Ik heb een reis van 2,5 a 3 maanden in de planning, waarbij ik de landen Thailans, Laos, Cambodja en evt Vietnam
wil bezoeken. Ik heb veel gelezen over routes, mooie plaatsen etc. Ik kan alleen nergens iets vinden over een logische volgorde qua het hoger worden van de hoogtepunten

Uit de verhalen kan ik halen dat de natuur in Laos me erg trekt, veel mensen geven dat ook als hoogtepunt aan.
Ik lees echter vaak dat mensen de volgende reis maken:
Bangkok --> noorden thailand --> laos -->(evt noord-vietnam) --> zuiden door vietnam/laos --> cambodja --> terug naar Bangkok
Als Laos het hoogte punt is, lijkt me dit een vreemde volgorde. Is dit een gangbare route om visa-redenen? of seizoenen?
Ik ben van plan in Mei te vertrekken, dus volop in het regenseizoen. (ben hieraan gebonden) Is een omgekeerde volgorde überhaupt wel mogelijk dan?
en nu ik toch aan het typen ben: is het te doen om vanuit thailand zelf een 13/15 dagen vakantie te boeken op een niet te toeristisch eiland? Mijn vriendin zou dan overkomen, en dan willen we een relax-vakantie (waarschijnlijk toch toeristisch dan...)
alvast bedankt!
Julian