Probleem? van Maleisie >vlucht> Laos >lopend> Thailand?
Probleem? van Maleisie >vlucht> Laos >lopend> Thailand?
Zoals ik al eerder besproken op het forum reizen we in februari vanuit Maleisië met het vliegtuig naar Laos (Vientiane) en vandaar gaan enkele dagen later met een taxi richting de grens en te voet het land uit naar Thailand over de "vriendschapsbrug" bij Nongkai.
Nu heb ik meerdere malen gelezen dat het een probleem kan zijn dat je een enkele reis hebt en op het vliegveld van vertrek (Kuala Lumpur) tegengehouden kan worden omdat je niet zou kunnen aantonen dat je het land weer verlaat.
Nu mijn vraag: Zal het voldoende zijn dat ik kan aantonen over vliegtickets te beschikken van enkele dagen later voor binnenlandse vluchten in Thailand? We vliegen namelijk later in thailand van Udon thani naar Bangkok en natuurlijk ook van Bangkok weer naar huis.
Ik denk dat het geen probleem moet zijn, maar toch heb ik mijn twijfels hierover.
Weet iemand of dit goed zal gaan?
gr. Peter
Nu heb ik meerdere malen gelezen dat het een probleem kan zijn dat je een enkele reis hebt en op het vliegveld van vertrek (Kuala Lumpur) tegengehouden kan worden omdat je niet zou kunnen aantonen dat je het land weer verlaat.
Nu mijn vraag: Zal het voldoende zijn dat ik kan aantonen over vliegtickets te beschikken van enkele dagen later voor binnenlandse vluchten in Thailand? We vliegen namelijk later in thailand van Udon thani naar Bangkok en natuurlijk ook van Bangkok weer naar huis.
Ik denk dat het geen probleem moet zijn, maar toch heb ik mijn twijfels hierover.
Weet iemand of dit goed zal gaan?
gr. Peter
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Probleem? van Maleisie >vlucht> Laos >lopend> Thailand?
Hallo,
Je zult een vliegticket moeten hebben officeel waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat. Een vliegticket binnen thailand toont niet aan dat je het land gaat verlaten. Dus je zult dan toch een vliegticket het land uit moeten boeken.
gr van Moira
Je zult een vliegticket moeten hebben officeel waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat. Een vliegticket binnen thailand toont niet aan dat je het land gaat verlaten. Dus je zult dan toch een vliegticket het land uit moeten boeken.
gr van Moira
Maar een vliegticket van Bangkok naar Nederland toont toch aan dat ik die vlucht wel zal nemen op die datum? Die vlucht is minder dan een week later.Moira schreef:Hallo,
gr van Moira
Een ticket vanuit Laos naar een ander land toont toch ook niet aan dat ik die vlucht echt zal nemen?
Ik heb even gekeken wat evt een ticket kost. Ik kan 2 tickets kopen voor 18 mrt '10 naar kuala lumpur (en we komen het land binnen op 23 februari), die kosten samen €67. Valt dus wel mee, maar toch zonde als het niet echt nodig is.
Verder niemand die dezelfde situatie ergens meegemaakt heeft? Ik vind het zo zonde om tickets te kopen die nergens voor nodig zijn. 

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Als het vliegticket terug naar Nederland binnen die 30 dagen is dan is het geen probleem. Is dat niet zo dan heb je een visum nodig die je van tevoren dient aan te vragen.
gr van Moira
Als het vliegticket terug naar Nederland binnen die 30 dagen is dan is het geen probleem. Is dat niet zo dan heb je een visum nodig die je van tevoren dient aan te vragen.
gr van Moira
Ok, dank je wel, dan zal het wel goed zitten. We gaan namelijk binnen die periode terug naar Nederland.Moira schreef:Hallo,
gr van Moira
Ik kan trouwens ook boekingen laten zien van Hotels van de hele reis, waar we heen gaan en zo.
gr. Peter
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
De thaise douane hoeft daar niets van de te zien. Ze willen alleen dat als je het land inreist je een bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land weer zult verlaten. Hoe je reist binnen Thailand maakt ze niets uit.
De thaise douane hoeft daar niets van de te zien. Ze willen alleen dat als je het land inreist je een bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land weer zult verlaten. Hoe je reist binnen Thailand maakt ze niets uit.