Kuala Lumpur & Melakka?
Kuala Lumpur & Melakka?
Hallo, op dit moment ben ik met mijn 2.5 maand durende reis door Azie bezig. Ik denk echter dat ik misschien een dag of 6 over ga hebben. Nou zit ik er aan te denken om naar Kuala Lumpur te vliegen.. daar een dag of 2-3 te blijven en een dag of 2 naar Melakka te gaan. Voor Maleisie heb je namelijk geen visum nodig, het is relatief dichtbij.. en Thailand, Cambodja en Laos heb ik dan al gezien.
Nu is mijn vraag, is dit de moeite waard? Kun je er genoeg zien of doen? Kamers zijn er vrij goedkoop, maar is het niet te krakkemikkig? Dat is subjectief natuurlijk, maar ik hoor graag het een en ander van mensen die er geweest zijn. Vliegtickets vanaf Bangkok zijn namelijk niet heel goedkoop (retour zo'n 130 euro.. vanaf Chiang Mai zo'n 200 euro). Alvast bedankt!
Nu is mijn vraag, is dit de moeite waard? Kun je er genoeg zien of doen? Kamers zijn er vrij goedkoop, maar is het niet te krakkemikkig? Dat is subjectief natuurlijk, maar ik hoor graag het een en ander van mensen die er geweest zijn. Vliegtickets vanaf Bangkok zijn namelijk niet heel goedkoop (retour zo'n 130 euro.. vanaf Chiang Mai zo'n 200 euro). Alvast bedankt!
Re: Kuala Lumpur & Melakka?
Tickets kun je voor veel minder krijgen dan voor 130 euro. Air Asia heeft regelmatig aanbiedingen tussen BKK en KL, deze zijn echter niet last-minute te boeken. (Dan zijn tickets een stuk duurder, JUIST met Air Asia.)
KL is AB-SO-LUUT geen krakkemikkige stad, sterker nog, KL is meer ontwikkeld dan BKK. Ik vind het een hele fijne stad, er is veel te doen en te zien en vervoer is er goed (in BKK trouwens ook wel). Je kan je vergapen aan allerlei luxe in een van de malls (grappig voor een keer), je kan de Petronas Towers en KL tower bezoeken, er is de Indische wijk, het Merdeka Square enz. Ook buiten KL is er vanalles, vuurvliegjes, grotten enz. Malakka is ook wel leuk, maar of het het waard is om daarvoor KL te verlaten? Dan zou ik eerder naar Taman Negara gaan.
Een beetje relaxen aan het eind van de reis is geen optie?
KL is AB-SO-LUUT geen krakkemikkige stad, sterker nog, KL is meer ontwikkeld dan BKK. Ik vind het een hele fijne stad, er is veel te doen en te zien en vervoer is er goed (in BKK trouwens ook wel). Je kan je vergapen aan allerlei luxe in een van de malls (grappig voor een keer), je kan de Petronas Towers en KL tower bezoeken, er is de Indische wijk, het Merdeka Square enz. Ook buiten KL is er vanalles, vuurvliegjes, grotten enz. Malakka is ook wel leuk, maar of het het waard is om daarvoor KL te verlaten? Dan zou ik eerder naar Taman Negara gaan.
Een beetje relaxen aan het eind van de reis is geen optie?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Let je er wel op dat je met Air Asia bij een andere Terminal arriveert in Kuala Lumpur?
Dat is wel van belang als je een hotel wilt reserveren. Wij hebben een hotel bij die terminal voor 20 euro per nacht.
In dit topic is er al over geschreven:
hostel-goedkoop-nabij-vliegveld-kuala-l ... tml#p30235
Dit is het hotel:
http://www.tunehotels.com/LCCTTransit_K ... aysia.aspx
Dat is wel van belang als je een hotel wilt reserveren. Wij hebben een hotel bij die terminal voor 20 euro per nacht.
In dit topic is er al over geschreven:
hostel-goedkoop-nabij-vliegveld-kuala-l ... tml#p30235
Dit is het hotel:
http://www.tunehotels.com/LCCTTransit_K ... aysia.aspx
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Niet doen zou ik zeggen. Gewoon lekker in de andere landen blijven. Vond KL weinig aan. Ja je kunt naar de Petronas towers en er is wel een gave vlindertuin. Maar alle andere dingen vielen erg tegen, de Indiase wijk bijvoorbeeld is echt niet vergelijkbaar met India. Melakka is helemaal een snue plaatsje.
Als je echt ergens anders heen wil en je wil vliegen waarom dan niet singapore.
Als je echt ergens anders heen wil en je wil vliegen waarom dan niet singapore.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bedankt voor de snelle reacties!
Als ik het goed begrijp is het niet echt de moeite waard om speciaal daarvoor naar Maleisie te vliegen. Dan kan ik de stad beter eens aandoen als ik toch al op Kuala Lumpur vlieg misschien. Singapore is geen optie voor mij, als ik zie hoe duur het daar is! Of klopt dat niet?
Relaxen op het einde van de reis is zeker een optie. Ik zit er nu zelfs aan de denken om nog wat dagen op een eiland te zitten. Het liefst zou ik vanaf Chiang Mai dan naar Phuket vliegen, om Ko Lanta of Ko Phi Phi te bezoeken. Dit zou goedkoop moeten kunnen met AirAsia, maar dit blijkt op 4 januari 95 euro te zijn. Dan zou ik ook nog eens van Phuket terug naar Bangkok moeten op de 9e.. Van Chiang Mai eerst naar Bangkok en vanaf daar verder kijken vind ik een minder goed plan, ik heb daar namelijk al een maand gezeten. Ik zou twee vliegen in een klap slaan als ik van CM EN naar een eiland kan EN daardoor dus ook niet een busreis naar Bangkok hoef te ondernemen.
Willen jullie met me mee proberen te denken?
Als ik het goed begrijp is het niet echt de moeite waard om speciaal daarvoor naar Maleisie te vliegen. Dan kan ik de stad beter eens aandoen als ik toch al op Kuala Lumpur vlieg misschien. Singapore is geen optie voor mij, als ik zie hoe duur het daar is! Of klopt dat niet?
Relaxen op het einde van de reis is zeker een optie. Ik zit er nu zelfs aan de denken om nog wat dagen op een eiland te zitten. Het liefst zou ik vanaf Chiang Mai dan naar Phuket vliegen, om Ko Lanta of Ko Phi Phi te bezoeken. Dit zou goedkoop moeten kunnen met AirAsia, maar dit blijkt op 4 januari 95 euro te zijn. Dan zou ik ook nog eens van Phuket terug naar Bangkok moeten op de 9e.. Van Chiang Mai eerst naar Bangkok en vanaf daar verder kijken vind ik een minder goed plan, ik heb daar namelijk al een maand gezeten. Ik zou twee vliegen in een klap slaan als ik van CM EN naar een eiland kan EN daardoor dus ook niet een busreis naar Bangkok hoef te ondernemen.
Willen jullie met me mee proberen te denken?

Zijn er geen goedkopere tickets meer beschikbaar bij een van de Thaise maatschappijen? Je bent vrij laat met het zoeken van tickets van Air Asia, die stijgen altijd in prijs een paar weken voor vertrek. Wellicht nog iets meer vanwege de drukte met kerst. De Thaise maatschappijen hebben over het algemeen meer vaste prijzen, dus wellicht zijn ze goedkoper?
Tja, en anders moet je toch kiezen.... OF betalen, OF met de bus (of trein) - you can't have it all....
Tja, en anders moet je toch kiezen.... OF betalen, OF met de bus (of trein) - you can't have it all....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Je zou ook van Chiang Mai naar ko Samui kunnen vliegen en van daaruit naar Bangkok. Weet alleen niet wat de tickets nu doen. Ik ben destijds met Thai Air gevolgen.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Je zou inderdaad ook kunnen vliegen naar Koh Samui. Bangkok Airways misschien heeft die nog leuke aanbiedingen. Of het openbaar vervoer nemen. Het is heel persoonlijk ikzelf vind Kuala Lumpur helemaal geweldig nog vele male beter dan Bangkok dat vind ik een vieze stinkstad. Daarnaast vind ik prettig dat het goed geograniseerd is in KL.
Ik ben ook in Malakka geweest een erg leuk plaatsje waar aardig wat dingen te zien zijn over NL.
Daarnaast kun je daar ook kroket eten iets wat we daar nog achter hebben gelaten hahahaha.
gr van Moira
Je zou inderdaad ook kunnen vliegen naar Koh Samui. Bangkok Airways misschien heeft die nog leuke aanbiedingen. Of het openbaar vervoer nemen. Het is heel persoonlijk ikzelf vind Kuala Lumpur helemaal geweldig nog vele male beter dan Bangkok dat vind ik een vieze stinkstad. Daarnaast vind ik prettig dat het goed geograniseerd is in KL.
Ik ben ook in Malakka geweest een erg leuk plaatsje waar aardig wat dingen te zien zijn over NL.
Daarnaast kun je daar ook kroket eten iets wat we daar nog achter hebben gelaten hahahaha.
gr van Moira
@Moira: Echt? Kun je daar een kroket eten? Waar dan? Had ik dat geweten dan had ik vorig jaar met Kerst misschien wel een kroket genomen in plaats van saté... 

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Hier de website http://www.dutchharbourcafe.com/
Je kunt er meer nederlandse produkten krijgen.
gr van Moira
Hier de website http://www.dutchharbourcafe.com/
Je kunt er meer nederlandse produkten krijgen.
gr van Moira
klopt! Heb destijds ook een kroket gegeten (en een oliebol en een broodje hagelslag en een broodje kaas). De eigenaar heeft deze typisch Nederlandse dingen geintroduceerd naar aanleiding van een bezoekje door onze Balkenende. Ook hij heeft hier een kroketje gegeten. Het is een erg leuk cafeetje en wanneer de eigenaar erachter komt dat je Nederlands bent wordt je overladen met dingen die je volgens hem echt even moet proeven. Ik vond het ook best wel lekker na een paar maanden even wat Nederlands te kunnen eten en het was een stuk sfeervoller dan een frikandel speciaal op bijvoorbeeld Bali (deze heb ik dan wel weer afgewezen, haha).
Echt heel suf. Ben een jaar geleden op Kerstavond naar de kerk geweest die daar op steenworp afstand ligt, maar heel dat Dutch Harbour niet gezien... Misschien voor een volgende keer...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Inderdaad voor de volgende keer. Gisteren weer frikandel en kaassouffle op ze hebben hier in Auckland 2 restaurants Dutch Delight. Wij zijn er speciaal voor op uit gegaan heb gelijk hagelslag en kerstkransjes gekocht mmmm.
gr van Moira mijn kerst kan niet meer stuk met kerstbrood en kerstkransjes voor het eerst in 3 jaar geen kerst in NL
Inderdaad voor de volgende keer. Gisteren weer frikandel en kaassouffle op ze hebben hier in Auckland 2 restaurants Dutch Delight. Wij zijn er speciaal voor op uit gegaan heb gelijk hagelslag en kerstkransjes gekocht mmmm.
gr van Moira mijn kerst kan niet meer stuk met kerstbrood en kerstkransjes voor het eerst in 3 jaar geen kerst in NL
@Moira: Fijne feestdagen. Have fun en geniet van het mooie weer en het kleine beetje Nederland dat je daar toch hebt...