Advies 3 maanden oktober naar Zuid- Midden Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Maximebayirli

Advies 3 maanden oktober naar Zuid- Midden Amerika

Bericht door Maximebayirli »

Hi Allemaal,

Half oktober ga ik drie maanden reizen. Ik wilde naar zuid oost Azie. Maar aangezien alles daar dit is, wil ik nu switchen naar zuid/midden Amerika.

Ik ben nu een beetje overwhelmed omdat ik hier nog niet op had georiënteerd en wil snel een ticket boeken. Dus hopelijk kunnen jullie helpen.

Welke route raden jullie aan? Ik dacht zelf aan landen als Colombia, Peru, Panama, Ecuador en Bolivia. Ik hou van afwisseling (mooie natuur, leuke dorpjes, andere backpackers, stranden, eilanden). Ben ook benieuwd wat aan te raden is gezien de periode. En tot slot, of ik het best een retour kan boeken (en dan op t eind terugvliegen naar mn beginpunt) of losse tickets.

Daarnaast vrouw (28 jaar) alleen, ben ook benieuwd hoe dat in deze landen is.

Alvast ontzettend bedankt!
Elrosso
Reisexpert

Re: Advies 3 maanden oktober

Bericht door Elrosso »

De signalen die ik nu krijg is dat dit werelddeel in oktober best nog gesloten kan zijn. Hotels en Restaurants etc zijn gewoon open maar je bent niet verzekerd. Midden en Zuid Amerika hebben een behoorlijke vaccinatie achterstand. Persoonlijk zou ik mij meer richten op Noord Amerika wat hoogstwaarschijnlijk in september open gaat voor (gevaccineerde) Europeanen als je dan toch wat verder weg wil. VS en Canada zijn ook fantastische landen om 3 maanden rond te reizen.

2022 is meer reëel denk ik. Oktober komt denk ik te vroeg voor Zuidelijk Amerika.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
AnoukV
Contacteer:

Re: Advies 3 maanden oktober naar Zuid- Midden Amerika

Bericht door AnoukV »

Costa Rica is alweer langere tijd geopend voor reizigers en reizen alleen als vrouw kan met een gezond verstand, echter is oktober geen goede maand qua weer.
Volg de bekende bestemmingen en er zijn diverse hostel en dus ook andere (solo)reizigers te vinden. Reizen met het ov kan wel wat lastig zijn.
Over reizen en wonen in Costa Rica:

https://bestemmingpuravida.nl/
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welke maand(en) zou jij aanraden om te gaan?
AnoukV
Contacteer:

Bericht door AnoukV »

De maanden januari (behalve Caribische kant), februari en maart zijn de droogste maanden van het jaar. Dit maakt wel dat dit de drukste maanden van het jaar zijn. Mei en juni is het begin van de regenperiode, maar wat mij betreft zijn dit prima maanden om naar Costa Rica te reizen. Het is dan een stuk rustiger en met de regen valt het reuze mee, terwijl de regen die valt wel voor een prachtig groene natuur zorgt.
Over reizen en wonen in Costa Rica:

https://bestemmingpuravida.nl/
Plaats reactie