hoe lang van te voren melden op het vliegveld?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

hoe lang van te voren melden op het vliegveld?

Bericht door elinehoenderdos »

Weet iemand toevallig hoe lang je je ongeveer van te voren moet melden op het vliegveld als je vliegt met Air Asia? (of andere prijsvechters in Azie) Ik vroeg me af als je nou van bijvoorbeeld Bangkok, naar Kuala Lumpur vliegt en je moet wel bagage inchecken, hoe lang van tevoren moet je je dan bij de balie laten zien? Het lijkt me een beetje onzin om daar 3 uur van te voren te staan, maar ik weet het eigelijk niet! Iemand hier ervaring mee??
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: hoe lang van te voren melden op het vliegveld?

Bericht door Tikva »

Ik hou gewoon 1 tot 2 uur aan, maar dat waren binnenlandse vluchten. 1 uur is wel genoeg als je vanaf een klein vliegveldje gaat, vertrek je vanaf BKK dan toch 2 uur aanhouden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik sluit me aan bij Tikva: het hangt van de grootte van het vliegveld af waarvandaan je vliegt.

Voor BKK zou ik 2 uur aanhouden. Voor KLCC, de low cost terminal van Kuala Lumpur zou ik minstens een uur aanhouden, maar voor het internationale vliegveld reken ik toch minstens een half uur meer.

Houd ook rekening met traffic jams op weg van en naar het vliegveld. Als je je tijd te krap in plant, en je komt in de file, dan heb je echt een probleem.... Bij duurdere maatschappijen wordt soms een oogje dichtgeknepen en kom je het vliegtuig nog wel in, maar check in balie 'closed' bij Air Asia is gewoon echt 'closed'. En nee, je krijgt geen restitutie.

Voor overstaptijden moet je uiteraard meer tijd inroosteren dan wat hierboven beschreven staat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Maf

Bericht door Maf »

Let ook op dat sommige dingen wat langer kunnen duren. Ik heb zeer vaak gevlogen van LCCT en na immigration is de wachthal met stoeltjes en koude Aircolucht; de stoelen en behaging bij de locale Bagels & Beans (alsmede de dranken ;) ) zijn veel beter. Ik check meestal in en ga daar mijn tijd uitzitten. Totdat er een keer een ongelooflijke rij stond bij Immigration en deze zeer traag wegtrok.Net op tijd mijn vliegtuig gehaald maar genoeg mensen die hun vliegtuig mistten hierdoor... Hier in Europa weleens een soort gelijk iets meegemaakt maar dan mogen de mensen van snel vertrekkende vliegtuigen het eerst, daar op LCCT is het wie het eerst komt, wie het eerst gaat.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

in landen waar je na inchecken nog een airporttax moet betalen (is een extra rij) is het niet onverstandig om ruim 2 uur voor tijd er te zijn. Verder sluit ik me aan bij de rest. De grote van de luchthaven is belangrijk.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Doorgaans is het als volgt:

intercontinentale vluchten 3 uur

internationale vluchten (bijv binnen Europa ofzo) 2 uur

binnenlandse vluchten 1 uur.

3 uur lijkt overdreven lang, maar vooral voor reizen richting de USA etc kunnen enorm veel tijd in beslag nemen mbt douane enz. De ervaring is mensen die intercontinentaal vliegen en 2 uur van te voren aanwezig toch de vlucht niet halen, ivm pech bij de douane, fouilleren etc.

ook sluiten sommige airlines al erg vroeg hun incheck balie. Airberlin sluit meen ik al anderhalf uur voor de vlucht vertrekt hun balie in Bangkok.

Online inchecken etc. is allemaal prachtig, maar de douane, bagage droppen enz blijven gewoon een obstakel en kunnen tijdrovend zijn.

Goed iedereen moet doen wat ze het best lijkt, maar ik zit liever een uurtje te turen dan dat ik het vliegtuig kan uitzwaaien...als het wegrijdt bij de gate.
Plaats reactie