober 3 weken (bijvoorbeeld: Jordanie, Syrie en mischien stukje Irak).

Maar eigenlijk lijkt het me ook wel erg leuk om als 50e land echt iets bijzonder te doen.

Dus welke 3 landen mag ik absoluut niet missen??

Randvoorwaarden zijn:
- zomermaanden, 4-9 dagen, budget 400-700,- p.p.
- Oktober tot begin novemerber, 3 weken budget liefst onder 1500,- p.p. max 2000,-
- Begin 2010 4-9 dagen, budget 400-700,- p.p.
Budget is incl alles dus ook tickets.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jaydee
Reisexpert

Re: Welke 3 landen mogen niet ontbreken bij 50 bezochte landen

Bericht door jaydee »

welke heb je al gehad?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja, het helpt als we weten waar je al geweest bent

je wil dat het laatste land in je 50 landen lijstje spectaculair is?
Ga dan naar Ecuador en op de Chimborazo vulkaan staan. De plek op aarde waar de mens als dichtste bij de zon is/ het verst verwijderd van de kern van de aardbol.
Of ga naar een pool.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Europa: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Uk, Ierland, Slovenië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije, Turkije, Kroatië, Griekenland, Italië
Afrika: Marokko, Tunesië, Egypte, Tanzania, Kenia
Azië: Israel, India, Nepal, Oman, Bahrein, VAE, Thailand, Maleisie, Singapore, Indonesia, Laos, Japan, Cambodia
Noord-Amerika: USA, Mexico, Guatemala, Belize, Honduras, Nicaragua, Costa Rica
Zuid Amerika: Peru en Bolivia
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

tja noord/zuid pool is natuurlijk wel speciaal maar budgettechnisch misschien wat lastig.

Je kan ook combi Leningrad en Moskou doen (mooi voor de 4-9 dagen trip).
bolletjeom
Reisexpert

of Canada
dat is een lekker groot vlak op de wereldbol die je dan mag inkleuren (ken je route66 kaartjes?)
Rusland trouwens ook. Als je nog meer wilt scoren vlieg je gewoon cheapie naar Riga dan St petersburg en de boot naar Helsinki. tochtje baltische staten telt ook lekker makkelijk door.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

mmm canada trekt me niet zo. Ik hou ook veel meer van kleine dan grote landen, die grote vlakken boeien me niet zo. Bij kleine landen heb je veel meer het idee echt wat gezien te hebben i.p.v van nog steeds maar een heel klein beetje.

Dat rondje Helsinki heb ik ook wel een aan zitten denken, maar dat is dan toch meer als ik vlug nog wat moest scoren. Een leuke noodoplossing.

Ecuador is wel leuk idee, de polen moet ik nog ff voor sparen.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Waarom niet naar Nieuw Zeeland het heeft een ontzettend mooie natuur.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Moira schreef:Hallo,

Waarom niet naar Nieuw Zeeland het heeft een ontzettend mooie natuur.

gr van Moira
Is dat niet een stukje duurder?? anders lijk het me erg mooi eens heen te gaan.
bolletjeom
Reisexpert

NZ gaat niet lukken met jullie budget. De polen ook niet en zelfs Ecuador zal lastig worden aangezien je 1000 kwijt bent voor de vlucht en het daar niet heel goedkoop is. je zou dan 1000 hebben voor 3 weken en dat kan natuurlijk wel maar dan zit Galapagos er niet in en de jungle waarschijnlijk ook niet. Wat niet wil zeggen dat je dan niet alsnog een hele mooie Ecuador trip kan maken.
Met Galapagos is natuurlijk wel echt een klapper om je 50 mee af te sluiten......
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik zal in Europa een stedentripje Sarajevo doen met een dagbezoek aan Mostar, Bosnië is echt een schitterend land met mooie steden.. Sarajevo is echt east meets west en daarnaast liggen verleden, heden en toekomst daar zeer dicht bij elkaar!

zowiezo is voormalig joegoslavië echt schitterend denk ook qua kust aan Montenegro of mooie stad als Belgrado al kan deze laatste niet tippen aan Sarajevo.. het is nog niet overlopen met toeristen al zal dat in de toekomst wel weer gaan gebeuren!
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

je hebt al veel van midden amerika gezien maar afgelopen zomer ben ik in Panama geweest en vond dat echt spectaculair.
Het biedt bijna alles. de eilandjes van san blas zijn werkelijk het toppunt van bountyparadijs; de mooiste eilandjes ooit met fantastisch snorkelen (je kunt ook gewoon vanaf het strand door het water het koraal en de vissen bewonderen zo helder!)
op bocas del toro prachtige jungle (luiaard zo dichtbij gezien dat ik hem kon aaien, veeeel gifkikkers). binnenland mooi gebergte, nevelwouden; nog nooit zoveel spectaculaire insecten gezien plus capibara.
panamcity shoppersparadijs, volop luxe. maar er zijn ook zeer primitieve en traditionele indianendorpjes (darien, san blas, bastimentos).
ik ervaarde de cultuur daar veel levender als nicaragua en natuurlijk costa rica. zeer vriendelijk behulpzame mensen.

van zeer ruige deels onontdekte jungle (darien) tot toppunt menselijk kunnen (kanaal).
je kunt dus gaan voor luxe luilekker vakantie of zware ontdekkingsreeis (of combi natuurlijk ;) )

ik vond het een speciaal land, echt anders dan nica en CR
amassakoul
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Galapagos zou inderdaad wel een super 50e land zijn. Maar ja we hebben dit afgelopen jaar al een erg dure vakantie gehad.
Panama spreekt me ook wel erg aan.

Weer even genoeg dingen om over na te denken.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

En wat denk je van Ijsland? Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat zeker nog op mijn verlanglijstje om ooit te doen.
bolletjeom
Reisexpert

heb even een stukje uit het huishoudboekje van de 3 weken vakantie in Ecuador geknipt. Jeroen kwam toen over voor een vogelvlucht trip door Ecuador.
Onderstaande prijzen zijn voor 2 personen en 21 dagen.
slapen is een beetje een gekke omdat overnachtingen inclusief zijn op de Galapagostrip en in de jungle en ik in Quito een homestay had. Maar reken op 13 euro per nacht voor de normale dagen als je niet te luxe doet.

Ecuador "gewoon"
Homestay excl eten € 69.00
slapen € 72.16
eten € 167.14
vervoer € 35.57
div € 89.28
entree/trips overige € 197.42

Galapagostour 8 dgn € 1358.97
Retourvlucht Galapagos € 450.00
Entree NP Galapagos € 141.00
Galapagos kostte dus €974,- per persoon maar....als je het ziet als een losse vakantie/bestemming in je reis...het is per slot van rekening een paar uur vliegen vanaf het vaste land. Verder is dat inclusief overnachtingen, al het eten, 2 a 3 excursies per dag met kleine bootjes en op het eiland, snorkelspullen, iedere dag een kundige gids en 4 a 7 man personeel op de boot die voor jou kookt en je bed opmaakt...en als je 974 deelt door 8 dagen...dan valt het wel weer mee
(ik probeer het positief te blijven benaderen :) )

Jungle tour 5 dgn € 307.70
vlucht Lago Agrio/Quito € 77.00
Je hoeft niet te vliegen en je hoeft geen 5 dagen. je kan korter en met de bus...of helemaal niet en gewoon veel tijd besteden op het vaste land (jungle is ook vaste land natuurlijk maar zo geisoleerd dat het bijna een apart deel lijkt).

TOTAAL € 2964.96

Een retourvlucht Ecuador is te vinden voor iets onder de €1000pp als je goed zoekt.

Al met...met alle toeters en bellen zou je komen op €5000 ...met z'n tweeen. . ok skip de jungle en het komt al iets dichter in de buurt van jullie max budget.
Plaats reactie