van vietnam naar thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

van vietnam naar thailand

Bericht door elinehoenderdos »

Hi,

Ik vroeg me af of iemand weet hoe lang het ongeveer duurt om met lokaal vervoer van Vietnam (Hanoi) naar Thailand (Chang Mai) te reizen? (uiteraard via Laos) Ik probeer een planning te maken en te bedenken wanneer ik mijn terugvlucht moet boeken,maar heb werkelijk geen idee hoe lang zoiets duurt, ik ga voor het eerst naar azie nl. Als iemand weet hoelang je hiervoor ongeveer moet uittrekken, kan ik zelf mijn 'activiteiten' erin plannen. alvast bedankt!

liefs Eline
Maf

Re: van vietnam naar thailand

Bericht door Maf »

Je kan enkel schatten hoe lang het duurt omdat vooral het stuk van Hanoi naar Luang Prabang fluctueert in reistijd (veel mensen vliegen dit...). Maar als je zonder te stoppen over land van Hanoi naar Chang Mai reist... van mij de volgende schatting van mijzelf en vrienden die zo hebben gereisd:

Hanoi - Luang Prabang - 3 dagen
Luang Prabang - Huey Xai - 2 dagen
Huey Xai - Chang Mai - 1 dag

Deze reistijd kan erg schelen door regenval etcetera, het kan korter (bijvoorbeeld als de bus rijdt tussen LP en Huey Xai), maar ook langer...
bolletjeom
Reisexpert

Re: van vietnam naar thailand

Bericht door bolletjeom »

ik sluit me aan bij Maf.
ik hoop echter dat je de tijd neemt om onderweg uit te stappen en wat van Noord Laos te gaan zien.
Persoonlijk zou ik ook altijd kiezen voor de 2 daagse boot (als het niet regent) tussen LP en Huay Xai ipv de bus. Veel plezieriger en omhoog vaak ook niet overvol. Zie je wat van het leven langs de Mekong
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie